יום שלישי, 26 בפברואר 2019

"בוערים" מאת גל חרמון



ספר חדש:

"בוערים" מאת גל חרמון





"בוערים" מאת גל חרמון בהוצאת "ספרי ניב" הוא סיפור על הגליל. על מושב, שהוא לא בדיוק מושב, מול כפר, שהוא לא בדיוק כפר. על תחילתה המפתיעה של המשפחה המשונה של המספרת, איילה. סיפור ישראלי על הורות, על התמודדות יומיומית עם העבר ועל אותו 'דו-קיום' שברירי, השזור בין לבנון לירושלים, דרך הגליל. על אש שבוערת עמוק בפנים, וחורכת את דרכה החוצה, לאט ובסבלנות.

"רק על דבר אחד החליטה שלא לוותר, ובעורמתה הגוברת עשרות מונים על תמימותו של בעלה החדש, גם בהחלטה זו עמדה בקלות: את ביתם יקבעו על הגבעה הריקה – על גבעת האלונים בעלת שתי הפסגות; על הגבעה שהמקומיים האלה, שמעולם לא ראו שלג, סנאי או נהר שוצף בימי חייהם, מכנים "הר"..." (מתוך הספר)

הסיפור מתרחש בגליל הירוק והרחוק. הוא מיטיב לתאר את הטבע הנוכח בכול, את השריפות בסתיו והגשם בחורף, את האלונים על הגבעות, קולות המואזין ואת הקשר המורכב שבין התושבים הערביים ליהודים בלב הגליל. בפעם הראשונה בספרות העברית מוצגות סוגיות בוערות מחיי המצפים בגליל, הרחוקות מעיני הציבור והתקשורת: חתונות רועשות בכפרים, הצתות חורש, עוצמת הקול במסגדים, שלטון חוק כושל ועוד.

איילה, המספרת, משחזרת את סיפור התהוותה המשונה של משפחתה – איך יוני, בחור צעיר ממצפה בגליל עם סוד מודחק מהעבר הצבאי, החליט לאמץ את בתה התינוקת של חברתו הטובה, ליאת. היא מתארת כיצד נכנסה שני, אימה השנייה של איילה, לסיפור המשפחתי, ומספרת אודות הכפר הערבי שממול המושב הקטן, ששורשיו מסתוריים ומיקומו הסמוך למצפה הקטן מאיים על המרקם העדין שבין הלאומים בגליל.

גל חרמון גדל ומתגורר עם משפחתו בישוב קהילתי בגליל. זהו ספר הביכורים שלו.



"בוערים" מאת גל חרמון. הוצאת ספרי ניב. 249 עמודים, מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה