יום שלישי, 25 בדצמבר 2018

ספר חדש: רכבת לילה מבגדאד


ספר חדש: רכבת לילה מבגדאד מאת ד"ר חי אמיל



                                                
"רכבת לילה מבגדאד" מאת ד"ר אמיל חי בהוצאת הספרים "אוריון", הוא ספר מרתק וסוחף שמתעד את מסע בריחתו של נער בן 17 מעיראק והגעתו לארץ. הגעגועים לטעמים והריחות עליהם גדל והרצון לכתוב על כך כדי להאיר זרקור על הקהילה העיראקית בארץ שלדבריו נדחקה לפינה מבחינה היסטורית. מסעו של אמיל כתוב בצורה אוטנטית ממבט נקודתו של הנער התמים שהגיע אל הארץ המובטחת ומשלב בתוכו גם את מסע התפקחותו והתבגרותו.

רבות נכתב על מעללי הנאצים ביהודי אירופה ועל הסבל הנוראי שחוו היהודים בשואה, אבל מעט מאוד נכתב וסופר על הפרהוד וההרג ההמוני שחוו יהודי עיראק בשנות הארבעים, וכלל לא נכתב על חיי יהודי עיראק בשנות השישים ובריחת יהודי עיראק אחרי מלחמת ששת הימים, ואחרי התלייה של תשעת היהודים בכיכר השחרור, "סאחת אלתחריר", בלב בגדאד, בסוף שנות השישים - תחילת שנות השבעים.

ד״ר אמיל חי ברח בגיל 17 וחצי מעיראק בשנת 1971, כמו שאר יהודי עיראק. כאשר הגיע לארץ ישב וכתב את סיפור הבריחה שלו כל עוד היה טרי בזיכרונו, עם כל התחושות שליוו אותו במהלך הבריחה. הוא כתב את הסיפור בשפה הערבית כי לא ידע לקרוא ולכתוב עברית טוב מספיק.

כעת, כמעט חמישים שנה לאחר הגעתו ארצה, תרגם את סיפור הבריחה והוסיף קטעים נרחבים על חיי יהודי עיראק, כולל המנהגים בחגים, הלימודים בבתי הספר של היהודים, המועדון הקהילתי ועוד, בתקווה שסיפור חיי יהודי עיראק והבריחה ייזכרו לעולמי עולמים.

ד"ר אמיל חי (64), נשוי ללילי, אב ל- 2. תושב רחובות. לשעבר, סגן מנהל בית החולים במרכז הרפואי האוניברסיטאי ״ברזילי״ באשקלון מומחה לרפואה פנימית ורפואה דחופה. לאחרונה פרש לגמלאות ועובד חצי משרה בבית החולים ביחידה לניהול סיכונים ובטיחות הטיפול.

"רכבת לילה מבגדאד" מאת ד"ר אמיל חי. הוצאת הספרים "אוריון", 80 עמודים. מחיר לצרכן 50 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה