יום ראשון, 19 בפברואר 2012

מפתחות לגן עדן מכתבים מהגיהנום



"מפתחות לגן עדן מכתבים מהגיהנום"



ספר חדש ומיוחד הפותח צוהר לעולמם של אנשים שעברו טראומה
 והדרך לטפל בהם ולהשיבם למעגל החיים


מפתחות לגן עדן מכתבים מהגיהנום מאת רונית טסלר בהוצאת הספרים קונטנטו דה סמריק, הוא ספר חדש ומיוחד הפותח צוהר לעולמם של אנשים שעברו טראומה – ובין היתר התעללות מינית -  והדרך לטפל בהם ולהשיבם למסלול החיים. הספר מכיל קובץ של "מכתבים מהגיהנום" שכתבה אישה שעברה התעללות מינית בצעירותה ושאותה ליוותה המחברת כ-5 שנים בדרך מהחושך אל  החיוניות, האושר והאמונה בעצמה. הספר מיועד הן לנערים ולנערות, למבוגרים ולכל מי שחווה טראומה אישית או משפחתית, משבר או הלם חריף בחייו. הספר חושף ומשקף יחסי  מטפלת-מטופלת במיטבם.

זהו סיפור מסעה של זואי (שם בדוי), אותה ליוותה המחברת צעד אחר צעד מן הגיהנום בו שהתה אל האור לו יחלה. הוא יכול להוות מקור השראה רב עוצמה לכל מי שמבקש להאיר את המקומות החשוכים בחייו. "במכתבים שכתבה אלי זואי במהלך חמש השנים בהם פגשתי בה כמטפלת, היא מתארת בדיוק ובכאב את נבכי הנפש, ואת התנועה צעד אחר צעד מן הגהנום בו היא מצויה, לכיוון האור, לכיוון החיים".

מתוך המכתבים של זואי: "תארי לעצמך מה זה בשביל נערה לחוות בפעם הראשונה יחסי מין בצורה ברוטאלית ואכזרית שכזו, בחושך, כשכולם אמורים לישון את שנת הלילה השלוה, ורק עולמך מתהפך... את שם קבורה מתחת לשמיכה בלי יכולת לנשום, בלי יכולת לצעוק לעזרה כי פיך חסום. אף אחד לא שומע, אף אחד לא רואה ואין אפילו מלאך שיכול לבוא להציל אותך מתוך הגיהנום".

המחברת מטעימה, כי זהו ספר המגולל ידע, ניסיון טיפולי רב, תהליך אישי המשקף ומהדהד, תהליך טיפולי משמעותי, במעבר מחיים בצל, מדפוס קורבן, מחסר בטחון עצמי לחיים בהמון אור, לקיחת אחריות על המציאות ובריאת מציאות חדשה, חיובית ומצמיחה.

זהו ספר שנועד לגילאים 16 ומעלה, גברים ונשים, כאלה שעברו טראומה (אונס, התעללות מינית, התעללות רגשית, נשים/גברים מוכות/ים, הלם קרב, נכות רגשית/פיזית, פרידה, גירושין, פיטורין, אובדן ושכול, נפילה כלכלית וכיו"ב). כאלה שלא מוצאים את הדרך לצאת מהתקיעות, לא מאמינים כי זה אפשרי.  כאלה שנאחזים בקורבנות, בנסיבות החיים. כאלה שמרגישים רדופים, בודדים, חלשים, חסרי אונים, מתוסכלים.  וכמובן, קהל המטפלים באשר הם.  המיוחד בספר הוא שהוא כולל מכתבים מקוריים של מי שחוותה אונס והתעללות כדפוס חיים,  מכתבים מרגשים ומטלטלים. רונית טסלר מוסיפה, כי המסר העיקרי של הספר הוא שניתן להביא שינוי. אפשר לצאת מהמקום המאוד מאוד קשה שקרבן הטראומה  נמצא בו.

רונית טסלר (52), אם ל-3, תרפיסטית שיקומית ויוצרת, תושבת זיכרון יעקב, חיה ונושמת עולם ומלואו בשיקום ובריפוי הנפש, הרוח והגוף. לדבריה, נגיעה אחת רכה- זה כל מה שצריך לצאת מחושך לאור. וכן זה גם אפשרי. רונית בעלת ניסיון עשיר בטיפול ושיקום, מאפשרת בדרך עבודתה המיוחדת עם מטופלים ומתאמנים תשובות לכאבים וסימפטומים גופניים, למצבי פוסט טראומה, לדימוי עצמי נמוך ותקיעות ביחסים.
"מפתחות לגן העדן מכתבים מהגיהנום", מאת רונית טסלר, הוצאת הספרים קונטנטו דה סמריק, 135 עמודים, מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשגה בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה לאור www.bookpublish.co.il או דרך האתר של רונית טסלר www.ronit-tesler.com

תגובה 1:

  1. ספר צבעוני, מרענן ונוגע ....ספר המכיל מסרים, סיפורים,תרגילים וועוד הפתעות מארגז כליי :-)
    ספר המשקף לקורא את מקומו שלו , ספר המעורר לשינוי, ספר לחיים ,כאן עכשיו .....
    ספרו לי איך מרגיש לכם... פנו אליי אם יש לכם שאלה
    תודה וברכה
    רונית טסלר

    השבמחק