יום שלישי, 26 בפברואר 2019

לשנות באמת מאת נעמי דותן



לשנות באמת מאת נעמי דותן




רוצים לשנות באמת את ההתמודדות שלכם עם ילדיכם, לשלב בטיפול שילדכם מקבל תכנית מובנית ויעילה שתעניק לו כלים יעילים לוויסות רגשי?
"לשנות באמת: תכנית 10 צעדים לטיפול בקשיי ויסות רגשי בילדים" מאת נעמי דותן בהוצאת "ספרי ניב" הוא  ספר ייחודי בעברית המספק ידע ודרכי התערבות בטיפול בקשיי ויסות רגשי של ילדים, והוא מיועד למטפלים בילדים, למורים, ליועצות חינוכיות ולהורים.

לשנות באמת מציג תכנית טיפול אינטגרטיבית המבוססת על גישות עדכניות לטיפול בילדים ברוח הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT). התוכנית שפיתחה נעמי דותן שמה דגש מיוחד על הגישה הרציונלית-אמוטיבית התנהגותית (REBT), והיא פרי ניסיון טיפולי של 25 שנה.

התוכנית הטיפולית המוצעת היא תכנית גמישה ליישום המוצגת תאורטית ומעשית וכוללת עשרה צעדים. לכל צעד נלווים הקדמה, הסבר, תיאורי מקרה והדגמות קליניות. תכנית ההתערבות בכל צעד מוצגת בבהירות ומלווה בחומרים וברעיונות לעבודה המובאים בגוף הספר ובנספחים הכוללים: טפסים צבעוניים ומאירי עיניים לעבודה, סיפורים רציונליים, ליישום מהנה ויעיל בטיפול בילדים.

נעמי דותן היא פסיכולוגית חינוכית מומחית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית-התנהגותית, מומחית ומדריכה מוסמכת בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) ובטיפול רציונלי-אמוטיבי (REBT) מטעם מכון אלברט אליס שבניו יורק, מטפלת ביופידבק מוסמכת, מטפלת בילדים ומלווה משפחות זה 25 שנה. נעמי מרצה בתוכניות ההכשרה לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי המובילות בישראל, מכשירה ומדריכה מטפלים זה שנים רבות. היא הקימה לפני יותר מעשור את "קליניקת נעמי דותן" המתמחה בטיפול CBT בילדים.

נעמי דותן היא חלוצה בפיתוח אמצעים טיפוליים למטפלים, ובהם המשחק הטיפולי המצליח "לשחק באמ"ת" (2011), חוברת העבודה "לשנות באמ"ת" (2016) ולוח הרגשות המגנטי "רגע של רגש", שנמצא בבתים רבים בישראל ותורם להכנסת שיח רגשי בקרב משפחות. היא אם לשניים ועובדת ברמת גן. לפניות: nomidot.co.il.

ד''ר יופּ מאיירס, פסיכולוג קליני, בעבר ראש המגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים. יו"ר האגודה הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (איט"ה) לשעבר. מדריך ומומחה בטיפול התנהגותי קוגניטיבי ובטיפול פסיכודינמי קצר מועד (EDT) כותב בגב הספר:
"ספר ייחודי שמציג, מסביר ומבהיר, בפעם הראשונה בשפה העברית, גישה פסיכולוגית טיפולית לילדים המתבססת על מחקר מדעי עכשווי, על הוכחות מדעיות בנוגע ליעילות הטיפול ועל ניסיון עשיר של מטפלת בילדים ובנוער (child psychotherapist) שטיפלה בהצלחה רבה במאות ילדים עם מגוון של בעיות רגשיות והתנהגותיות. הספר שלפניכם גדוש בדוגמאות מוחשיות של עבודה טיפולית ומשתמש בהרבה סיפורים, ציורים, תרגילים המותאמים לשלב ההתפתחות של הילד, ליכולותיו, לנקודות החוזק שלו ולמגבלותיו. נעמי דותן נותנת לנו מתנה יקרה – מודל טיפולי פסיכולוגי מודרני ומעודכן להפחתת סבל ומצוקה ולהגברת רווחה נפשית ורגשית (wellbeing), ולבריאות הנפש של ילדים ונוער. בעידן המודרני של המאה העשרים ואחת הטיפול הפסיכולוגי המוצע בספר הזה הוא הכרחי וחיוני אם רוצים לתרום תרומה משמעותית לבריאות הנפש של ילדים ונוער".

"לשנות באמת-תכנית 10 צעדים לטיפול בקשיי ויסות רגשי בילדים" מאת נעמי דותן. הוצאת ספרי "ניב". 217 עמודים, מחיר לצרכן 179 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים המקוונות במהדורה מודפסת או דיגיטלית.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה