יום שלישי, 15 באוקטובר 2019

ספר חדש "כואב, אבל פחות"


ספר חדש
"כואב, אבל פחות" מאת אתי סהר



מדריך מעשי להתמודדות עם כאב

כואב לכם? הכאב משבית אתכם מעשייה? אתם צריכים לעשות, אבל הכאב לא מאפשר לכם? הוא עוצר את מרוץ החיים שבו אתם נמצאים? מה עושים? איך מתמודדים?

"כואב, אבל פחות" מאת אתי סהר הוא מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן. הספר דן בהרחבה במהות הכאב ובגורמים האפשריים לו שנובעים מההתנהלות היומיומית, כיצד אפשר לזהותם ועצות לשינוי ולשיפור - "מה עושים?" כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות, בזיהוי ובגילוי העצמי המקורי.

זהו ספר אימון/עבודה עצמית, קריאת השכמה להתעורר, לקום ולעשות מעשה. מטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שחבוי תחת שכבות הגנה שנוצרו כדי לשרוד. כשמדריך זה מתעורר יהפוך הקורא למורה של עצמו כי מודעות להתנהלות השגויה שגורמת לכאב היא תחילת הדרך אל השינוי. רק כשיראה הכאב שהוא יכול לסמוך עלינו שיותר לא נזיק לעצמנו הוא יעזוב.

מטרת הספר לעורר ניצנים של הבנה שאם כואב, לא נוח, לא טוב לנו עם עצמנו, זוהי קריאה לשינוי. השינוי מתחיל בהתעוררות, בעצירת מרוץ החיים כדי להתבונן, לזהות ולשנות את הראוי שינוי.

לאותם קוראים שהתעורר המדריך הפנימי שלהם, ספר זה עשוי לתת כיוון לחיים יותר טובים, פחות כואבים, יותר מוגשמים ומלאי סיפוק והנאה. יש בו הרבה מסרים שעשויים להאיר את דרך ההתנהלות שעלולה לגרום לכאב. המסרים הם החשובים, ולא מי שכותב או אומר אותם.

הספר נכתב מניסיונה האישי של המחברת אתי סהר, מורת דרך לשינוי באמצעות שיטת אלכסנדר והאימון האישי ומתהליכי שינוי שעברו תלמידיה. היא מציעה דרכים לטפל בכאב מתוך הבנה שהגוף פועל כשלם של גוף-נפש, הכרה גם בהיבטים הרגשיים כגורמים לו והתמודדות עימם.

מהשינוי שעברה אתי סהר ומפריצת הדרך שלה היא מנסה לעזור לכם הקוראים לעזור לעצמכם לצאת לחיים מאושרים ומספקים כשאתם חופשיים מכאב. היא מציעה בחום להסתייע בלימוד שיטת אלכסנדר, שהצילה אותה, בשילוב עם האימון האישי שעל מהותם היא כותבת.

אתי סהר נולדה בירושלים בשנת 1953. בוגרת תואר ראשון בחינוך קהילתי מטעם אוניברסיטת Birmingham הבריטית. עורכת מבנה, תוכן ולשון של ספרות למיניה. פרשה משירות המדינה גיל 49 מסיבות בריאות ונחשפה לשיטות ריפוי רבות בעזרתן החלימה. מלמדת את שיטת אלכסנדר ומאמנת בהוד השרון.

"כואב, אבל פחות" הוא ספרה השלישי של אתי סהר. על דרכה להחלמה כתבה בספרה "מפריצת דסק לפריצת דרך: ממשבר להתחלות חדשות". על גישת "הדרך אל השינוי" שפיתחה לתהליכי אימון ושינוי מעמיקים בעזרת שיטת אלכסנדר והאימון האישי (coaching) ועל תיאורי מקרה של אנשים שהגיעו אליה כתבה בספרה השני: "מכאב לצמיחה: מדריך לשינוי והצלחה". המוטיב המרכזי בשלושת ספריה הוא התובנה שאנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. הכאב הוא קריאה והזדמנות לשינוי ולהתחדשות - האם ניקח אותה?

אתי סהר אומרת: "ספר זה הוא מדריך תכליתי-מעשי מקיף, "תכלס" לעשייה לשם שינוי, בעזרתו יוכל הקורא המתעורר לפנימיותו להתחיל את תהליך השיפור שלו. הספר הוא מדריך מעשי שמטרתו לעורר אצל הקורא, שמבין שתרופות אינן הפתרון לכאביו, את המדריך הפנימי שנמצא אצל כל אחד מאיתנו, ואשר חבוי תחת שכבות ההגנה שאנו יוצרים לעצמנו כדי לשרוד. כאשר מתעורר המדריך הפנימי, אנו הופכים למורים של עצמנו כי המורה של כל אחד ואחת מצוי בתוכנו. מודעות לאופן ההתנהלות שלנו עם עצמנו ועם הסביבה היא תחילת תהליך השינוי".

"הספר מזמין את הקורא לתהליך אמיץ של שינוי מעמיק בעזרת שיטת אלכסנדר והאימון האישי. הדרך היא החשובה כי בה אנו מגלים קודם כול את עצמנו שלא הכרנו. הספר הוא ספר אימון לעבודה עצמית בדרך לתחילתו של תהליך שינוי. האימון האישי בהגדרתו אמנם נובע מהפסיכולוגיה החיובית, הקוגניטיבית-התנהגותית, והוא עוסק בצדדים החיוביים שלנו - בחלק המואר שבנו. כדי להגיע לאותו חלק מואר - למי שהננו, עלינו לזהות גם את הצדדים הפחות מוארים, את האתגרים שבפנינו כדי שנוכל לשנות את הדורש שינוי בעינינו בדרך לחיים בריאים ומאושרים מלאי סיפוק והנאה. עלינו להתחיל לראות את מה ש"יש" בחיינו, אבל גם את מה שחסר כדי להשלימו".

"העצות שבספר אינן הצהרות החלטיות שאין לערער עליהן וש"כך צריך". אין הן "תורה מסיני", אלא פרי ניסיון מהתמודדות ארוכת שנים עם כאב. הקורא יבחר לאמץ לעצמו את מה שהוא מזדהה איתו ומה שמתאים לו. הכתיבה היא בגוף ראשון רבים: אנחנו-אנו כי כולנו באותה 'סירה'".

"המוטיב המרכזי הוא מהות הכאב והגורמים האפשריים לו והתובנה שאנו יוצרים את המציאות שלנו ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. אם כואב לנו פיזית או נפשית זה סימן שאנו מתנהלים בדרך שאינה מתאימה לנו. דרך זאת עלינו לזהות ולשנות. הכאב הוא דבר טוב, והוא ממלא תפקיד חשוב בקשר שלנו עם עצמנו – הוא קורא לנו להתעורר ונותן לנו הזדמנות לשינוי כדי לצמוח - להיות יותר ולהתפתח, להרגיש יותר טוב, להצליח וליהנות".

"בספר פירוט הגורמים האפשריים לכאב שנובעים מההתנהלות היומיומית שלנו, כשהדגש הוא על ההתנהלות המונעת מגורמים נפשיים-פסיכולוגיים ופחות מגורמים פיזיים, שכמובן אין להתעלם מהם. הדרך המוצעת להתמודדות - שיטת אלכסנדר, מתניעה תהליך של שינוי דרך הגוף הפיזי לשינוי ההתנהלות הפסיכו-פיזית, זהו הקשר של גוף-נפש. האימון האישי מעמיק את התהליך".

כל גורם לכאב מוסבר בשפה פשוטה ובהירה, זוכה  לניתוח ולהצעות להתמודדות - עצות "מה עושים?" כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות ובגילוי של מי הננו באמת. כדי להבין מה עלינו לשנות עלינו לגלות את המקור, את עצמנו המקורי, ואז נוכל להשוות את מה שאנו עושים למה שמתאים לנו. הספר מציע דרכים לטפל בכאב שלא דרך הכאב עצמו, אלא מתוך הבנה של הגורמים לו והתמודדות עמם".

אתי סהר מסכמת: "התקווה היא שכתוצאה מהפתיחות שתיווצר אצל הקורא בעקבות קריאת המדריך המעשי הזה, הוא יבין שחייו יכולים להיות בעלי איכות הרבה יותר טובה, ויתעוררו אצלו הרצון והצורך להתחיל בתהליך של שינוי".

"כואב, אבל פחות – מדריך מעשי להתמודדות עם כאב" מאת אתי סהר. הוצאת "אדוואנס", 207 עמודים. מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת או בפנייה ישירה למחברת באמצעות טלפון נייד: 054-6305672 / דואר אלקטרוני: ettysahar8@walla.com / אתר אינטרנט: גילעד – סטודיו לשיטת אלכסנדר ולאימון אישי – אתי סהר: www.hgilad.co.il.

ל


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה