יום חמישי, 25 במרץ 2021

ספר שירה חדש: ילד קורא לי בחלום

 

ספר שירה חדש:

ילד קורא לי בחלום

כתב: עופר ירמינובסקי

הוצאת ספרא



 

ילד קורא לי בחלום הוא ספר שיריו השני של עופר ירמינובסקי, קדמו לו ספר השירה אושר חמקמק מדי, וכן קובצי סיפורים ורומן. כותבת על ספרו החדש המשוררת תיפי שחרור, העורכת של הספר ועורכת הסדרה דלת.

בספרו החדש של עופר ירמינובסקי השירים אינם מניחים לנפש, הם חושפים את צפונות ליבו ומחשבותיו. כדבריו בשיר: "הַיְּקוּם לוֹחֵשׁ לִי לִחְיוֹת, לִיצֹר עֵמֶק יָרֹק / בּוֹ חָפֵץ הַלֵּב לִחְיוֹת. / אַךְ אִישׁ נֶחְבָּא בֵּין סְדָקִים אָנוֹכִי, / וּזְרִיעַת שְׂעוֹרָה כִּזְרִיעַת כּוֹכָבִים  (עמ' 7).

באמצעות שירתו הוא מטפס ללא מורא בסולם המלים עד מרום תחושותיו הראשוניות. בביטחון של מי שאמון על מלאכת הכתיבה, הוא נותן להן דרור להציף אותו ולהגיע עד תחתיות נפשו, שם הוא שם פעמיו לפתוח בפני הקורא  את חדרי הלב להראות לו את דם הרגשות בזרימתו. זאת דרכו: לשתף עצמו בשלמותו ובשברונו, שהם סך כל חלקיו, העשויים שסעים והרהורים ומלווים בחיפוש אחר אהבה ונפש תאומה. לצד שירים כאלה, שזורים בספרו שירים המצליפים והמוקיעים את הפוגעים ואת המפגעים באיכות הסביבה, נושא שעופר גם דן בו רבות ברומן פרי עטו ארץ השמש, העולם על פי קיונו (2019): ולצידם שירים חברתיים שמוקיעים את פרנסי הקהילה שאינם מיטיבים עם אזרחיה.

בלהט כתיבתו נמהלים זה בזה – שירה אישית – לירית ושירה חברתית נוקבת. אין מחסום בין הז'אנרים, הוא מניח לשירה לשרת את דעותיו ומחשבותיו, מתריס וכואב את תחלואי החברה והזמן. בספרו ילד קורא לי בחלום מתגלה עופר ירמינובסקי כמשורר אמיץ, בעל דעה נחרצת, וגם כמשורר לירי, וזה גם ייחודו של ספרו החדש.  

עופר ירמינובסקי נולד בשנת 1973 ומתגורר ברמת-גן, פרסם עד כה שלושה ספרים: "אושר חמקמק מדי" (2016) – שירה, "נסיעה אחרונה" (2017) – סיפורים קצרים, "ארץ השמש, החיים על-פי קיונו (2019) – רומן. כמה מיצירותיו התפרסמו באנתולוגיות ובבמות שונות.

עופר ירמינובסקי החל לכתוב בילדותו, ומאז זהו עיסוקו העיקרי. הוא מקדיש שעות רבות לכתיבה, קריאה ולימוד. במגירתו כתבי יד, שאחדים מהם יראו אור בשנה הקרובה.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה