יום חמישי, 21 במרץ 2019

ספר ילדים חדש: "ליבי מגדלת מפלצת"


ספר ילדים חדש: "ליבי מגדלת מפלצת" מאת ליאת שרמן



                                                                                             

"ליבי פחדה. היא לא עשתה משהו כזה מאז שזכרה את עצמה. אבל בכל פעם שרצתה לוותר ולהיכנע לפחדים, היא נזכרה בדברים שאמרה לה המטפלת, שמכירה מפלצות חרדה אחרות. היא יכולה להחליט על עצמה!" (מתוך הספר).

ספר הילדים "ליבי מגדלת מפלצת" מאת ליאת שרמן בהוצאת הספרים אוריון, הוא סיפור על המפלצת חרדה שרבים מאיתנו מגדלים. לאורך הסיפור מקבלת הגיבורה כלים שמשיבים לה את תחושת המסוגלות ועוזרים לה להקטין את המפלצת שבתוכה. כולם חושבים שליבי, ילדה בת שבע וחצי (אפילו קצת יותר) לא אוהבת לעשות דברים חדשים או להיות עם אנשים שהיא לא מכירה ממש טוב. אפילו ליבי חושבת כך. אף אחד לא יודע שליבי מגדלת מפלצת. זוהי מפלצת מיוחדת ויוצאת דופן. גם ליבי לא יודעת שהיא מגדלת אותה עד שהיא פוגשת אישה שמכירה לה את המפלצת. לסיפור מצורפות המלצות להורים ולמטפלים ורעיונות לשימוש בסיפור ובבקבוק חיזוק לוכד חרדה.

ייחודו של הסיפור הוא בהתייחסותו למגוון מצבים פוטנציאליים של חרדה ולא רק להיבט אחד או לפחד ספציפי. הסיפור "קורא לילד בשמו", ללא התעלמות מהקשיים וללא שימוש במילים מסוות. הסיפור עורך לקוראיו היכרות מסודרת עם חרדה, ומאפשר להם ליצור את ההפרדה ביניהם לבינה ולהבין שהחרדה אינה מגדירה אותם. המסר החשוב שמעביר הסיפור: חוקי המשחק יכולים להשתנות ולכל אחד הכוח לעשות זאת. אם עד עתה החרדה קיבלה מה שהיא הייתה צריכה כדי לגדול, כעת הילדים וההורים נוטלים לידיהם את המושכות ולומדים כיצד אפשר לצמצם את השפעתה.

"'אוי ואבוי לך אם תדברי איתם. זה מסוכן', הזהירה חרדה את ליבי. אבל ליבי רצתה לבדוק מה יקרה כשתגיד לדודים שלום. היא רצתה לדעת אחת ולתמיד אם חרדה היא מפלצת שגרה בתוכה, ולא היא עצמה" (מתוך הספר).

בתה של ליאת, מאיה שרמן, תיכוניסטית, שאוהבת לצייר, לשיר, לשחק ולכתוב בזמנה ה(לא) פנוי, איירה את הספר. איורי הספר מוסיפים נדבך ויזואלי לעלילה בגוונים המשתנים שלהם, בעוד שהמוטיבים המרכזיים (ליבי וחרדה) נשארים קבועים בגווניהם, מדגישים את התקדמות הסיפור, משקפים את מצב הרוח של הילדה ליבי ופונים אל הקוראים הצעירים באופן בלתי אמצעי.

ליאת שרמן, בת 45, נשואה לאיתי ואימא למאיה, בת כמעט 17 ולעידו ולעדן, תאומים בני 15 וחצי. מתגוררת בהוד השרון כעשור. עובדת כתרפיסטית במוסיקה ופסיכותרפיסטית התנהגותית קוגניטיבית (cbt) בבי"ח ובקליניקה פרטית. במסגרת עבודתה מטפלת בילדים רבים וכן מעבירה הדרכות הורים. למעלה מעשור עובדת בבית החולים לילדים "ספרא" בתל השומר עם ילדים מאושפזים ומסייעת להם ולמשפחותיהם לעבור את תקופות האשפוז המורכבות. עבדה במחלקות שונות וכעת עובדת בעיקר במחלקת מומי לב מולדים.

"ליבי מגדלת מפלצת" מאת ליאת שרמן. איורים: מאיה שרמן. הוצאת הספרים "אוריון", 36 עמודים. מחיר לצרכן 67 ש"ח, מתאים לילדים מגיל 6. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.

                       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה