יום חמישי, 25 במרץ 2021

ספר חדש: דום לב, רפואה ונחשים

 

ספר חדש:

דום לב, רפואה ונחשים מאת דוד גפניאל

 



"דום לב, רפואה ונחשים" מאת דוד גפניאל בהוצאת "ספרי ניב", הוא ספר חשוב, המתאר אירועים ממשיים שחווה הכותב על גופו ומתאר כיצד רופאים מסוימים הועילו ואילו אחרים הזיקו.

מטרת הספר היא להקנות לקוראים ידע שרכש הכותב מניסיונו האישי, בעיקר כתוצאה מדום לב שעבר ולהפיח בחולים רצון עז לשמור על גחלת חייהם, על אף קשיים בריאותיים, או טעויות של רופאים, בעיות בירוקרטיות ועוד.

בספר מתוארים אותות אזהרה שהופיעו אצל הכותב ולא זכו להתייחסות ראויה, מתאר את הופעת דום הלב והדרמה בחדר ההמתנה, מספר כיצד טעונות וצום ריפאו אותו ממיגרנה קשה וכותב על הרעיון שלו לשיפור הדפיברילטור.

דום לב זו סיבת המוות השנייה בהיקפה בישראל. בשנת 2016 היוותה מחלת הלב 14.6 אחוזים מכלל החולים אחרי סרטן. ברם, אוטם לב היה הקטלני שבמחלות.

דברי המחבר אינם מבוססים על מחקר מדעי אלא כאמור על אירועים ספורדיים שחווה. אין לראות בהם המלצה לעשייה כלשהי או למחדל.

דוד גפניאל, מדען, בעל תואר שני M.Sc, התמחה במחקר (חלק ממחקריו פורסמו בספרות המדעית בארץ ובארצות הברית). למד כלכלה, הנדסה, תעשייה וניהול, מדעי המדינה, גישור והוראה. השתתף בשש מלחמות ישראל ובמרד נגד הבריטים. בעל עיטור לוחמי המדינה ומר ישראל לשעבר

דוד גפניאל מספר: "עשרה ימים לאחר שחוויתי דום לב פקחתי את עיניי. חשתי שאני נחנק. רופא שהזעקתי לא הופיע. מה עשיתי? דמיינתי שגמדים קטנטנים נכנסים לעורקיי, שקים מלאי אוויר על גבם, וצועדים אל מוחי. שם הם מרוקנים אותם וחוזר חלילה, ממלאים מחדש ומרוקנים את תכולתם אל מוחי, ה"טיפול" הועיל וחשתי הקלה. כעבור שעתיים הופיע הרופא. הוא הורה לאחות להגביה את הצד השמאלי של גבי כדי שיוכל להאזין לפעילות ריאותיי. היא ניסתה ואמרה: "דוקטור, אבל הוא מלא מים, תראה!". הרופא בדק ואישר את דבריה.

"מסקנה: נחנקתי מפני שהנוזלים חסמו את האפשרות שאוויר יחדור לריאותיי, ומכאן שבעזרת הגמדים שדמיינתי רימיתי את המוח ונשארתי בחיים. מאז דום הלב חלפו חמש-עשרה שנים, שבמהלכן היו מקרים שבהם עמדתי למות וניצלתי. מתאוריי ניתן להסיק שהיכולת להישאר בחיים תלויה במידה רבה במעורבות של החולה בתהליך הריפוי".

"דום לב, רפואה ונחשים" מאת דוד גפניאל. הוצאת "ספרי ניב", 67 עמודים. מחיר לצרכן 74 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה