יום שישי, 27 בספטמבר 2019

מי שהעז מאת יהושע קריאף


ספר חדש:

מי שהעז מאת יהושע קריאף



"חנוך אהב אתגרים מעבר לכל דבר אחר. את הכסף היה אוגר למטרות טובות, מהן נתינה ללא תנאי לארבעת ילדיו הגדלים, והגשמת אי אילו חלומות בנייה שונים שעלו במוחו. בעיניו, העשייה היא הדרך למטרה. משימות שונות החלו עושות דרכן ומתגלגלות אל כיסו כבהזמנה מאז נאלץ לקום ולעזוב בית. הוא אהב מאוד את חייו המשפחתיים, אך אלו התנגשו עם עבודתו האתגרית. זו דרשה ממנו להיעלם לא אחת, ללא יכולת להסביר את גודל הסיבה" (מתוך הספר)

"מי שהעז" מאת יהושע קריאף בהוצאת "ספרי ניב" מציג את סיפור חייו של המחבר שבאחד הלילות יצא את גבולות מדינת ישראל ושב כשאסופת דפים בידו. בדפים הרשה לעצמו לצאת לחוויה המסוכנת מכולן: הדמיון.

בסגנון כתיבה גלוי ומרתק מגיש לנו קריאף את סיפור חייו הבלתי שגרתיים של חנוך, אדם חם שאינו מפחד מדבר, למעט אהבה. חנוך הוא בחור ישראלי חובב הרפתקאות וסיכונים שספג מהלומות בכל הקשור לחיי הזוגיות. חנוך מתגרש בפעם השנייה, מואס בחיים בארץ ומחליט לסגור את כל עסקיו ולטוס לחו"ל. חנוך שהחל את הקריירה שלו בעבודות עפר, הצליח להקים מטרקטור אחד בלבד - אימפריה שלמה. הוא מצליח להפוך לקבלן מקושר בישראל שחבר לכל הדרגים: מעורכי דין בכירים, אנשי רוח, טייסים וחובלים ועד לעבריינים הגדולים. ייחודו של חנוך היא הצלחתו לחבור לכל אדם ולהשיג את מבוקשו, להיקלע למצבים סבוכים ולהצליח לצאת מהם ללא פגע.

חנוך מחליט לרדת מהארץ, סוגר את כל עסקיו ועולה על מטוס. בהמשך העלילה התברג לאותו סוג עבודה, אך הפעם במכרה יהלומים. העלילה הולכת ומסתבכת כשחנוך מצליח להעלים למען הבוס שלו יהלום בסדר גודל של מיליוני דולרים והוא בורח מהממשל המקומי - לאחר שצבר ידע וניסיון מול הממסד, המשטרה ומנגד מול עבריינים כשהוא שומר על נאמנותו לבוס שלו. כוחו טמון בידע שלו ובניסיון חייו שבזכותם הצליח להתברג לבכירי הממשל בכל ארץ אליה הגיע. חייו נעים בין רומנים מזדמנים, תחושת החופש ללא המחויבות לאיש ובין החיים בצל הסכנה המתמדת.

יהושע (שוקי) קריאף, 52, נשוי ואב לארבעה, תושב קיבוץ גת מספר: "בדיתי את חנוך מלבי ובניתי את דמותו ואת עלילת הספר מחלק מהאירועים שקרו לי. הלבשתי על חנוך הרבה סיטואציות ואירועים שקרו לי במציאות. הספר מתאר את קורות חיי בשינויים דמיוניים בעלילה. גם אני כמו חנוך ספגתי מהלומה קשה משתי נשים. שנינו ירדנו מהארץ והוא כמוני רודף אחר החופש והחיים על הקצה. כמוני נקלע חנוך למשימות מאתגרות וסבוכות, אך יחד עם זאת לא שוכח את ילדיו האהובים ונאמן לישראל מולדתו".

קריאף מדגיש שאת הספר הוציא גם בשביל ילדיו שלא יודעים גם כיום ממה התפרנס אביהם. הם לא מודעים לכך שבמקום לסלול כבישים הוא מנע מעשרות עסקאות לא חוקיות להתממש. עסקאות שעלולות היו להרוג אנשים חפים מפשע. הוא היה מודיע ומכר את המידע לגופים הרלוונטיים של כל מיני גורמים בארץ ובחו"ל, שעליהם הוא מנוע מלספר.

"מי שהעז" הוא ספרו הראשון של קריאף, והספר הראשון בסדרה. קריאף מבטיח לקוראים שדמותו של חנוך תהפוך בספר ההמשך ליותר סבוכה מותחת, סקסית ואלימה.

"מי שהעז" מאת יהושע קריאף, הוצאת "ספרי ניב", 425 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה