יום שישי, 7 בפברואר 2014

יותר מידי


יותר מידי


מאת: תמי גיל

הוצאת ספרי צמרת

רומן זה מופיע במהדורה דיגיטלית בלבד
ונמכר באתר נטבוק www.netbook.co.il


"שני הגברים שנכנסו באופן מפתיע לחיי הם באמת יותר מדי... אחרי שנים של נישואים מסודרים ומבטיחים מצאתי את עצמי בלי נישואים, ועם שניים".
לאחר שננטשה גם על ידי הבעל המיתולוגי וגם על ידי שני מחזרים נלהבים, שאחד טוב בדיבורים והשני נהדר בזיונים, נזרקת רותי אל עולם הפנויים-פנויות הסוער והמלהיב מצד אחד, והמאכזב והמעיק מצד שני.
בהומור, בעסיסיות וברגש רב משרטטת המחברת את מסעה של אישה לא צעירה אל פרק ב' של חייה, מסע שהוא למעשה מסע חיפושים אל עצמה, בתקווה להחזיר את חייה למסלולם. במהלך מסעה היא פוגשת במציאות כואבת, ומבינה שלא תוכל לבנות זוגיות חדשה עד שלא תמצא נקודת איזון חדשה לחייה.

תמי גיל, ילידת קיבוץ יגור (1948). עסקה שנים רבות בהוראת ספרות ולשון בבתי-ספר תיכוניים ובמכללות. עברה הסבה מקצועית והתמחתה בהידרותרפיה. בעלת תואר שני בספרות עברית מטעם אוניברסיטת תל-אביב. לאחר נישואיה עברו היא ובעלה לקיבוץ נווה-אור בעמק בית שאן, שם חיו 20 שנה. כשהיו בני 40 עברו לכוכב יאיר, ומזה שש שנים מתגוררת בהרצליה.
הייתה ספורטאית מצטיינת. שיחקה כדורסל והייתה בנבחרת השחייה של ישראל.
לתמי 5 ילדים ו-7 נכדים. לפני כתשע וחצי שנים נהרג בעלה בתאונת דרכים.
זהו הרומאן החמישי של תמי גיל. ארבעת ספריה הקודמים: "המים היו רטובים", "שניים", "אלוהי הטרפש" ו"מינוס אחת" .
במקביל ליציאתו לאור של ספר זה, רואה אור רומן נוסף פרי עטה "אהבנו לאט". בשני הרומנים עומדת אישה מול אובדן, ולא מצליחה לשקם את חייה בדרכים מקובלות. השבר כל-כך גדול שהיא נאלצת לבנות את עצמה מחדש.

התרשמותי: דרך כואבת ומאכזבת עוברת גיבורת הספר, מנטישה ועד לתעתוע בחיי ההוללות המצפים לה כפנויה. הגיבורה מנהלת מאבק על נשיותה, על הזוגיות ומתמודדת עם הבחירות שהיא עושה.  ומבינה שלא תוכל להמשיך ולמצוא זוגיות עד שתמצא את נקודת המפנה בחייה, ממנה תוכל להחזיר לעצמה את המסלול ה"שפוי".  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה