יום רביעי, 20 ביוני 2012

הבשורה על פי עצמי


הוצאת אוריון מציגה את הספר החדש


הבשורה על פי עצמי – רומן כחול-לבן מקורי
תמונה אותנטית וכאובה של נוער בגיל ההתבגרות


הבשורה על פי עצמי, ספר הבכורה של ליב ברזילי, בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן התבגרות, ובמובנים רבים סיפור חייה. רומן כחול-לבן מקורי ומרגש המציג תמונה אותנטית וכאובה של בני נוער בגיל ההתבגרות והמשבר שהם חווים ביחסיהם עם הוריהם, בצד נושא הכמיהה לזוגיות, אהבות ראשונות.

ליה, בת השבע-עשרה, מתמודדת עם הריחוק והניכור בינה לבין אמה מאז ילדותה. לאחר מותה הטרגי של חברתה הטובה ביותר, היא נותרת להתמודד לבד מול העולם. בניסיון למלא את החלל שהותיר מותה של חברתה, היא מוצאת עצמה חיה עם חבורת בני נוער, אבודים כמותה, ולצדם היא חווה מעט מאוד שקט לצד הרבה סמים, אלכוהול ויחסי מין. על רקע המאמצים לעבד את תחושת האובדן העצומה עקב המוות הפתאומי, חל מפנה ביחסה של אמה כלפיה, אשר מסייע לליה להשיב לעצמה שליטה על חייה, אך יותר מכול, מאפשר לה להניח לכאב ולזיכרונות ולהתחיל לחיות בהווה, במקום להיות רדופה על ידי העבר.
                   
"החופש המוחלט תמיד היה חלק בלתי נפרד משגרת חיי, הוא הפך להיות חלק ממני עצמי, הוא מרכיב חשוב במי שהפכתי להיות. החופש הזה היה הדבר היקר לי ביותר, ובו זמנית גם האויב הגדול ביותר שלי. הייתי אומללה כל-כך בגלל הכאב והניתוק שהוא המיט עלי, אבל לא יכולתי לדמיין עצמי בלעדיו." הציטוט הזה מתוך הבשורה על פי עצמי נבחר כיון שרגע הכתיבה שלו היה פשוט הרגע בו הצליחה ליב ברזילי לנסח ברהיטות את הקונפליקט הגדול של חייה. הקונפליקט הפנימי הזה הוא מה שמשותף לכל "נערי החוף" באשר הם. ליב מספרת, כי "אם תצליח לגרום לנערים ולהורים שיקראו את הספר, להבין את הקונפליקט הזה, רק את הדבר האחד הזה, היא את שלה עשתה".      
.
ליב ברזילי, 27, אחות מוסמכת, גדלה בקיבוץ אפיקים, בעמק הירדן. הספר "הבשורה על פי עצמי" נכתב בהשראת קיץ שאת רובו העבירה בחוף על שפת הכנרת, אם כי לחלוטין לא מדובר בשחזור מדויק של אירועים ספציפיים.   

ליב ברזילי מספרת, כי "הספר פותח לקורא חלון לעולמם הקסום והכואב של "נערי החוף", אליו נחשפתי כשהייתי בתיכון. הוא מספר את סיפורה של התופעה כולה דרך סיפור אינדיבידואלי אחד, שעוקב אחר כל הפרטים שקשורים לעניין. איזה סגנון נעורים נכנס לעולם הזה, מאיזה רקע הם מגיעים בדרך כלל, מה קורה להם שם ואיך הם חוזרים למסלול החיים הנורמאלי. שזרתי בסיפור את הפן המשפחתי והחברתי, את כל הרגשות והמחשבות בהם נתקלתי בהתנסות שלי עם החוויה הזו. לדעתי, הספר יכול לתרום רבות לכל מי שהיה נער או נערה מעט מחוץ למעגל ולכל מי שיש לו נערים בבית.  מצד אחד, אתה כנער חי באווירה מופלאה של חופש, מי לא רוצה להיות חופשי לעשות כל העולה על רוחו? מצד שני, אתה שבוי של החופש הזה, כי הוא מביא בצידו בדידות עצומה וחוסר ודאות, מסכמת ליב ברזילי.

הבשורה על פי עצמי, מאת ליב ברזילי, הוצאת הספרים אוריון, 243 עמודים, מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשגה בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב רבינוביץ' 11 חולון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il.
                       
התרשמותי: קראתי את הספר כמעט בנשימה אחת, מרגע שמתחילים קשה להניח אותו מהיד. הבעיה הכאובה של בני הנוער מוצפת בסיפור, אמנם מזווית מאד מסוימת, אבל מאירה על מערכת היחסים המפותלת שיש לבני הנוער עם הוריהם, עם חבריהם ועם העולם, משתפת בהתלבטויות שלהם, ובדילמה הקשה שלהם, איפה עובר הגבול, עד איפה אני עדיין ילד שצריך עדיין את הוריו, ומאיפה אני כבר אדם מבוגר שעומד בזכות עצמו. ספר המתאים לבני נוער כמובן אבל גם להורים המבוגרים  של בני הנוער ובכלל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה