יום רביעי, 22 באפריל 2020

ספר ילדים חדש: רון ורונה נלחמים בקורונה


ספר ילדים חדש:

"רון ורונה נלחמים בקורונה" מאת עמית מזרחי ורון סטרינסקי

ספר ילדים לימים מבלבלים שנולד במשרדי הסטארט אפ הישראלי





בֹּקֶר אֶחָד - לֹא מְיֻחָד בִּכְלָל  - קָם לוֹ אַבָּא שֶׁל רוֹן כֻּלּוֹ מְנֻזָּל .הוּא נִתְקַף שִׁעוּל עָמֹק וְעִטּוּשׁ חָצוּף ,הַחֹם שֶׁלּוֹ עָלָה, וְהֶאֱדִים לוֹ הַפַּרְצוּף .הוּא צָעַק "אָאוּץ'" וְהֵעִיר אֶת רוֹן וְאֶת רוֹנָה . "אוֹי וַאֲבוֹי!" קָרְאָה אִמָּא, "אַבָּא נִדְבַּק בְּקוֹרוֹנָה!"
מהו אותו נגיף הקורונה המסתורי? מדוע הוא גורם לאמא ואבא להיות כל היום בבית, ולמה לא הולכים יותר לגן? שאלות אלו ועוד נענות בקלילות ובהומור כדי להנגיש את שבירת השגרה של הילדים, אשר קמו יום אחד למציאות חדשה, מוזרה ומבלבלת.
"רון ורונה נלחמים בקורונה" מאת עמית מזרחי ורון סטרינסקי, בהוצאת ספרי ניב, מתאר את העלילות של רון ורונה שיוצאים למסע בעקבות נגיף הקורונה המסתורי. בזכות סקרנות, אומץ ושאילת שאלות הם מצליחים לעשות סדר בבלגן, להרגיע את בני המשפחה ולהגדיל את ארגז הכלים הרעיוני במאבק בקורונה.

הספר מיועד לגילאי 3-6.
לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים, הנפלאים והססגוניים של איל אילת שמאיר בשלל צבעים את הסיפור ומוסיף לייחודיות שלו.
הספר מסייע לילדים ולהורים
כמו את רובנו, גם את עמית מזרחי הקורונה תפסה לא מוכן. עד לפני שלושה שבועות החיים היו כהרגלם, וברגע אחד הוציאו אותו לחל"ת ואת אשתו הורידו לשליש משרה וגם את בתו הקטנה אלה, "הוציאו לחל"ת" מהגן. עמית מצא את עצמו עומד מול השאלות שכל ההורה מתמודד בימים האלו. "אבא, למה אין גן?", "מתי הולכים לסבא וסבתא?", "למה הגינה סגורה?".
מתוך הקושי והבלבול של המציאות החדשה, הרצון לתקשר לאלה הקטנה מה קורה, למה אין גן ולמה אסור לצאת לגינה, כתבו יחד רון סטרינסקי ועמית מזרחי את הספר "רון ורונה נלחמים בקורונה" והחליטו להוציא אותו לאור כדי לסייע לילדים ולהורים אחרים להתמודד עם התקופה המאתגרת הזאת ולצייד אותם בתחושות של מסוגלות עצמית, תושייה וגם תקווה.
התפוח צויר לא רחוק מהעץ

רון סטרינסקי, שותף מייסד ומנכ"ל בחברת הסטארטאפ הישראלית ICV, נאלץ להוציא את העובדים של החברה שהקים לחל"ת בעקבות האירועים האחרונים כשרון נכנס למשרדו של עמית עם הרעיון לכתוב ספר ילדים לימים המבלבלים שעוברים על כולנו, עמית קפץ מיד על המשימה ויחד כתבו את כל הסיפור. לצד איוריו המופלאים של איל אילת ובליווי מקצועי של ד"ר מורן שפלר גל, מומחית לרפואת ילדים בבית חולים שיבא תל השומר, שבועיים לאחר מכן, הם כבר היו בבית הדפוס.

רון הוא נכדו של הצייר, הפסל והמאייר המוכר הישראלי חיים רון ז"ל שאייר וצייר למעלה מ-1,000 ספרי בישול, הגדות לפסח וספרי ילדים רבים כמו "הדג שהתחתן בכינרת", "החסידה שנשארה בארץ" ו"העכברה האמיצה טוסי". למרות, ואולי דווקא בגלל, שהחיים לקחו אותו הרחק לעמק הסיליקון הישראלי, רון היזם מצא את ההזדמנות ליצור עולם חדש ובחר להקדיש את הספר לסבא שלו: "סבא לימד אותי את אומנות היצירה. הסגנון, היצירתיות והצבעוניות במלאכת ידו הם ההשראה שלי לספר זה".


"רון ורונה נלחמים בקורונה" מאת עמית מזרחי ורון סטרינסקי. איורים: איל אילת. הוצאת "ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 60 ש"ח, להשיג כספר מודפס או דיגיטלי בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/. בקרו באתר הספר: https://www.ronandrona.com/ 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה