יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

הצפעוני

אין אפשרות להימלט מן העבר

מותחן חדש: הצפעוני מאת הוקאן אוסטלונד





"הצפעוני" מאת הוקאן אוסטלונד, אחד מכוכבי-העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית, מתרחש באי השליו והפסטורלי גוֹטלֶנד, ומעלה אל פני השטח את האימה המסתתרת מאחורי החיים בעיירה קטנה, שבה אין לאיש אפשרות להימלט מן העבר, ואת הרוע החבוי בתוכנו כצפעוני ומאיים להתפרץ בכל רגע.

אָרוויד טְרֵניוּס, יועץ עסקי קר-לב בחברה בינלאומית גדולה, שב הביתה לשוודיה אחרי שהות ממושכת בטוקיו. ארבעה ימים אחרי שובו מגלה עוזרת הבית שתי גופות על רצפת חדר המגורים בחווה שלו, גבר ואישה. תחילה מניח בלש המשטרה פרדריק בְּרוֹמַן שאלה גופותיהם של ארוויד ואשתו, אבל גוויית הגבר מרוטשת קשות ועשויה להיות כל אחד. במהרה מוצא עצמו בְּרוֹמַן מבוסס עד ברכיו בפרשה מורכבת הרבה מכפי שהיה מעלה אי פעם על דעתו.

הוקאן אוסטלונד, שספריו רואים אור בהצלחה רבה ברחבי העולם, הוא אחד מכוכבי העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית. הוא גדל בשטוקהולם, שוודיה, בה הוא מתגורר עד היום. הוא עובד כעיתונאי בעיתון הבוקר הנפוץ ביותר של שוודיה ומבלה את עונות הקיץ בגוטלנד עם רעייתו ושלושת בניהם.


"הצפעוני" מאת הוקאן אוסטלונד, מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת "דני ספרים". 413 עמודים, מחיר לצרכן 98 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה