יום ראשון, 15 ביוני 2014

לאן נעלם דב שדה?


ספר מסתורין שיגרום לכם לנעול את דלת הבית!



לאן נעלם דב שדה?

מאת: בלהה קלישר ברנר

הוצאת ספרי מקור

* * * * * * 
(221 עמודים, 78 ₪)


"דב שדה נעלם ב-5 לנובמבר לפני שנתיים, מהמחלקה הפתוחה של בית החולים הפסיכיאטרי בו היה מאושפז. זה היה יום קריר, שנשא ניחוח של חורף מרוחק, לא מקומי, עטוף בדוק לבנבן ומעיק. גשם דק ירד במשך כל הבוקר. אני זוכרת שקמתי מכיסאי והבטתי בחלון. מזג אוויר כזה משרה עלי תמיד תחושה של כבדות בלתי מוסברת. כאילו משהו לא טוב עומד לקרות.
כשדיצה, אחות המחלקה, דפקה על דלתי שעות מאוחר יותר ואמרה לי שדובי לא הופיע בחדר האוכל בשעת הצהריים, התחדדה התחושה שליוותה אותי כל אותו בוקר; כאילו חוויתי את כל המעמד הזה בעבר לא ברור. מעין דז'ה וו. דיצה סיפרה שברגע שהבחינה שהוא לא יושב ליד השולחן שלו בחדר האוכל, היא ניגשה לחדרו. כשלא מצאה אותו שם, קראה ליורם, האח אחראי המשמרת, שהזעיק את קצין הביטחון."

כך נפתח ספר המסתורין "לאן נעלם דב שדה?" שיכבוש את לב הקוראים, ירתק אותם, ויגרום להם לראות את סביבתם הקרובה בעיניים אחרות. האם זו ציפור היושבת על ענף העץ... או שזו מצלמה משוכללת הבוחנת אותך? האם האדון היושב מולך הוא לקוח מכובד או איש שבא אליך מעולמות אחרים? האם זו תמונה יקרת ערך של צייר מפורסם, או שמא זו תחבולה לערב אותך במשהו שמעבר להבנתך?
בלהה קלישר ברנר מובילה את הקורא הסקרן אל עולמות לא ידועים, ההולכים ונחשפים צעד אחר צעד. מראות ומושגים שהיו בגדר מדע בדיוני הופכים להיות תופעות של יום יום, עד שהקורא אינו יודע היכן הוא נמצא: במציאות עכשווית או במציאות חלופית.

בלהה קלישר ברנר היא סופרת ותסריטאית. זכתה בפרס טשרניחובסקי לספרות על ספרה "החיים הם הרפתקה שמחה ומאושרת" קובץ סיפורים קצרים בסגנון של ריאליזם פנטסטי.
החלה לכתוב לפני יותר מ-25 שנה. השתתפה בסדנה לכתיבה יוצרת בהנחיית פרופ' אורציון ברתנא ובעידודו החלה בכתיבת סיפורים קצרים שהתפרסמו ב"מאזניים".
כתבה תסריט בשם "היא כבר תנוח בקבר" , מעין פארודיה קומית על המתרחש בבתי-חולים.
כותבת באתר "נשים ברשת" בנושאים אקטואליים ובנושאים הנוגעים לבעלי חיים.
בוגרת פסיכולוגיה וזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב. עבדה למעלה מ-40 שנה בבתי חולים. 22 שנים ניהלה מעבדה לזיהוי מחלות אוטואימוניות, ב"בילינסון", ו-20 שנה עבדה ב"אסותא", עם ד"ר יוסי אלקלעי-מנתח סרטן עור בשיטת מוז.

בעלי חיים קרובים לליבה. היא מגדלת בביתה מספר חתולים וכלב ושייכת ל"מסדר חשאי" של מאכילי חתולי רחוב.
חברה בעמותה "מקלט הקופים הישראלי", שמטרתה להיות מרכז הצלה שיקום וחינוך. העמותה מפעילה את פארק הקופים ביער בן שמן, והן מקלט לקופים במצוקה הנמצא בשולי הפארק.

עד גיל 60 היתה נהגת אוטובוס לשעת חירום וכל שנה נקראה ל-5 ימי מילואים. במלחמת "שלום הגליל" נקראה לעבוד כנהגת נסיעות מיוחדות ב"אגד" הרצליה.

ילידת תל אביב 1945, ומתגוררת בה עד היום, פרט ל-14 שנים בהן התגוררה ברמת השרון. פרשה לגימלאות לפני כשנתיים. נשואה בלי ילדים.

ספריה:
1.    "איזה שלנו" הוצאת "כנרת". 1990.
2. "איש ואישה וסיר לחץ" קובץ סיפורים קצרים בהוצאת "ספריית מעריב". 1995
3. "החיים הם הרפתקה שמחה ומאושרת", קובץ סיפורים קצרים בסגנון של ריאליזם פנטסטי  בהוצאת "תמוז" , 1998.
4. "חתולים וחיות אחרות" סיפורים אמיתיים על חיות הכרך.  2004 הוצאת   
    אסטרולוג.
5. "לאן נעלם דב שדה" , "ספרי מקור", 2014.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה