יום חמישי, 13 בספטמבר 2018

מדוד עד דוד לא קם כדוד


מדוד עד דוד לא קם כדוד מאת ד"ר שלמה גבאי

האם היה דוד בן-גוריון אחרון נביאי ישראל?




                                                
בספר "מדוד עד דוד לא קם כדוד" מאת ד"ר שלמה גבאי מוצגת השאלה האם דוד בן-גוריון הוא אחרון נביאי ישראל? הספר נכתב כדי לתת מענה לשאלה זאת. המחבר מציע לקוראיו להתבונן מקרוב על הולדתה של מדינת ישראל כשהוא מתמקד באדם שהפך את האומה הקטנה למדינה.

יהודים ומוסלמים חיו בשלום במשך יותר מאלף שנה. כששמונה מאות אלף יהודי ספרד גורשו בשנת 1492 נחלצו המוסלמים לעזרתם. אומות גדולות כמצרים, טורקיה, מרוקו ואחרות הצילו את התרבות היהודית. ייתכן שהסובלנות המופלאה שאפיינה את המוסלמים בעבר תופיע שוב. כאשר שאר העולם אמר שאין זה אפשרי, דוד בן-גוריון עשה זאת: אחרי מלחמת העולם השנייה הוא הקים מדינת לאום יהודית חרף המחאה של כל המדינות השכנות.

באמצעות תובנות חדות על ההיסטוריה התנ"כית, על יחסים בינלאומיים ועל קשרי גומלין ודיפלומטיה בינלאומית מציג ד"ר גבאי בפני קוראיו את האדם הגדול ביותר בתולדות עם ישראל בעת האחרונה ואת הישגיו יוצאי הדופן.

גבאי אינו מוכן להניח לחלום השלום של בן-גוריון לקמול ולגווע והוא מציע חזון שמתאר כיצד יכולה מדיניות החוץ האמריקנית לסייע לישראל לחבור למדינות אחרות במזרח התיכון כדי לסכל את ניסיונותיה של איראן לשלוט באזור ולכונן סוף-סוף שלום בר-קיימא.

ד"ר שלמה גבאי (74), נשוי ללאה ואב ל-4, מתגורר כיום בארצות הברית. עלה לישראל בשנת 1956 בגיל 12 לאחר שעזב את ביתו בקזבלנקה שבמרוקו בעקבות גילויי אלימות של הערבים המקומיים כלפי היהודים. את לימודי התיכון סיים בכפר הנוער הדתי כפר-חסידים בשנת 1962 בה התגייס לצה"ל. בשנת 1966 בתום שירותו כקצין שריון החל ללמוד רפואה באוניברסיטת מונפלייה בצרפת. במהלך שנת הלימודים הראשונה 1967 שב לישראל כדי להצטרף לחטיבה שלו במלחמת ששת הימים. כעבור שלוש שנים במונפלייה חזר לישראל וסיים בשנת 1972 את בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. זמן קצר לאחר שסיים את הסטאז' פרצה מלחמת יום הכיפורים וד"ר גבאי התגייס שוב למלחמה, הפעם כקצין רפואה גדודי בסיני. ד"ר גבאי התמחה במשך שנתיים בניתוחי לב בתל-אביב והמשיך את התמחותו בכירורגיה כללית ובניתוחי לב בבית הספר לרפואה ע"ש אלברט איינשטיין בניו יורק.

ד"ר גבאי עבד במשך עשרים וחמש שנה בניו יורק ובניו ג'רזי כמנתח וכפרופסור לכירורגיה. בשנת 1996 הסב סוף-סוף את שנות המחקר הרבות שלו, ההמצאות והפרסומים בתחום התותבים הביולוגיים למיזם פרטי. הוא הקים חברה למכשור רפואי שמתמקדת בטכנולוגיה שמאפשרת עמידות יותר גדולה למסתמי לב ביולוגיים, ללא צורך בתרופות נוגדות קרישה. כיום הוא ממשיך בעבודתו בחברה לתותבים ביולוגיים הן כממציא ההתקנים והן כמנהל הרפואי בחברת BioIntegral Surgical, Inc בטורונטו - קנדה.


"מדוד עד דוד לא קם כדוד – האם היה דוד בן-גוריון אחרון נביאי ישראל?" מאת ד"ר שלמה גבאי. הוצאת המחבר. 350 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה