יום חמישי, 22 במרץ 2012

מדונה על הירח


הוצאת "אחוזת בית" שמחה לבשר על צאת הרומן

מדונה על הירח


מאת
רוֹלף באוארדיק

תרגום מגרמנית: ארנו בר

(505 עמ', 98 ₪)


יום אחד, באמצע השיעור, מתבקש פאוֶול בּוֹטֶב – נער בן חמש-עשרה מכפר נידח וציורי במזרח-אירופה – לתלות על קיר הכיתה דיוקן של איש חשוב. אלא שרגע לפני שהוא עושה זאת, לוחשת לעברו המורה אנג'לה בַּרבּוּלֶסקוּ: "שלח את האיש הזה לגיהינום! חסל אותו!" משפט זה, שמדהים את הצעיר התמים, עומד במרכזה של תעלומה גדולה שמלווה את פאוול במשך יותר מארבעים שנה. בעקבות אותו מקרה מוזר בכיתה, הוא יוצא לחשוף את האמת מאחורי שלושה אירועים מסתוריים שמתרחשים בכפר זמן קצר לאחר מכן: היעלמותה המסתורית של  מורת בית הספר השתיינית, אנג'לה; היעלמות פֶּסל המדונה שהוצב במקדש בסמוך לכפר; ורציחתו האכזרית של הכומר הישיש והאהוב יוֹהאנס בַּפּטִיסטָה. מי שמסייעת לו לאורך הדרך היא בּוּבָּה, צעירה צוענייה יפהפייה שפאוול מתאהב בה.

המסע המפותל והמסוכן בעקבות האמת מוביל את הגיבור של "מדונה על הירח" אל מוקדי הכוח בארצו, טרַנסמוֹנטַניָה – מדינה בדיונית שקורותיה מזכירים את אלה של רומניה. מהכפר הקטן שלו, בָּאיָה-לוּנָה, ששוכן אי-שם בהרי הקרפטים, יוצא פאוול, נכדו של המוזג והחנווני איליה, לחקירותיו הסבוכות. בסוף אותן חקירות הוא עומד מול גילויים מסעירים שמשנים את חייו ואף את חיי מדינתו.

במקביל למסעם הבלשי של פאוול ובּוּבָּה, יוצאים גם הסב איליה וחברו הצועני דימיטרוּ גאבּוֹר לחקירה משלהם. דימיטרו, נצר למשפחה צוענית מפוארת ודמות בלתי נשכחת ברומן, הוא זה שמשכנע את הסבא להצטרף אליו במאבקו בכוחות האופל, בטענה כי כל הרעות החולות שבאו על הכפר הן חלק ממזימה בינלאומית שטנית של הסובייטים כנגד האלוהים והבתולה. לדבריו, שיגורו של הלוויין סְפּוּטניק מעיד על כך. אך רק לאחר כמה עשורים מתגלה סוד שהוא הסתיר, בווידוי מפתיע על ערש דווי.

"מדונה על הירח", הרומן הראשון של צלם העיתונות הגרמני המוערך רוֹלף באוארדיק, הוא רומן מותח, צבעוני, מצחיק ומדמיע, על התפכחות מאשליות הלב והאידיאולוגיה, ועל אובדן התמימות.


רולף באוארדיק: הערות ביוגרפיות
רולף באוארדיק נולד ב-1957 בגרמניה. כיום הוא צלם ועיתונאי מפורסם, שעבודותיו בתחום הצילום זיכו אותו בפרסים רבים בארצו ומחוצה לה, ושכתבותיו התפרסמו במגזינים יוקרתיים כמו "דר שפיגל", "גאו" ו"פלייבוי". כמו כן, פירסם באוארדיק כמה ספרי עיון, בהם הוא עוסק בחיים שבמדינות מזרח-אירופה לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי. מחקריו וצילומיו שתיעדו את חיי הצוענים ברומניה זיכו אותו בפרס איגוד העיתונאים לשנת 2003 של האיחוד האירופי.
כיום הוא חי עם אשתו וילדיו בצפון גרמניה, בתחנת קמח ישנה שהוסבה לבית.
"מדונה על הירח" שנמכר לתרגום למדינות רבות, הוא רומן ראשון פרי עטו.

התרשמותי: רומן מתח המתובל בצחוקים, אירועים דמיוניים ומתח. נהנתי לצאת למסע יחד עם גיבור הרומן וחבריו. לאוהבי הספרות המתורגמת ולאוהבי הספרות הבדיונית (אם כי לא במובהק) הספר מומלץ.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה