יום שלישי, 11 בדצמבר 2018

ספר חדש בהוצאת הקיבוץ המאוחד - לידה


ספר חדש בהוצאת הקיבוץ המאוחד

לידה



רומן חדש על ההבדלים בין נשים לגברים, דימוי עצמי משתנה של הורים ונשים שלא רוצות להיות אימהות.
היריון, לידה ובואו של התינוק לעולם יוצרים שינוי עמוק בחייהם של ההורים הצעירים, הסב והסבתא וזוג חברים של ההורים. כל דמות מתמודדת עם הלידה מנקודת מבט שונה, וחושפת היבטים שונים של הולדת הילד: הבדלים בין נשים לגברים, שינוי בתפיסה העצמית של ההורים, קונפליקט בין עבודה להורות. אולם לא רק ההורים מושפעים מהלידה. חייהם של הסב והסבתא משתנים לבלי הכר עם הולדת נכדם הראשון, וזוג חברים מתחבט בשאלה האם גם הם רוצים להביא ילדים.
הרומן "לידה" מאת עמנואלה ברש רובינשטיין כולל מונולוגים של שש דמויות, שלושה זוגות: ההורים הצעירים, הסב והסבתא וזוג צעיר שמתלבט אם להפוך להורים. הגיבורה היא דפני, אישה הצעירה המפחדת פחד מוות מן הלידה, בעלה נגרר למערכת יחסים עם אישה אחרת בעת שאשתו בהיריון, אמו נזכרת בטראומת הלידה מלפני שנים, ונוצרת אינטימיות חדשה בין הסב והסבתא.
אביגיל, חברה של דפני ובעלה, מתמודדת עם חברה שלא מקבלת את הבחירה שלה לא להפוך לאימא ובן הזוג שלה מרגיש שזוהי הקרבה גדולה מדי.
"לידה" עוסק בהבדלים בין נשים לגברים, בדימוי עצמי משתנה של הורים, בסגירת המעגל של סבא וסבתא ובתופעה חברתית משמעותית שהולכת ומתפשטת: נשים צעירות שלא רוצות להיות אימהות.
העלילה משתרעת על פני עשרים ואחד חודשים, מרגע שדפני מגלה שהיא בהיריון ועד שתומר בן שנה. לידתו מפרה איזון פנימי של הדמויות. אולם לאחר תהפוכות שונות נוצר איזון חדש; מבשר טובות לחלק מהדמויות, מעיק מעט לאחרות.

עמנואלה ברש רובינשטיין היא חוקרת בתחום מדעי הרוח שכותבת גם ספרות יפה. זהו ספרה השני. קדם לו קובץ סיפורים, חמש פנים.
עמנואלה ברש רובינשטיין. "לידה". הוצאת הקיבוץ המאוחד ציור עטיפה: רות שלוס. גרפיקה: ינאי סגל  196  עמ' מחיר: 88 ש"ח לספר מודפס.  להשיג בחנויות הספרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה