יום שלישי, 11 בדצמבר 2018

שיעור בפרספקטיבה





שיעור בפרספקטיבה


מאת: מיכל שטייניץ
עורכת: דפנה שחורי
הוצאת מטר
*****
248 עמודים, 95 ש"ח


היא צלמת וחובבת טיולים, הוא אדריכל ואספן ספרים, הם נפגשו בלימודים ומאז הם ביחד.
כשבוקר אחד הם גילו "שני קווים ורודים" על המקלון, הוא קפץ משמחה עד השמים, ואצלה – השמים נפלו.
הוא ראה מולו את התגשמות ההבטחה למשפחה גדולה ומאושרת, ואילו היא – רק חושך בעיניים, חלחלה ופיק ברכיים. הידיעה שזהו זה, היא הולכת להפוך לאמא, ומאותו רגע דבר שוב לא יהיה כפי שהיה. לפניה השתרע עתידה כ"לשעברית"... "לשעבר נועזת ותוססת, חטובה ומטופחת. לשעבר חופשייה ונטולת דאגות. לשעבר צלמת עם קריירה מבטיחה לעתיד. הלשעבריות יוצאות לחופשת לידה ולא שבות ממנה לעולם, לא לקריירה ובעיקר לא אל עצמן".
הזוגיות המאושרת הפכה במהרה למאבק נואש וכואב. ככל שבטנה הלכה וגדלה כך הצטמצם עולמה ונסגר עליה. משהו השתלט עליה מבפנים ושאב אותה במערבולת מהירה, בתחושה של נפילה מסחררת מטה, ללא יכולת להרים את הראש או לקרוא לעזרה. החוויה המטלטלת לא פסחה גם על בן הזוג, שהתקשה להבין מה עובר על אשתו האהובה שהתהפכה עליו ככה פתאום, ומצא עצמו מוצף חששות ובודד במערכה.
העזרה הגיעה מכיוון לא צפוי. פגישה מקרית עם מכרה ותיקה עזרה לה למצוא את הפרספקטיבה והמיקוד בחייה, כשמו של הקורס אותו למדו יחד במחלקה לצילום. וכמו בחדר החושך, מתוך אפלה גדולה מתבהרת התמונה, השחור מלבין, הנגטיב הופך לפוזיטיב...  ומסתמן האור שבקצה המנהרה.
שיעור בפרספקטיבה הוא רומן חושף וסוחף על זוגיות במשבר, על רגישות יתר, על נשים אמזונות וגברים נעלמים, על אבהות, על אימהוּת ומהות ובכלל... הספר כתוב בשפה ייחודית ורעננה, מתובלת בהומור ובכנות, ששואבת את הקוראים לתוך עולמם של הגיבורים מתוך אהדה והזדהות עמוקה.

מיכל שטייניץ גדלה בין פרדסים ושדות בשרון, מתגוררת ביישוב קטן בהרי ירושלים עם בן זוגה,  שלוש בנות דעתניות וכלבה פמיניסטית מזן אסופי. לפרנסתה עוסקת באדריכלות ועיצוב פנים ומנהלת פורום מקצועי באינטרנט. להנאתה מנגנת בפסנתר ועוסקת באמנות פלסטית. שיעור בפרספקטיבה הוא ספרה הראשון.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה