יום ראשון, 17 בפברואר 2013

הפטנט


ספר מתח חדש: 'הפטנט' מאת ד"ר נפתלי ברזניאק:
העולם המסתורי, המסוכן והסבוך של רשת אינטרנט



הספר, 'הפטנט' מאת ד"ר נפתלי ברזניאק, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא מותחן המבוסס על סיפור אמיתי, אך רב בו הדמיון על המציאות. הוא כתוב בסגנון קצבי, חושף לקוראים, את העולם המסתורי, המסוכן והסבוך של רשת אינטרנט, עולם בו שולטים האקרים מוכשרים, בעלי יכולות תִכְנוּת גבוהות, ומצפוניות ירודות, עולם הסמוי מעיני המשתמש התמים, שעלול למצוא עצמו יום אחד פגוע.

במלאכת מחשבת, תוך יצירה מתמדת של מתח מטלטל המגיע לשיאו בסיום מפתיע, מצליח ד"ר נפתלי ברזניאק לתאר כיצר דניאל, גיבור הספר, נחשף לתחום המורכב של פיתוח פטנט, והפוטנציאל הגלום בו להפוך בן לילה למיליונר.

"התחום מסוכן, האפשרות להיפגע קלה, תיזהר! מדובר בהרבה כסף. תשמור עליו כעל בבת עינך, כמו שאתה שומר על המשפחה שלך", אמר לד"ר דניאל ליבנה, חברו הטוב ירון, חבר שהצליח בעבר לעבור את כל המשוכות, להמציא פטנט, להרוויח הון ולאבד את אשתו. עצמתם של המילים, המהדהדות כל העת בראשו, הופכות כל אדם הנמצא בסביבתו לאויב המנסה לפצח את הסוד הטמון בפטנט שפיתח. (מתוך 'הפטנט')

ד"ר נפתלי ברזניאק (62), אב ל-2 בנות, סיון ותמר, הוא מנהל מחלקת ההתמחות באורתודנטיה במרכז לרפואת שיניים של צה"ל בתל השומר, יועץ באורתודנטיה של כללית סמייל, מנהל פורומים ומרצה בתחום ובעל מרפאה פרטית לאורתודנטיה בתל אביב. כחלק מתרומתו לקהילה הוא מטפל ללא תמורה כדרך קבע בילדים בסיכון שהוצאו מביתם וגדלים במוסדות. 

ד"ר ברזניאק אומר, כי הספר מספר על גלגולה של המצאה ייחודית, החל משלב ה-seed או הזריעה של הרעיון, דרך הניסוי והטעייה באמצעים מעבדתיים פשוטים ביותר, עד ההחלטה לכתוב פטנט בצורה מסודרת, ולהגיע עימו למחוזות שרק יד הדמיון יכולה להם. בספר משולבים סיפורים על  קליטת עולים מרוסיה בישראל, שחלקם הופכים לגיבורים בעל כורחם, וכן סיפורים על קבוצת רוכבי האופניים שדני, גיבור הספר, הוא אחד מהם. "חוויותי בחיי היום יום משמשים לי השראה לכתיבה בכלל ולסיפור הזה בפרט. פיתחתי בעבר פטנט, תהליך שהיו בו עליות ומורדות, ריגושים ואכזבות. בעיקרה, עלילת הספר 'הפטנט' היא דמיונית, אך ההתנסות שימשה לי כהשראה".

לעלילת הספר "הפטנט", כמו לדמיונו של המחבר, או לעולם האינטרנט והסייברספייס, אין גבולות. היא מתרחשת ברובה בישראל, אולם היא חוצה גבולות ומגיעה לאוקראינה, לונדון, ניו יורק וסן פרנציסקו, ומסתיימת אי שם ברחובות פריס.

'הפטנט' הוא ספרו השלישי של ד"ר ברזניאק.  קדמו לו 2 ספרים: 'ימים ספורים' (הוצ' כנרת זמורה ביתן 2008) ו'עצי הלבנה הזקופים' (הוצ' יד ושם 2004)

'הפטנט' מאת ד"ר נפתלי ברזניאק, הוצאת הספרים אוריון, 350 עמודים, מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה