יום חמישי, 17 במאי 2018

סיפורים רומנטיים לפני המצאת הסמארטפון



ספר חדש

סיפורים רומנטיים לפני המצאת הסמארטפון 

מאת ריבה רייס פרידמן

איך שולחים ברכת לילה טוב אוהב בלי וואטסאפ




"סיפורים רומנטיים לפני המצאת הסמארטפון" מאת ריבה רייס פרידמן בהוצאת "ספרי ניב" היא אסופה של 8 סיפורים קצרים מסוף שנות השישים-תחילת שנות השבעים. המדינה הייתה עדיין צעירה ותמימה, וכך היא גם משתקפת בחיי הגיבורים. רומנטיקה רגועה ונאיבית, פרטיות וחשאיות, תקשורת ישירה, צניעות וענווה הן רק חלק מהמרכיבים של חיי האהבה והקשר בין בני זוג באותם ימים איטיים שלפני המצאת הסמארטפון. הופעת ההודעות, המסרונים, התמונות המידיות, רעשי הרקע ודיווח מיד לכל העולם גרמו לתקופה זו להיעלם לבלי שוב. כל הסיפורים מתרחשים בארץ ולכולם גרעין מוצק של אמת.

בניגוד למקובל היום, שהכול  מיד, קצר, ענייני, ומצטלם, ריבה החליטה דווקא להתמקד בסיפורים אנושיים שמגלמים בתוכם ערכים. הספר מתאר סיפורי אהבה חמים, אנושיים תמימים ומתוקים. שזורים בו בעדינות רבה נושאים של כנות ויושר, כבוד הדדי, עזרה הדדית, לגיטימיות לחולשות, חריצות ולקיחת אחריות.

בקצרה על כל אחד מהסיפורים:

"חרוזים": אהבה שמתחילה בשיחות טלפון וממשיכה בעבודה סביב אותו שולחן. שני ביישנים הססנים מוצאים את הדרך לתמוך ולהתאהב; "בגיר": עורך דין מכיר מוכרת בחנות מספר דקות. הוא מבקש ממנה להציל את כבודו ולהתלוות אליו לחתונת חברו; "במטוס": היא ב"גמילה מבחורים". הוא מחפש אהבה אמתית. שניהם טסים לכנס מדעי. היא גאון, ממציאה. הוא פשוט, אבל תומך; "כלכלן": מנהל חברת היי-טק, מוכן ללמוד מבחורה מבית של פושעים איך לאהוב; "בחסות הבנק": הוא ראה את פניה שלוש פעמים באותה שעה. מעולם לא ראה חיוך כזה קטן שהחביא עולם כזה גדול; "בטיול": הוא היה בטוח שהוא מכיר את שמה, את פניה ואותה מאז ומעולם. כשנזכר בה הרגיש  צליל מנדולינה בלב. היא לא האמינה לו; "מתמטיקה": אהבות נעורים של גיל ההתבגרות; "אשת החינוך והשחצן": בחורה מצליחה להתמודד נכון מול מחזר שחצן, סמכותי וכוחני שבטוח בעצמו.

ריבה (רייס) פרידמן (67), נשואה ואם ל4, תושבת מעלה אדומים. נולדה בירושלים בתקופת המדינה המתחדשת. בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית, אשת חינוך ומטפלת ברפואה אלטרנטיבית. עבדה כמורה לכל שכבות הגיל (כיתות א-יב) לאורך ארבעים ושתיים שנה - לימדה גיאוגרפיה, ספרות עברית, תיאטרון, מחשבים ומנהל ציבורי. לאורך השנים כתבה חומר לימוד רב ועבדה כחלק מצוותים שונים באגף לתוכניות לימודים ובמשרד החינוך. במסגרת עבודתה החינוכית היא הקימה את מערכת המחשבים הראשונה בבתי הספר בירושלים והשתתפה בצוות שהכין ספרי לימוד לבתי ספר (נקרא בזמנו המחלקה לתוכניות לימודים). בין הנושאים עליהם כתבה: התמודדות בעזרת שירי ילדים, משפחה, משחק וכתיבה יוצרת בפרויקט "עופרים".

ריבה עסקה במספר תחומים של רפואה אלטרנטיבית. במשך  שלושים שנה היא טיפלה באנשים ברפלקסולוגיה, שיאצו, מינרלים, צבע והילינג. החל משנת 2002 החלה מתמחה בטיפולי מוח אחד. בשיטה זו האדם יושב בעיניים עצומות ובהתאם לשאלות הוא נזכר בטראומות מהעבר ויחד עושים תיקון לטראומה ומנקים אותה.

כיום משמשת יו"ר עמותת גיל הזהב במעלה אדומים, בהתנדבות.


"הספר שופך אור על תקופה יפה שנבלעה בין קום המדינה לבינוי המדינה. העלילה ארץ-ישראלית. אהבה ישראלית. העלילה יכולה להתרחש  באותה תקופה בכל מקום בארץ. האזכור הירושלמי חזק יותר כיון שזהו נוף ילדותי".

ריבה מסכמת: "הייתי מעוניינת שמי שיקרא את הספר יקבל מושג איך התנהגו ואהבו  בעבר לפני המצאת הסמארטפון. אפשר ליהנות ולשמוח עם דברים קטנים של נאמנות, תשומת לב ואפילו עבודה. אפשר גם אחרת וזה לא פחות טוב".

"סיפורים רומנטיים לפני המצאת הסמארטפון" מאת ריבה רייס פרידמן. הוצאת הספרים "ספרי ניב", 204 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים הדיגיטליות באינטרנט.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה