יום חמישי, 30 במאי 2019

ספר חדש: מנהיגי ציר הרשע


ספר חדש: מנהיגי ציר הרשע מאת עופר ריחני



                                                
המאה העשרים, הידועה כמאה עקובה מדם ואש קרבות, הצמיחה מנהיגים רצחניים רבים. בלטו במאה זו באכזריותם הרבה שלושת גיבורי ספר זה. הם פעלו באכזריות, סדיזם, נבזיות ובשטניות. הקרקע הבוערת באירופה הצמיחה מנהיגי רשע אלו כמו אש בשדות קוצים.

"מנהיגי ציר הרשע" מאת עופר ריחני בהוצאת הספרים "עופר", מביא את סיפורם של שלושת הרודנים אדולף היטלר, יוזף סטלין ובניטו מוסליני, מגדולי מנהיגי הרשע בהיסטוריה. רשע-סדיסט, אכזר, חלאת אדם, חסר לב, מנוול, נבזה, ערל לב, איש של זדון, דמון, שטן. רק אנשים סדיסטים, אכזריים ונבזים בכל נימי ליבם ונפשם, היו מסוגלים לבצע את הפשעים המחרידים אשר עשו למין האנושי, ולכן יזכרו לעד כמנהיגי ציר הרשע.

מוסוליני - היה אדם סדיסט, רע לב, שהתעלל בבעלי חיים ואנשים, הצליח להגיע לשלטון בכוח הזרוע תוך כדי ״מצעד על רומא״. הוא הנהיג שלטון פשיסטי ורודני ודרדר את איטליה בכל התחומים. הוא הצטרף להיטלר והמית שואה על בני איטליה, ניהל מדיניות אימפריאליסטית ותוקפנית, והביא על איטליה כיבוש זר, מלחמת אזרחים, הרס וחורבן. ציטוט מפיו: ״הנשק הוא לא בשביל להחליד בשעת שלום, אלא להישאר דרוך לעת מלחמה״.

היטלר - ייצג את התגלמות השטניות והרוע בבני אנוש. הוא הגיע בעורמה לשלטון תוך כדי פעולות מניפולציות. הוא חולל את מלחמת העולם השנייה והיה אחראי לתוצאותיה ובגרימת מותם של כשישים וארבעה וחצי מיליוני בני אדם. הוא היה רודן אכזר ואחראי ישיר להשמדתם השיטתית והמאורגנת של שישה מיליון יהודים בשואה. הוא השמיד מדינות רבות ברחבי הגלובוס, ביצע פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה מחפירים. ציטוט מפיו: ״היהודי הוא התגלמותו החיה של השטן כסמל הרוע״.

סטלין - הגיע בעורמה לשלטון יחיד בברית-המועצות. הוא נחשב לגדול העריצים בהיסטוריה האנושית. הנהיג שלטון רודני, שלווה ברצף של חיסולי מתנגדים או חשודים כמתנגדים (טיהורים), כליאת מיליוני אנשים במחנות של עבודת כפייה (גולאגים) ללא עוול בכפם. קולקטיביזציה שהביאה למותם של מיליונים. הוא טיפח פולחן אישיות קיצוני. בניגוד להיטלר שרצח את אויביו או שמי שהוגדר כאויביו, רצח סטלין בשיטתיות למעלה מעשרה מיליון מבני עמו! והוא ייזכר לדיראון עולם כגדול האכזריים בהיסטוריה האנושית. ציטוט מפיו: ״יש בן אדם - יש בעיה, אין בן אדם - אין בעיה״

על כל אחד ממנהיגים אלו ניתן היה לכתוב אלפי עמודים, אך לא זאת הייתה מטרת הספר. המטרה הייתה להביא לידי הקורא בתמציתיות, בבהירות ובאופן כרונולוגי את אורח חייהם ומעשיהם הנבזים של מנהיגי ״ציר הרשע״ הללו.

עופר ריחני (59), אב לשלושה וסב לרונה, תושב תל אביב ועד לאחרונה תושב מזכרת בתיה. עבד בתפקיד יועץ השקעות בבנק הבינלאומי הראשון, היה בעל עסק עצמאי בתחום הבוטניקה והצומח וכיום, לצד היותו היסטוריון, עוסק בתחום הנדל"ן.

"מנהיגי ציר הרשע" הוא ספרו השישי של עופר ריחני. ספריו הקודמים: "שואה - הכרוניקה" - מתאר באופן כרונולוגי וקולח את מהלך האירועים והזוועות שהתחוללו לאורך 12 שנים של שואה, משנת 1933, עת עלה היטלר לשלטון בגרמניה, ועד נפילתו בשנת 1945. הספר מספק תמונה כוללת ושלמה על תקופה קשה זו. זהו מעין מדריך שימושי לכל המתעניין בפרק ההיסטורי המשמעותי והדרמטי ביותר לעם היהודי. מטרתו של ספר זה היא להביא לידיעת הקורא בתמציתיות ובאופן כרונולוגי את השלבים בשואת העם היהודי. "המהפכנים הגדולים בהיסטוריה" (סטימצקי, 2018): סיפור חייהם ומותם של שלושת המהפכנים ולדימיר לנין, פידל קסטרו וצ'ה גווארה; "אש אהובתי" (סטימצקי, 2017), ספר שירים המוקדש לבת זוגו מאשי; "מלחמת העולם השנייה: קרבות המפנה" (קינג, 2011). בספר זה שהפך לרב מכר מתוארים מהלכי שלושת קרבות המפנה במלחמה שהתחוללו בשנים 1943-1942: קרב מידווי באוקיינוס השקט, קרב אל-עלמיין במדבר המערבי וקרב סטלינגרד; "מלחמת העולם השנייה: הכרוניקה" (קווים, 2006). הספר שהפך לרב מכר מתאר את מהלכי המלחמה בחזיתות השונות בו זמנית באופן כרונולוגי. מתועדים בו כשלוש מאות אירועים שונים שהתרחשו בשנות המלחמה 1945-1939, ומידע רב על האישים הבולטים במלחמה, מבנה הצבאות ומהלך הקרבות.

ספר נוסף שיצא בקרוב הוא "המלחמה הקרה – הכרוניקה". כל האירועים המרכזיים, המלחמות, ההמצאות שהיו במאה הזו, בשנים 1901 עד 2000.
  

"מנהיגי ציר הרשע" מאת עופר ריחני. הוצאת עופר. 550 עמודים. מחיר לצרכן 99 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ.

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה