יום שישי, 24 בינואר 2020

ספר חדש: תעתועי אהבה


ספר חדש:
תעתועי אהבה מאת שיה לירן-מלכין



"תעתועי אהבה" מאת שיה לירן-מלכין בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן נפלא המכיל חמישה עשר סיפורים קצרים, המובאים מנקודת מבטן של נשים שונות בגילים שונים, כל אישה ועולמה הפנימי. האהבה היא רגש מורכב מאוד, שנוטה לפעמים להשתלט על נפשנו ולתעתע בנו. תעתועים אלה מלווים במסגרת הנרטיב בפחדים ובחרדות, בקנאה, בהתמודדות עם המוות ועם האובדן ובתחושת הבדידות. לצידם של יסודות מלנכוליים אלה ואחרים יש בנרטיב גם מפגש עם המתוק והעסיסי שבאהבה, עם התנסויות נועזות ועם חוויות מרתקות ממרחבי הרומנטיקה והארוטיקה.
הרומנטיקה אינה גולשת לסכריניות והארוטיקה אינה גולשת לפורנוגרפיה. באחדים מהסיפורים יש גם מסר הכרוך בהפקת לקחים (למשל, בספור "הלקח"), אבל בלי הטפת מוסר ובלי ניסיון לדידקטיקה.
חמישה מסיפורי הספר נוגעים בדרכים שונות במוטיב הזיקה בין האהבה לבין המוות. עם סיפורים אלו נמנים: "נדנדה בשניים", "קרניות", "המכתב", "בצל המוות" ו"צלב הקרס".

נוסף על מוטיב המוות, עובר בסיפורים כחוט השני מוטיב הבדידות- כך למשל בסיפור "בודדה בכרך", שמתמקד במוטיב הבדידות של אישה צעירה בעיר הגדולה.

סיפור אחר, דלת מסתובבת  – עוסק בנוסטלגיה לרומן שהסתיים בעבר ובניסיון להחיותו ואולי לחוות אותו שוב.

רגש האהבה מלווה לעיתים קרובות בקנאה, אבל אחד מגיבורי הספר סובל מסוג מיוחד של קנאה, זו המופנית כלפי העבר. קנאה רטרוספקטיבית – הוא סיפור שמושתת בעיקרו על דיאלוגים והוא מתאים גם להמחזה.

שיה לירן-מלכין נולדה בירושלים וגדלה בחיפה, התגוררה שנים אחדות בארצות הברית ובדרום אפריקה וחיה בישראל דרך קבע. למדה תיאטרון וחינוך באוניברסיטת מינסוטה והשלימה את לימודיה בתיאטרון ובדרמה בניו יורק, The Neighborhood Playhouse School of the Theater. בנעוריה שיחקה תקופה קצרה בתיאטרון "הבימה". בשנים האחרונות מפרסמת מאמרים בעיתון הדיגיטלי News 1 מחלקה ראשונה, וכותבת פרוזה – סיפורים וזיכרונות.

שיה לירן-מלכין : "חשוב לי להדגיש שבסיפורים רבים קיים קשר הדוק בין אהבה לבין מוטיבים של מוות ואובדן, אבל אני מקווה ורוצה להאמין שהקובץ "תעתועי אהבה" אינו משרה על הקורא אווירה מורבידית, אלא דווקא מביע אמונה בחיים. חשוב היה לי שלצד הנוסטלגיה והמלנכוליה האפופה פחדים וחרדות, תסכולים, ניכור ובדידות, יופיעו בנרטיב גם יסודות של שמחת חיים, שהם בעיניי: יצר הרפתקנות, רומנטיקה וארוטיקה, אהבה למוזיקה, להתנסויות נועזות ובלתי קונבנציונליות ומשיכה לגלות את הזר, את ה"אחר". עולם האהבה הוא מורכב, וכמעט תמיד יש בו גם מהמר וגם מהמתוק".

"תעתועי אהבה" מאת לירן-מלכין. הוצאת הספרים "אוריון", 187 עמודים. מחיר לצרכן 65 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה