יום רביעי, 15 במאי 2019

יש אררט מתחת למים



יש אררט מתחת למים

שירים


מאת: יצחק מאיר

עורכת: אסתי הנדל

הוצאת כרמל
                                   
100 עמודים, 79 ₪

איילת השחר

בַּיִת בּוֹ מֵעוֹלָם לֹא הָיִיתִי
לֹא עָמַד רֶגַע רֵיקָן בִּלְעָדַי.
עִיר רְחוֹקָה וּבָהּ לֹא חָיִיתִי
אֵינָהּ חֲדֵלָה לִשְׁמֹר צְעָדַי.

אֵינֶנִּי נֵכָר, לֹא זָר, אֲנִי יֶלֶד
שֶׁל מִי שֶׁאֵינֶנּוּ וְהוּא עִמָּדִי,
בְּאַשְׁמֹרֶת קוֹדֶרֶת בָּאָה אַיֶּלֶת
הַשַּׁחַר לִשְׁאֹל אוֹרוֹת בַּעֲדִי.


יצחק מאיר, מחנך פורץ דרך, דיפלומט, סופר ופובליציסט, נולד בבלגיה סמוך לפרוץ מלחמת העולם השנייה. כילד שידע מלחמות, רדיפות, בריחה והעפלה, הפך למחנך נערץ והנחיל לאלפי תלמידיו בארץ ובתפוצות את אהבת הארץ  והאדם ואת מילון הערכים שבו המילה היפה ביותר היא "מחר"
כל שנותיו יצחק כותב שירה בעברית, שפה שרכש עוד בנערותו. הוא כותב על יופי, אהבה וכאב, על ימיו בעולם של הסתר פנים בלתי נסלח ועל החסד של בניית עתיד. "יש אררט מתחת למים" הוא שירה של אמונה, כי גם במבול מייאש עד מוות מסתתרת, ממתינה, התקווה.






על הדום

אֵיךְ אֶזְכֹּר אִם אֶמְחֶה אֶת הַזֵּכֶר,
אֵיךְ אֶמְחֶה אִם לִזְכֹּר לֹא אֶחְדַּל,
אֵיךְ אִם הַיּוֹם אֵינוֹ סֶכֶר 
וְהַתְּמוֹל אוֹמֵר 'יִתְגַּדָּל'.

אֵיךְ אֶשְׁתֹּק וּלְסַפֵּר הִשְׁבִּיעוּנִי,
אֵיךְ אֲסַפֵּר וְאֶדֹּם,
אֵיךְ אֶשְׁאַל אִם דְּמָעוֹת חֲנָקוּנִי
גַּם אִם נָשְׁרוּ עַל הֲדוֹם.


יצחק מאיר הערות ביוגרפיות

יצחק מאיר נולד ב-1934 באנטוורפן, בלגיה. הוא היה כבן שבע כשנס עם משפחתו מאימת הנאצים ברכבת  האחרונה שעזבה את הרציפים. אביו שהיה  פעיל במחתרת, נעצר, נשלח לאושוויץ ולא שרד. אמו  ההרה ושני ילדיה הגיעו בדרך לא דרך לשוויץ כשהם צועדים בלילות בשלגים של הרי היורה. הם העפילו לארץ ב-1946 בעלייה הבלתי ליגאלית והובלו לבית המעצר בעתלית.
מאיר נחשב לפורץ דרך בתחום החינוך הציבורי. הוא פיתח גישה פדגוגית ששילבה את המסורת היהודית עם הומניות ואמנות. הוא ניהל במשך 18 שנה את כפר הנוער ימין אורד ששימש בית, בית ספר ומקלט לבני נוער מהגרים ונערים בסיכון. כמו כן כיהן בתפקידים בולטים במוסדות חינוך מרכזיים.
את הקריירה הפוליטית שלו החל ב-1979 כקונסול כללי של ישראל  בציריך, ועד שנת 2000 כיהן כקונסול כללי של ישראל במונטריאול, וכשגריר ישראל בבלגיה, בלוקסמבורג ובשווייץ – ארצות שמהן גורש ובהן היה פליט.
בשירות הציבורי שירת בתפקידים עלומים בשירות המדינה, כיהן כסגן יו"ר המנהל של רשות השידור, (הוא זה שהעניק לגלי עטרי את הפרס על ביצוע "הללויה"), היה חבר בועד המנהל של יד ושם, יועץ בכיר במשרד החינוך, יועץ בכיר לראש עיריית קרית ים ועוד.
פרסם מספר ספרים: יצירות ספרות כולל רומנים, ספרי עיון,  מחזות ושירה.
הרומן האוטוביוגרפי פרי עטו "אישה אחת" זכה בפרס ויצ"ו אירופה, בשבחי הביקורת בארץ ובחו"ל ותורגם לשלוש שפות.
עד היום הוא ממשיך לעסוק בחינוך, חברה ופוליטיקה. משמש  כיועץ בכיר במרכז דניאל אברהם לדיאלוג אסטרטגי במכללה האקדמית נתניה. פועל לפיתוח קרית ים כמרכז עולמי לשחמט. הוא מרצה  מבוקש המוזמן לעיתים קרובות ע"י התקשורת כפרשן לענייני היום. דובר שמונה שפות.

מתגורר עם רעייתו בכוכב יאיר. אב לשלוש בנות וסב לשישה נכדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה