יום רביעי, 18 בספטמבר 2019

חלומות שלא חלמתי: על אהבה אומץ ושינוי



"סיפור נוגע ומעורר השראה ... הפנים היפות ביותר של מדינת ישראל"
                                                       ראובן (רובי) ריבלין נשיא המדינה
               "חוויית קריאה מטלטלת"    ליאת רגב


חלומות שלא חלמתי
על אהבה אומץ ושינוי –
סיפור חייהם של מייסד "שלוה" ובנו יוסי

מאת: קלמן סמואלס מייסד "שלוה"

ספרי טובי, הוצאת קורן





כשקלמן סמואלס, סטודנט קנדי בן 18 , הגיע לישראל לביקור חטוף בקיץ 1970 הוא לא חלם כי במקום לחזור לקולג‘ אחרי החופש הגדול, יגלה את שורשי היהדות בישיבה, יאמץ אורח חיים דתי ויהיה לרב.
כשנולד בנו השני יוסי, לא יכול היה לשער כי התינוק החייכן והערני יהפוך במהרה לפעוט עיוור וחירש עם מוגבלויות מורכבות, שישנה את מהלך חייו לבלי הכר. קלמן ורעייתו מלכי לא העזו לדמיין עתיד שבו יוסי יוכל לפרוץ את כלא השתיקה של גופו — אבל מלכי נדרה נדר, שאם זה יקרה, תקדיש את חייה לסיוע לילדים עם מוגבלויות ולבני משפחותיהם.
כשאירע הנס, ויוסי למד לתקשר עם משפחתו וסביבתו והדהים את כולם בשמחת החיים, בתבונה ובהומור שלו — קלמן לא יכול היה לדעת כי הוא ומלכי עוד יקימו בית חם, תומך ומכיל להמוני ילדים ומשפחות עם אתגרים דומים לאלה שלהם.
איש לא חלם כי הנדר שנדרה מלכי יקום ויהיה ל"שלוה", ארגון מוביל להעצמה ולטיפול באנשים שנדחקו לשולי החברה. ארגון שבחדשנות פורצת דרך, בזכות מאות אנשי צוות ומתנדבים ואלפי תורמים ותומכים, יוצר חיים של משמעות וערך, הכלה ושילוב לעשרות אלפי בני אדם בארץ ובעולם.
וכשהחליט להקים את להקת שלוה, הרכב מוזיקלי של צעירים עם מוגבלויות — הוא והם לא יכלו לחלום כי ייגעו בלבבות של מיליוני בני אדם בכל העולם.


זהו סיפורם המרתק ומלא ההשראה של קלמן ויוסי סמואלס — ספר הנקרא בנשימה עצורה, ומתוכו ואיתו צומחים עוד ועוד חלומות על עולם טוב יותר לכולם.
קלמן סמואלס, יליד ונקובר, קנדה, הוא מייסד 'שלוה' ונשיא הארגון, ד"ר לשם כבוד באוניברסיטת בר-אילן, אב לשבעה ואוהב אדם. זהו ספרו הראשון.

הספר יצא בגרסה מודפסת ובגרסה מוקלטת בקולו של שולי רנד, וייצא לאור באנגלית בארצות הברית בשנה הקרובה.


על ארגון 'שלוה'

 הבית השני והמיוחד  של חברי להקת שלוה ושל אלפי אנשים עם מוגבלויות. ארגון שלוה פועל קרוב ל-30 שנים במטרה להעניק לאנשים עם מוגבלויות טיפולים ברמה הגבוהה ביותר, לתמוך בבני משפחותיהם ולקדם את שילובם בחברההמרכז הלאומי שלוה בירושלים הוא הגדול והמתקדם בישראל לילדים עם מוגבלויות והוא משרת מדי שבוע למעלה מ-2,000 ילדים ובוגרים. במרכז מתקיימות פעילויות טיפוליות, חברתיות חינוכיות מסביב לשעון. גישתה של שלוה לתחומי החינוך והשיקום מעוגנת בליווי מקצועי של ועדת המחקר הבינלאומית אשר מפתחת את תכניות שלוה ומעניקה מימד של חדשנות בתחום לכלל האוכלוסייה העוסקת בחינוך מיוחד. ארגון שלוה חרט על דגלו לקדם שילוב חברתי לילדים ובוגרים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים. בשלוה החינוך לשילוב מתחיל כבר בשלב המעון, בו ילדים עם ובלי מוגבלויות גדלים ומתחנכים יחדיו.
השילוב ממשיך גם בגילאים הבוגרים יותר וכולל גם שילוב בוגרים בדיור בקהילה ובתעסוקה. בנוסף דוגלת שלוה בשילוב הפוך- חיבור בין הקהילה הרחבה שמגיעה לתוך שלוה ונכנסת לעולמם של האנשים עם המוגבלויות- אם באמצעות פארק שילוב מרהיב שנמצא למרגלות המרכז ופתוח לציבור ואם באמצעות מיזמים חברתיים כמו בית קפה ואירועים שלמעשה מאפשרים לאנשים בלי מוגבלויות להיכנס לעולם המוגבלויות באופן טבעי וחיובי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה