יום חמישי, 21 במרץ 2019

גבול מטושטש מאת הילה קרנט



גבול מטושטש מאת הילה קרנט





"גבול מטושטש" מאת הילה קרנט בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפורה של נטלי, נערה רגילה, מצטיינת, אהובה על משפחתה, לה חבר מושלם, והכול - הוא בעיקר אשליה.

הגיבורה נמצאת בנקודת מפנה בחייה - סיום לימודים וגיוס לצבא. הוא מתאר את התמודדותה של נטלי במסגרת הצבאית ובעצם עם לבטים שכל חיילת חדשה מתמודדת איתם: אוכל, מחסור בשעות שינה, טירונות, שבתות ומערכות יחסים.


הספר מעביר אותנו בין תקופות חייה של נטלי - הוא מספר כיצד היא הגיעה לסיטואציות לא נעימות בחייה, מתאר את תפיסתה לגבי גברים ומערכות יחסים וכיצד התפיסה המוטעית הזאת בונה את היסודות למערכת יחסים לא בריאה עם אהוב ליבה שמידרדרת בהמשך גם ליחסי מרות עם קצין במהלך השרות הצבאי.

"היו לי תקוות שאוכל לתפקד נורמלי אחרי הבשורה של כרמן, אבל התבדיתי. אני עדיין חושבת על אלון, ואני מרגישה גם חוסר - חסרים לי ההתכתבות איתו, הצחקוק שלו בלילה, המגע שלו. אבל הסמבצ"ית שלו...? אני לא יכולה לחשוב עליהם, לא ככה, לא רגע אחרי שנפרדנו. אבל על מי אני עובדת? לפני ארבעה חודשים, ברגע הנוראי ההוא, הסוף היה צפוי. אני לא אסלח לעצמי לעולם. יכולתי למנוע הכול אם הייתי מבינה עוד קודם לכן שאנחנו לא מתאימים, שאנחנו מעולמות מנוגדים" (מתוך הספר).

הילה קרנט (27), הנדסאית אלקטרוניקה במקצועה, תושבת דימונה, חובבת הרפתקאות וטיולים, כותבת למגירה זה כמה שנים. ב"גבול מטושטש",  ספר ביכוריה, היא אוזרת אומץ ומעלה על הכתב נושאים שקרובים לליבה ורבי חשיבות, ובכללם - הטרדות מיניות. במהלך שירותה הצבאי קיימה פעולות לקידום נשים בצה"ל בסיוען של סוציולוגית הבסיס וממונת יוהל"ם, בתקווה לתרום להעלאת המודעות בנושאי מגדר וגבולות הן במסגרת הצבא והן באזרחות.


"גבול מטושטש" מאת הילה קרנט. הוצאת ספרי ניב. 248 עמודים, מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה