יום שלישי, 26 בפברואר 2019

התרחבות



"דנית גולד עושה שימוש מבריק בלשון פיגורטיבית, היא חריפה מאד, מפוכחת וסוריאליסטית..." – אילנה ברנשטיין ("מחר ניסע ללונה פארק"), זוכרת פרס היצירה ע"ש לוי אשכול, עורכת הספר


הוצאת פרדס שמחה לבשר על צאתו לאור של ספר חדש בסדרת מלח מים

התרחבות




מאת דנית גולד

312 עמודים, 88 ש"ח

"תקתוק של פצצה נשמע מתחת לרחשים של שגרה, שקשוק של משהו שבור שמתגלגל בתוך הגולגולת שלי. אני רוצה להגיד שהיום זה היום אבל אין לי סיבה. לא קורה כלום. כל חייך רצית להיות נורמלית. הנה. זאת ההזדמנות שלך, למה את לא שמחה?"

"יש ימים שמשהו גדול בוחש בפנים ואין לו שום מפלט אחר מלבד להתפקע... הכול שקט עכשיו מלבד תקתוק שעון. ותקתוק שעון יכול להיות כל כך הרבה דברים מלבד השעה עצמה." אחרי חצי שנה של הסתגרות בבית, מחליטה המספרת לחזור לחיים ויוצאת אל העולם שבחוץ כדי לקנות מסמר שישמש אותה לתליית דיוקנו של עמנואל, האפוטרופוס שלה, שנמצא מת בביתם. אלא שעם היציאה מהבית המציאות משתנה. הסובב אותה הולך ומתרחב וסוחף אותה למסע פנימי אל מעמקי הזיכרון ואל השאלות הגדולות של המציאות  וייצוגיה.

"התרחבות", ספר הביכורים של דנית גולד, הוא מותחן נפשי עוצר נשימה, חריף ולירי, סיפור מסע המטשטש את הגבולות בין הריאליסטי לפנטסטי וחוקר את ה"נורמלי" וגבולותיו. זהו סיפורה של אישה הנלחמת על חייה בעולם ההולך ומתעוות לנגד עיניה ומאיים להכניעה;  עולם המוצג כמציאות אלטרנטיבית לפוסט טראומה אותה היא חווה בעקבות מות דודה, ושבעקבותיו הבחנותיה שבין הווה לעבר, ובין מציאות לעל-מציאות הולכות ומטשטשות.  ככל שעולמה הפיסי של הגיבורה הולך ומתרחב, כך גם תודעתה הולכת ומתרחבת, והיא נזכרת בשנות ילדותה והתבגרותה. זיכרונות אלו מציפים אותה בשאלות וחושפים את הקורא לנסיבות מותו המסתורי של דודה.

דנית גולד, ילידת 1988, מתגוררת בתל אביב יפו. סטודנטית לתואר שני בפרות באוניברסיטת תל אביב, בוגרת החוג לבימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. מנחה סדנאות וידאו לאוכלוסיות מוחלשות כגון נשים נפגעות אלימות ונוער בסיכון, ככלי מסייע להתמודדות עם חוויות רגשיות באופן בטוח ומעצים. בנוסף, מעורבת בפרויקטים קהילתיים שמטרתם חיבור בין ספרות לקהילה: בימים אלו מקדמת אירוע כתיבה המוני בו ישתפו פעולה כותבים מנוסים ולא מנוסים, ויכתבו על האירוע בו הם לוקחים חלק, המטרה להאיר את הקשר בין המילה הכתובה למציאות ולהחזירה למרכז הבמה.

"התרחבות", ספר הביכורים של דנית גולד, הוא מותחן נפשי לירי, סיפור מסע המטשטש את הגבולות בין הריאליסטי לפנטסטי וחוקר את הנורמלי וגבולותיו. ככל שעולמה הפיזי של הגיבורה הולך ומתרחב, כך גם תודעתה הולכת ומתרחבת, והיא נזכרת בשנות ילדותה והתבגרותה. קראו פרק ראשון. 
 וואלה תרבות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה