יום שלישי, 17 בפברואר 2015

אם יהיה זה שנית


אם יהיה זה שנית



מאת אילת ס. אסף

הוצאת קונטנטו דה-סמריק

***

444 עמודים, 69 ₪


אם יהיה זה שנית, מביא את סיפורה של ליאת, סטודנטית ירושלמית עם אובססיה קלה לתאריכים, למזג האוויר וגם לבחור אחד בלתי מושג שעד מהרה משתלט על חייה. שבע וחצי שנים של רומן מייסר ומלהיב נשזרות בשנות הלימודים באוניברסיטה, ובתהליך ההתבגרות של ליאת והיציאה שלה לעצמאות.  העלילה מתרחשת בירושלים רוויית הפיגועים, בתחילת שנות האלפיים, כאשר הנפשות הפועלות מנסות לחיות את הסיפור שלהן בתוך המציאות המדממת  שמסביב.
 בכתיבה דחוסה ואינטנסיבית המשובצת באירוניה דקה ובציניות, משרטטת אילת ס. אסף את עולמה של בחורה צעירה החווה אהבה ראשונה "אסורה" המטילה אותה למאוהבות קדחתנית נואשת.
"...האדם המאוהב-אובססיבי לעולם לא יוכל להיות בטוח בהתנהגות מושא אהבתו, אך בדיוק בגלל סיבה זו, לא יוכל גם להשתחרר ממושא אהבתו. ובדיוק כפי שברגעי השפל עוצמת הכאב היא אדירה, כך גם תחושת האושר העילאית ברגעים הטובים".

יש משהו ענוג מחד אך לא רך מידי בספר הזה ומכאן קסמו. אילת אסף, המחברת, לא מפלרטטת עם המלים, היא מספרת בלשון מדויקת וכ"כ ישראלית אודות נפתוליה של אהבה תמימה, אובססיבית, אסורה ואולי בלתי אפשרית.
אין אדם שחייו הם מסכת חיים אחת מתמשכת, קיימת דיאלקטיקה, במיוחד כאשר מדובר באהבה. הנרטיב פורש לפנינו התלבטויות בתוך מציאות קשה ומכאיבה. במהלך הקריאה תהיתי האם המעגל ייסגר או שימשיך ויתעגל סביב עצמו, וזה ריתק אותי, רציתי מאד לדעת מה היה הסוף. 
ציפי ארצי

אילת ס. אסף נולדה בירושלים ב-1979, בה היא מתגוררת עד היום.
השתתפה בכתיבת המונוגרפיה של האמן יעקב גילדור, שראתה אור בשנת 2009, וכתבה סיפורים קצרים שהתפרסמו ברשת. זהו רומן הביכורים שלה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה