יום חמישי, 30 במאי 2019

ספר חדש: "שרול" מאת דובי ברק


ספר חדש: "שרול" מאת דובי ברק






"שרול" מאת דובי ברק בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מרתק ומורכב שנע במקביל בצירי זמן שונים ובין מקומות שונים - קיבוץ, מושב דתי ועיירת עולים.

שרול הוא איש אקדמיה בגמלאות, קיבוצניק לשעבר, שיום אחד מגיחה לחייו סטודנטית צעירה ויפה שמבקשת להכיר אותו. כמובן שזה מחמיא לו, אבל הוא לא יכול להימנע מהשאלות המתבקשות: מדוע פנתה דווקא אליו? מה הן בדיוק כוונותיה?

הקשר המיוחד ההולך ונרקם בין השניים, לצד סיפור חייו ואהבתו הגדולה מן החיים למזי, בת למשפחה דתית מזרחית, אהבה שלא עמדה במבחן הזמן, יוצרים תמונה מעניינת, נוגעת ללב ורבת רבדים הן שלו והן של החברה הישראלית.

זהו סיפור על אהבה בלתי אפשרית, על החמצה, תקווה והשלמה. סיפורי החיים של אשתו ושל הוריו של שרול, לצד סיפור חייה של מזי ושל משפחתה, שזורים היטב זה בזה ובהוויה הישראלית, ויוצרים פסיפס אנושי מעניין וסוחף המתואר בשפה קולחת ועשירה.

המחבר דובי ברק נולד ב-1950 בירושלים, גדל והתחנך בקיבוץ מעוז חיים ובקיבוץ יסעור. למד באוניברסיטה העברית בירושלים, בעל תואר שני במחשבת ישראל. עסק שנים רבות בחינוך, בהוראה ובהנחיית מורות, ופרסם ספר בשם "חינוך בשיעור" (2011).
ספרו החדש "שרול" עוסק בפער בין המציאות לדמיון, בין מה שאפשר למה שאי אפשר כשהגורם שאינו מאפשר הוא האדם עצמו על ידי המגבלות שהוא מטיל על עצמו, או במילותיו של ברק "זהו המאבק הקלאסי של האדם לקבל את עצמו כמו שהוא ללא זיופים וללא אשליות".
דובי ברק: "הספר נכתב מתוך התמודדות עם זיכרונות ילדות. זו התמודדות עם ובתוך החברה הסגורה בקיבוץ. בחברה כזו האחר היה רחוק, לא מוגדר ולפעמים אפילו מאיים על השלימות הרעיונית".

"יש כמה מסרים לספר שכתבתי. המסר העיקרי של הספר ושלי בכלל הוא שאי אפשר להחזיק את האושר בידיים. זה תמיד משהו שאנחנו מבינים בדיעבד. המסר השני של הספר הוא שלפרוץ גבולות זה לא מותרות, זו החובה שלנו כמי שבאים לכדור הארץ לסיבוב אחד קצר ומהיר. אם כל החיים תחיה בתוך הקונכייה שלך לעולם לא תפרוץ גבולות. בעיניי אדם שנולד ומת עם אותה תפיסה ולא מאתגר את המחשבה שלו הוא אדם שבזבז את חייו".

"שרול" מאת דובי ברק. הוצאת הספרים "אוריון", 243 עמודים. מחיר לצרכן 65 ₪. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.

                       



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה