יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

ספר ילדים חדש: כך הפכנו למשפחה


ספר ילדים חדש: "כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן


           

"אמא, יש לי שאלה". "מה, מתוקה? תשאלי ואענה, יקרה. איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?". "הו, גלי שלי, את ילדה מאוד נבונה.  אני שמחה שאת שואלת, פשוט שאלה נהדרת. בואי, אספר לך סיפור על המשפחה שלנו, רוצה?". "כן!" קראה גלי ונראתה מאוד מרוצה (מתוך הספר).

ילדים וילדות רוצים לדעת הכול על העולם סביבם ועל חייהם. אחת השאלות שמעסיקות אותם היא אופן הגעתם לעולם. ספר הילדים "כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן בהוצאת הספרים "אוריון" נותן מענה לתהייה איך באים ילדים לעולם ומאפשר להורים, שרוצים לספר לילדיהם על סוגים שונים של משפחות, לעשות זאת בעזרת סיפורה של ילדה שנולדה מתרומת זרע. מחברת הספר הילה מידן, אם חד-הורית שבחרה להביא לעולם ילדה מתרומת זרע, כתבה ספר ילדים שמתאר את תהליך יצירת התא המשפחתי שלה ושל בתה. הטקסט שכתוב בחרוזים ומלווה באיורים פונה לילדי וילדות הגן ומציג דיאלוג קסום ומלא אהבה בין אם לבתה בו מספרת האם איך נולדה המשפחה שלהן. 

בבוקר יום הולדתה השלישי של גלי, אחרי שקיבלה מאימה זר פרחים צבעוני ושתתה מיץ תפוזים, היא יושבת להתבונן ביחד עם אמה באלבום התמונות שלה. גלי כמו יתר בני גילה אוהבת להרגיש גדולה והשתיים בוחנות את התפתחותה בהשוואה לתמונות בהן הייתה תינוקת קטנטנה - הן רואות את גלי התינוקת בעריסה, את גלי בידיהם של סבה, סבתה והדודים. גלי מבחינה שדמות אחת חסרה בתמונות ושואלת: "איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?" אימה של גלי שמחה לשמוע את השאלה ומרגישה שהגיעה העת שגלי תשמע את סיפור המשפחה שלהן. הקוראים הצעירים ילמדו להכיר את הסיפור המשפחתי של השתיים בעזרת דיאלוג נפלא שמנהלות האם ובתה שדומה לזה שהם מכירים מביתם שלהם. בדיאלוג זה לומדת גלי איך באה לעולם במושגים שמתאימים לגילה ולעולמה. 

אימה של גלי ממשיכה ומשיבה לתהייה של בתה שחיפשה דמות אב בתמונות כמו שהיא מכירה מסביבתה ובחרה לספר לה על האופן בו נוצרה המשפחה. היא מדברת עם בתה על משפחות שונות שהן מכירות: אימא, אבא וילדים, אימא וילד, אימא וילדה ואבא, אבא וילד. היא מדגישה שמה שהופך אנשים למשפחה זו האהבה.

הטקסט שכתבה מידן מלווה באיוריה היפהפיים של מיכל זינגר שעוטפים בגוונים רכים ומלאי אור את סיפור יצירתה של המשפחה. הציורים ממחישים את המגע הקרוב והאוהב בין האם ובתה וממקדים את הקוראים והקוראות הצעירים במסר המרכזי שעולה מהספר לצד זה המתואר בטקסט המופיע לצידם בכל צמד עמודים. הם עושים זאת באופן קסום ומלא חן. 

הילה מידן, אם ל-2, ילידת רמת השרון ותושבת תל אביב, מעצבת פנים שמתמחה בהום סטיילינג ייחודי ויוצרת שיטת הטיפול החדשנית "בית פנימי – בית חיצוני". בעברה הייתה עורכת דין ומגשרת מוסמכת.

"כך הפכנו למשפחה" מאת הילה מידן. איורים: מיכל זינגר. הוצאת הספרים "אוריון", 20 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 8-4. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
                       




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה