יום ראשון, 19 באפריל 2020

דמנציה - המדריך למטפלים באדם עם דמנציה (אלצהיימר)


מדריך חדש:

דמנציה מאת ד"ר דנה פאר

המדריך למטפלים באדם עם דמנציה (אלצהיימר)





דמנציה, הידועה גם כאלצהיימר, היא קבוצה של מחלות ניווניות מתקדמות הפוגעות במוח. מעבר להגדרה הזו מסתתרת חוויה מאתגרת במיוחד, כי להיות מטפל לאדם עם דמנציה זו חוויה מורכבת ועצובה: אין לכך הכנה. אין לכך הכשרה. אין ימי חופשה, ולא מקבלים תעודות הערכה. במהלך ליווי אדם עם דמנציה וטיפול בו עולות כל הזמן שאלות, למשל: מה לענות כאשר הוא שואל בפעם העשרים בשעה האחרונה "איזה יום היום?", למה היא לובשת שוב ושוב את אותם בגדים מלוכלכים, ואיך אפשר לשנות את זה? איך להגיב כשהוא מבקש ללכת לאמא שלו (שנפטרה לפני עשרים שנה!)? מה אפשר לעשות כדי שתסכים כבר לקבל עזרה? אף שיש כיום המון מידע, קשה למצוא מענה מעשי והצעות
פרקטיות כיצד לפעול.

"דמנציה: המדריך למטפלים באדם עם דמנציה (אלצהיימר)" מאת ד"ר דנה פאר, בהוצאת ספרי ניב, מציע לבני משפחה ולמטפלים מקצועיים מגוון התערבויות לא תרופתיות במצבים השונים והמשונים שמתעוררים בדמנציה.

בין פרקי הספר: רקע על דמנציה, שינויים בתפקוד יום-יומי, יצירת סביבה בטיחותית, שינויי התנהגות והתנהגות שאינה הולמת את המעמד, נהיגה ודמנציה, איך ומה לספר לילדים על דמנציה, אירועים משפחתיים, מפגשי חגים ואנשים עם דמנציה, נסיעות וחופשות עם אדם עם דמנציה, שכול במשפחה ודמנציה, פעילויות והפעלות לאנשים עם דמנציה, בית אבות, טיפול תומך (פליאטיבי) בדמנציה, מי מטפל במטפל?, ארגונים ומקורות למידע נוסף וסיוע.

ד"ר דנה פאר, גרונטולוגית (Phd, MA) ומרפאה בעיסוק (BOT), מומחית לדמנציה, מדריכה ומייעצת לאנשי מקצוע ולבני משפחה המטפלים באנשים עם דמנציה ומדריכה אותם, מוסמכת בגישת PAC לדמנציה, עבדה בצוותים רב-מקצועיים בבתי אבות, במרכז גריאטרי שיקומי ובקהילה, מנחה צוותים בפיתוח שירותים לזקנים ולבני משפחה מטפלים, מלמדת ומרצה בכנסים ובארגונים במגוון נושאים מעולם הזִקנה.

"דמנציה: המדריך למטפלים באדם עם דמנציה (אלצהיימר)" מאת ד"ר דנה פאר, הוצאת "ספרי ניב", 249 עמודים. מחיר לצרכן 85 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר www.gvurot.co.il.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה