יום שני, 15 בספטמבר 2014

שמח על הירח

הקוסם שהעלים את הקהל ונותר בלי מחיאות כפים והזבוב שהתעמת עם פיל

ספר ילדים חדש:

"שמח על הירח" מאת זוהר אביב

איך סיפור נולד?




כיצד סיפור נולד? אולי מהבטן של הקוף? אולי מהלוע של הנמר או מהחדק של הפיל? ואולי בכלל מהראש שלנו?

ספר הילדים "שמח על הירח – איך סיפור נולד?" מאת זוהר אביב, הוא ספר מהנה, מחורז ומצחיק, העוסק בתהליך כתיבת סיפור, בעזרתו מצליח הילד להתרומם על כנפי הדמיון ולעוף עד לירח. בדרך הוא מגלה את סוד היצירה, מתוודע ליכולות הדמיון וההמצאה שלו ולומד לפתח אותם.

יש בספר טיפים לבניית סיפור, משלב הרעיון, בחירת הדמויות, העלאת הבעיה, הקונפליקט ויצירת הפתרון. בעזרת בועות דיבור לדמויות, משהו שמזכיר את הקומיקס האהוב על הילדים, ניתן לשבת עם הילדים, לקרוא איתם את הספר ולבקש מהם שישתפו פעולה ושיוסיפו את טקסט הדיבור של הדמויות.

הספר מפתח דמיון, משמח, ונותן השגה ראשונית לכתיבה יצירתית. בשפה מחורזת וקולחת, מביאה זוהר אביב, שלל סיפורי פנטזיה בעזרתם היא מדגימה בפני הילדים את שלבי בניית הספור ומרכיביו, כדי שיוכלו לבנות כזה בעצמם. בספר אפשר למצוא ספורים שונים כמו הסיפור על הנמר שסבל מחום ורצה לטרוף מזגן, אבל החליט לבסוף רק לנסוע לאנטרקטיקה, על איש שהיה לו סיפור אהבה עם נקניק, אבל אחרי שהוא סיים לאכול אותו, לא נשאר לו את מי לאהוב, על קוסם שהפעיל קסמיו והעלים את הקהל אבל אז נשאר בלי מחיאות כפיים, על קוף שהשכן שבר לו את התוף, על ליצן שמשתעמם על הירח, על אבא שנתפס לו הגב, על זבוב שמתעמת עם פיל ועוד ועוד.



הספר מלווה באיוריה משובבי הנפש של רעיה גוב.

זוהר אביב, נשואה ואם לשניים, תושבת נתניה, סופרת, שחקנית ומדריכת הורים, מרצה על יצירתה ומופיעה בגנים ובבתי ספר. כתבה עד היום למעלה מ- 60 ספרים רבי מכר, רובם בסדרות כמו "חבורת כוח המוח", "יד הפלא" ו"מסע מצמרר".  מספריה לגילאים הצעירים: "בום בילי בום כתה א' שלום", "כוכב במתנה", "עכשיו תורי לדבר".

זוהר אביב מספרת, כי שאבה את ההשראה לכתיבת הספר אחרי שביקרה בגני ילדים וראתה שילדי הגן מעריצים סופרים. "הם שאלו אותי אם אני סופרת, ואם כן, אז איך זה שאני עדיין חיה? כנראה שחשבו שעלי להיות עם ביאליק קיפניס ולאה גולדברג. ראיתי כמה הם כמהים לסיפור וכמה הם מלאי דמיון, והחלטתי שאפשר כבר ללמד אותם טריק לבניית סיפור מרתק.  כתבתי על דפים את הספור 'שמח על הירח- איך ספור נולד?', והופעתי איתו במשך שנים במפגשי סיפור בגני ילדים. הילדים פשוט התפקעו מצחוק, בכל פעם שסיפרתי. חשבתי על זה, שאם הסיפור יהיה בספר ויצטרפו אליו איורים, ההנאה תהיה גדולה כפליים".


"שמח על הירח – איך סיפור נולד?" מאת זוהר אביב, איורים ססגוניים: רעיה גוב. מיועד לגילאי 7-4, הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים, מנוקד. מחיר לצרכן 58 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה