יום שלישי, 12 במרץ 2019

בניין חסר מאת עידו כנען



בניין חסר מאת עידו כנען



"בניין חסר" מאת עידו כנען בהוצאת "ספרי ניב" הוא רומן שעלילתו מתרחשת בשכונה דמיונית בתל אביב, שמשלבת בתוכה מיקומים אמיתיים ומוכרים עם מיקומים נרמזים ופיקטיביים.

"בניין חסר" הוא קולו של כותב צעיר ומבטיח, שיודע להתבונן בצורה מפוקחת על הטבע האנושי לפגמיו, לחלומותיו ולשאיפותיו. בעברית רהוטה, משרטט עידו כנען ניכור וקרבה, תעתוע וריאליזם נוקב.

גופתה של עדנה מתגלה על ידי שכניה. איש לא יודע לספר על השכנה המתבודדת או על נסיבות מותה המסתוריות. דיירי הבניין שברחוב הרואה 9 בתל-אביב בוודאי לא מכירים אותה, כך שחסרונה הלא צפוי לא אמור להפריע לשגרת יומם, אלא שתוכנית נסתרת נרקמת מאחורי הקלעים ומובילה את הדיירים למסע חטטני, לעיתים מציצני, שהולך ומתרחב ללא שליטה. כך הם מכירים את שכנתם, את תשוקותיה וסודותיה, ואלה מטלטלים את חייהם.

העלילה של הסיפור מתרחשת בשבוע אחד בבניין מגורים בתל אביב. הוא מתחיל במפגש אקראי של דניאלה ואורי בכניסה לבניין. דניאלה היא בעלת הבניין, אישה מבוגרת, אלמנה, מרירה וצינית שיירשה מבעלה את הבניין הזה. אורי הוא אחד השוכרים שלה שגר בדירה מולה וגם הידיד היחיד שלה בבניין. אורי היה בנעוריו צייר מבטיח שבלית ברירה היה מורה לציור במכללה ופוטר מעבודתו כשנה לפני כן. הם עולים יחד לדירתם ובעקבות ריח עז הם מגלים את גופתה של השכנה הבודדה מהקומה העליונה, עדנה שמה. באותו ערב אחרי שעוזבים הפרמדיקים והשוטרים, הם מחליטים לארגן לעדנה ערב זיכרון, כל אחד מהאינטרסים שלו. בעקבות המפגש הזה שגולש למפגשים אחרים באותו שבוע, דיירי הבניין (והקוראים) מתחילים להכיר את שכניהם ולומדים על סודותיה האפלים של המנוחה.

השכנים בבניין מגיעים מכל קצוות הקשת החברתית, ואינם מכירים זה את זו: גרוש אמיד ומזדקן, ערבי חילוני שנודה מהקהילה שלו, רווק תל אביבי מלא בעצמו, צעירה רוסייה מפתה ושורדת, צעיר לוקה במחלת נפש, זוג בגיל העמידה שנישואיו רעועים, בעלת בית מזדקנת ודיירת לסבית שחזרה בשאלה וחיה בבדידות.

עידו כנען (34), תושב תל אביב, נשוי לחן, ניורו-פסיכולוגית שיקומית שמטפלת בפגועי ראש (כיום, במרכז הלאומי לשיקום נפגעי ראש שפיצר). בוגר תואר ראשון במשפטים וכלכלה באוניברסיטת ת"א (בהצטיינות). בעברו היה עו"ד מספר שנים והתמחה בהגבלים עסקיים במשרד תדמור ושות' (היום תדמור לוי ושות'). כיום עידו הוא מנכ"ל של בית דפוס (כנען דפוס, אחד מבתי הדפוס הגדולים בארץ בפורמט רחב. בהנהלתו 90 עובדים). מילדות נמשך למקצועות האומנות – רישום, נגינה, צילום וכתיבה. הכתיבה ליוותה אותו לאורך כל חייו הבוגרים.

"בניין חסר" הוא ספרו הראשון של עידו כנען. הוא מציין, כי "זהו הספר השני שאני כותב, אבל הראשון שרואה אור. הספר הראשון שכתבתי נקרא "כמו אווירונים" ותהליך הכתיבה שלו נמשך כחמש שנים (מגיל 24 עד 29). הספר היה בוסר לטעמי, ולכן החלטתי להשאירו במגירה".

"בנין חסר" מאת עידו כנען. הוצאת ספרי "ניב". עורכת: הלנה מגר טלמור. 376 עמודים, מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה