יום שישי, 24 באוגוסט 2012

אפצ'י הצטנן


אפצ'י הצטנן



מאת: ליטל איידן

איורים: דודי שמאי

הוצאת רימונים
* * * * * *  

לא ממוספר, 64 ₪

גיל יעד: 3-6



אפצ'י הפיל הצטנן. החיות מנסות לטכס עצה ומסכימות זו עם זו שחדק הוא איבר מרשים ובעל תועלת, אך צרה צרורה כשתקועה בו...נזלת.הפתרון מגיע מהמקום הכי לא צפוי ומוכיח שלא תמיד הפיקחות תנצח – לעתים, בתכונה אחרת מצוי המפתח...


אפצ'י הצטנן הוא ספר מאת ליטל איידן, עם איוריו המחויכים של דודי שמאי.

הספר נעזר בעולם החיות, עולם שמדבר לילדים ביתר טבעיות, ועוסק בסוגיה שאנחנו כבני אדם מתמודדים עימה, לא מהיום: ישנם דפוסי התנהגות רבים שבני האדם מתנהגים על פיהם, ללא שום הגיון, וגרוע מזה – בלי לרצות בכך, באופן אוטומטי. דוגמה לכך היא תופעה שנקראת "אפקט ההילה", בה אנו נוטים לתפוס את עצמנו כאנשים מורכבים בעלי היבטים אישיותיים שונים ומגוונים, אך את האחרים אנחנו שופטים על סמך תכונתם הדומיננטית ביותר.

הורים וילדים ימצאו בספר מוסר השכל על שיתוף פעולה בין חיות, ועל הבנה שלא כולנו שווים אבל כולנו יכולים לעזור זה לזה ולהפיק את מירב התועלת מתכונותינו השונות.

ליטל איידן, בת 31, נשואה ואם לשלושה בנים. בעלת B.A בפסיכולוגיה-סוציולוגיה. את לימודי הפסיכולוגיה החלה בגיל 18 וסיימה את התואר בגיל 29, כשהיא כבר אמא לשלושה ילדים.
בגיל 17, כבת להורים גרושים, עזבה את הבית ויצאה לעצמאות. עבדה לפרנסתה בכל מה שהיה בנמצא, בעיקר כשליחה על קטנוע בפיצריות. (בגיל 16 כבר היתה בעלת רישיון על קטנוע ובגיל 18 הוציאה רישיון על אופנוע כבר).
את בעלה הכירה בגיל 19 כשהוא היה בן 40. כשהיתה בת 21 התחתנו. מאז היותה בת 19, היא מנהלת משרד להכרויות. במשך הזמן נכנס גם בעלה לעסק,  וכיום הם מנהלים אותו יחדיו.
נולדה בחדרה, גדלה בראשון לציון, וכיום מתגוררת בנס ציונה.

 אפצ'י הצטנן הוא ספרה הראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה