יום רביעי, 10 בפברואר 2021

ספר עיון חדש: מתאים לי?

 

ספר עיון חדש:

מתאים לי?

גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול

מאת: ד"ר גילת טרבלסי

 




אנשי חינוך הנשאלים אודות הכלה ושילוב של כלל התלמידים, עונים בכנות, כי הכלה הינה חלק ניכר מן השליחות החינוכית, אך הידע היישומי של המענים לא תמיד קיים, ונתפס כנחלתם של מורים לחינוך מיוחד. כדי לעורר בקרבם מוטיבציה פנימית וכדי להפחית חרדה, נדרשת תחושה של מסוגלות עצמית לצד חוויה של הצלחה. אלו מזינות האחת את השנייה ומייצרות הוויה אחרת של הוראה ולמידה.

בספר "מתאים לי? גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול" מאת ד"ר גילת טרבלסי, בהוצאת ספרי ניב, מוצעת גישה תואמת זמן ומציאות כלפי ההוראה המותאמת לכול. הוא מלווה בדוגמאות, ומכוון לנכונות של המתבונן ליצור את המותאם להוויה החינוכית בתוכה הוא חי, נע, בועט ונושם.

מטרות הספר הן להפחית את החרדה המתגנבת אל המפגש עם הדרישה להוראה מותאמת; לעצב מודעות ודעת לכיוונים של תפיסת העולם הקשורה בהוראה מותאמת; להציע דוגמאות לעיצוב תפקודים ומיומנויות, בכל תוכן או תחום דעת. המכלול המוצע מבוסס על ניסיון מצטבר, רב שנים, של ניסוי, טעייה ותהייה, חיפוש, בדיקה, הערכה, למידה מאחרים ומתלמידי הכותבת, ועל הרבה יצירתיות".

"הוראה מותאמת אינה 'מתקנת' משום שאיש אינו מקולקל. מטרתה להנגיש את הלמידה לכלל התלמידים ולהתאים אותה להם, בכפוף למטרות, לצרכים ולאפיונים של כל תלמיד ותלמיד. עליה להיות רלוונטית לתלמיד במציאות הקיימת ובסביבה מאפשרת, והיא מהווה תפיסת עולם שממנה נגזרות דרכים ושיטות… היא מוּנעת מחשיבה, מהתנהגות ומהתנהלות של איש חינוך הפועל בתוך אקלים חינוכי מאפשר (...)". (מתוך הספר)

ד"ר גילת טרבלסי היא ראש התמחות החינוך המיוחד ומרצה במכללת קיי. מדריכה פדגוגית ותיקה ומרצה בסמינר הקיבוצים ובמכללות נוספות. מהיכרותה עם השטח ועם האקדמיה היא מאמינה בהדדיות שחייבת להתקיים תוך כדי תנועה במציאות משתנה ובהנגשת הידע והמיומנות באופן דו-כיווני. "מתאים לי? גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול" זהו ספרה הראשון הרואה אור כמחווה לציבור אנשי החינוך בישראל, על כל גווניהם.

 

"מתאים לי? גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול" מאת ד"ר גילת טרבלסי. הוצאת "ספרי ניב", 184 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. ניתן להשיגו בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת, או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה