יום שלישי, 28 במאי 2019

"הסיפור שלי עליך"



"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני






זה אמור להיות הסיפור שלי עליי, אבל זה הפך להיות הסיפור שלי עליך"

"'אני לא יפה', אמרתי לעצמי. 'סתם אנשים אומרים לי שאני יפה, הם משקרים, כולם שקרנים, אף אחד לא באמת אוהב אותי'. הלכתי עירומה לסלון וראיתי שהמרפסת פתוחה. בהיתי במרפסת דקה ארוכה עד שראיתי את הפנים המוכרות מהדירה ממול נועצות בי מבטים. לא אכפת לי. שיסתכל החולני. כשחשבתי על כך שהוא נועץ את מבטו בישבני הרגשתי קינקית, הסתובבתי וחזרתי למטבח, התרוממתי ושלפתי מספריים מהמדף העליון וצעדתי איתם לכיוון המקלחת. סקרתי את פניי במראה. רציתי לפגוע בעצמי. להכאיב לי. אני אשמה בכל מה שקורה. אני צריכה להיענש" (מתוך הספר).

"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני, בהוצאת ספרי ניב, מראה כיצד ניתן להתרומם גם מהמקום הנמוך ביותר ומוכיח לקוראים שאפשר למצוא אהבה וחברים בכל מקום. המסר המרכזי של הספר הוא שלכל אחד יש כוח חזק, שלעיתים הוא אינו מודע לו.

גיבורת הספר חווה משבר בחיי נישואיה לאחר הלידה. ההיריון והלידה מובילים אותה גם למאבק מייאש עם המשקל. במהלך העלילה היא הופכת מאישה מלאה וכבויה בעלת דימוי גוף נחלש אחרי לידה, לאישה מלאת אנרגיה שמקבלת את גופה ומיניותה באהבה ומלמדת גם את הקוראות לאהוב את עצמן.

במרכז הספר ניצבת דמותה של שירלי, צעירה בת 29. אנו פוגשים אותה ברגע הלידה ומיד אחריו אנו מתוודעים למערכת היחסים הקשה שלה ושל בעלה. השניים אינם מסוגלים להתמודד עם הקשיים הכלכליים שלהם. שירלי מרגישה חסרת אונים ושוקעת בעצבות ואילו בעלה מתעלם מהקשיים ומסתגר בעצמו.

שירלי היא בחורה חולמנית שמעדיפה לברוח מהמציאות כשברקע מוסיקה שמתאימה לחלומות בהקיץ. חלומות רבים של שירלי עוסקים במין ובמיניות והיא מוצאת עצמה נוגעת בעצמה, אך השינויים שחוללו בגופה ההיריון והלידה משפיעים על הדימוי העצמי שלה והיא מתקשה להיזכר בדברים שהסבו לה אושר בעבר. הקשר שלה עם בעלה רווי מריבות, והתינוק הופך להיות כל עולמה.

ערב אחד היא נכנסת לפורום אקראי באינטרנט ומגלה עולם שלם. היא פותחת כינוי אנונימי שבו כל האישיות השמחה והסקסית שלה חוזרת ומקבלת ביטוי יותר חזק. הקלות שבה המקלדת גומעת מילותיה ממכרת והיא נשאבת לעולם מקביל. היתקלות מקרית בפורום יוצרת קשר וירטואלי אינטנסיבי. שני הצדדים בוחרים להישאר אנונימיים ומשוחחים זה עם זו על תחושותיהם. שירלי מגלה שהגבר מהצד השני מזהה את המצוקות שלה מבעד למילים הכתובות ומצליח להעביר אליה כוחות להתמודד עם הקשיים השונים בחיי היום יום שלה. לצד התמיכה שהוא מושיט לה, הוא מחמיא לה על דרך הביטוי הנפלאה שלה ועל כתיבתה השנונה. למרות הקרבה בין השניים, שירלי אינה מספרת לו שהיא נשואה והם לא נפגשים. השיחות האלה מחזקות את שירלי והיא מחליטה להתגרש ולהתחיל חיים חדשים.

לאחר גירושיה מגלה שירלי מחדש את מיניותה ב
מפגשים שונים ומאתגרת את עצמה בחציית קווים - היא בוחרת להפוך את הקשר הוירטואלי לממשי. הרעב והכיסופים לחופש והגשמה עצמית מציפים אותה והיא שוקעת במערבולת של תאוות, יצרים וסקס כוחני שבודק גבולות ואושר חדש. היא והגבר המסתורי עמו התכתבה זמן רב נפגשים ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים סוערת וייצרית. שירלי מגלה מחדש את האושר כאימא וכאישה עד שהחיים מתהפכים שוב. בנה של שירלי מאובחן על הספקטרום האוטיסטי והגבר עמו החלה את חייה החדשים בוחר להתרחק.

אושר זמני, ראשה שרק החל להרים עצמו מונמך בחבטות קשות. היא הפסידה בקרבות. האם תנצח במלחמה? הוא אמר שהיא יהלום לא מלוטש, שהיא נסיכה אבודה שעוד תהיה מלכה חזקה.

***
סילביה ברזני, בת 39, אישה, אימא לילד מופלא ומיוחד, תושבת רמת גן, בוגרת לימודי היסטוריה באוניברסיטת בר אילן ומנחת קבוצות העצמה נשית.

"אמנם הדמויות בספר הם פרי דמיוני, אבל ההשראה לספר באה מהחיים שלי. אני גרושה שפתאום גילתה עולם חדש וצבעוני של יצרים. חיי נישואים שלי בשנים האחרונות היו בעייתיים מאד. גיליתי פתאום את האינטרנט והבנתי את הכוח שיש למילה הכתובה. אני זאת שגילתה על עצמה שיש לה איזה קסם שעובר במילים. אני זאת שהכירה אנשים חדשים שהפכו להיות החברים הכי טובים שלי וכולם היו בפורום אחד וירטואלי בשם תפוז. אני זאת שחשבה שכל העולם רק מחכה לה שתבלע אותו. אני הייתי בטוחה שלי ולתינוק היפה שלי עם עיניו הירוקות יהיו חיים חדשים ומושלמים ואני זאת ששנה אחרי הגירושים חטפה 'מכה' כשאמרו לה שיש לבן שלה אוטיזם. אני חושבת שעדיין לא התאוששתי מהחבטה הזאת. אני חושבת שעדיין יש בי כעס לא פתור. היו שנים שבעטתי בכל מה שהאמנתי בו כי הרגשתי שלא הגיע לי. היו תקופות שחיפשתי למי עשיתי רע. מול מי חטאתי שנענשתי ככה".

סילביה ברזני מספרת: "חשוב לי שבאמצעות קריאת הספר, אנשים ידעו שאפשר להתרומם גם מבור אפל, שאפשר למצוא אהבה וחברים בכל מקום, שיש בתוך כל אחד כוח מאד חזק שלפעמים אנחנו לא מכירים אותו כלל ולא יודעים להשתמש בו. חשוב לי שאנשים שקשה להם ידעו שיש בוקר לכל לילה ושיש אהבה בכל מקום. חשוב לי שנשים מלאות כמוני עם דימוי גוף שיכול להיות נמוך, יידעו לאהוב את עצמן, להסתכל במראה ולהגיד לעצמן שהן יפות, סקסיות ומיניות".


"הסיפור שלי עליך" מאת סילביה ברזני. הוצאת ספרי ניב. 359 עמודים, מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או אלקטרונית.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה