יום שלישי, 12 במרץ 2019

איך עושה תהום



הוצאת פרדס שמחה לבשר על צאתו לאור של ספר שירה חדש בסדרת טקסטורה

איך עושה תהום



מאת אבישי חורי

מאיומי הרחוב

בְּכָל פַּעַם שֶׁזָּרָה בְּכִסּוּי רֹאשׁ
מַזִּיעָה בְּרוֹדְפָהּ אוֹטוֹבּוּס
מְמַלְמֶלֶת ״תַּשְׁלוּמִים״ בַּקֻּפָּה
מְסַנֶּנֶת אֶת בַּעַל הַבַּיִת
נִצְמֶתֶת מִגְּעָרוֹת בַּעְלָהּ –

אִמָּא שֶׁלִּי בּוֹעֶטֶת מִבִּטְנִי
נוֹאֶשֶׁת כְּעֻבָּר.


באינטנסיביות, בכנות ובאומץ, השירה של אבישי חורי הופכת את כל החדרים בחיפוש אחר בית. המסע הפואטי האוטוביוגרפי שנפרש באיך עושָׂה תהום נפתח בלידה למשפחה דתית בת תשע נפשות בבאר שבע, ונמשך בפרידה מאב שעקבותיו נעלמו כעבור שנתיים. פיתולי הדרך יובילו את המשורר להתבגרות שכולה געגועים, ליציאה בשאלה ולהשלמה עם זהוּת הומוסקסואלית. בשפה שנעה בין הנשגב ליומיומי ומלהטטת בין מובאות מספר הזוהר לציטוטים של רוק אלטרנטיבי, מבקש הספר הזה לצאת מתוך הסיפור האישי לסוגיות שנוגעות בנימי חיים דקים, לומר את האמת ולהציע נחמה.

אבישי חורי, מדריך רכיבה טיפולית שהיה בעברו תלמיד ישיבה, עיתונאי ורועה צאן. טקסטים פרי עטו פורסמו בעיתונות (הארץ, מקור ראשון) ובכל כתבי העת המרכזיים לשירה (הו ! הליקון, משיב הרוח, המוסך ועוד). האמא דתייה, האבא חרדי - הבן חילוני וכותב שירי אהבה לגברים. שירת חייו של אבישי חורי כוללת יציאה בשאלה, גם מהארון, זיכרונות קשים מלימודים בישיבה וקשר מורכב עם משפחתו. על כל זה הוא כותב בספר שיריו הראשון.

טקסטורה, סדרת הדגל של הוצאת פרדס בתחום שירת המקור, תוקדש לספרים מאת משוררות ותיקות ומוכרות לצד קובצי ביכורים של משוררים מתחילים ומבטיחים. בשנים האחרונות נעדרים מסצנת  השירה העברית נוסח מרכזי וחלוקה ברורה בין מרכז לשוליים – ואולי דווקא בשל כך צצים בה שפע של איים של קולות וסגנונות פואטיים. סדרת טקסטורה מבקשת לחשוף את אוהבי השירה למגוון השוקק הזה. הספרים שונים מאד זה מזה, אך דבר אחד משותף להם: הקורא בהם יזהה מיד כי מדובר בשירה. וכדרכה של שירה אמיתית, היא תמיד תהיה מה שציפיתם לו, ותמיד תפתיע אתכם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה