יום שני, 14 במאי 2018

משפטי הזיקית - משפטי נירנברג



ספר חדש

"משפטי הזיקית - משפטי נירנברג" 

מאת עו"ד יורם פרי




הספר "משפטי הזיקית – משפטי נירנברג בראי המשפט וההיסטוריה" מאת עו"ד יורם פרי בהוצאת "ספרי ניב", בוחן משפטית והיסטורית את המהלכים שקדמו למשפטי נירנברג, את הסוגיות המשפטיות שעמן התמודדו השופטים ואת המשמעויות והלקחים שעלינו לתת עליהם את הדעת. המחבר מעוניין לשים זרקור רב עוצמה על הליכים, על עובדות היסטוריות ועל משמעותן של 73 שנים שחלפו מתום המלחמה הארורה. הספר סוקר משפטים נוספים נגד פושעים נאצים שהועמדו לדין במסגרות אחרות מחוץ לנירנברג, ואשר מהם ניתן ללמוד על ההתמודדות הרופסת של המעצמות, וכן של גרמניה עצמה, עם תפיסת הפושעים הנאצים והעמדתם לדין. צביעותן של המעצמות לאחר המלחמה ובמשפטם של הפושעים הנאצים היא נקודה שחורה בהיסטוריה העולמית ובמשפט הבין-לאומי.

הקוראים יקראו על ההיסטוריה שהובילה לקיומם של משפטי נירנברג ואת תיאורי הזוועות שחווה העם היהודי: רעב בגטאות, רצח המוני אל הבורות במבצע ברברוסה, את העינויים במחנות הריכוז והעבודה ואת הרצח שנעשה בששת מחנות ההשמדה. יקראו על ריפיון המעצמה האמריקאית לתפוס את הפושעים הנאצים, את המהירות לסיים את המשפטים בטרם נלמדו הפרטים, את אי מיצוי עונשם של כל הפושעים הנאצים. וילמדו על הדו פרצופיות האמריקאית שהעבירו לארה"ב מאות מדענים נאצים כדי לשרת את תכנית החלל האמריקנית אל מול תכנית החלל הרוסית. וילמדו על הרפיסות המשפטית שזלגה גם לישראל בעת משפט דמיאניוק.

"משפטי הזיקית – משפטי נירנברג בראי המשפט וההיסטוריה" הוא ספר חובה למי שרוצה ללמוד על ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה, על שואת העם היהודי ועל המרדף אחר הפושעים הנאצים.

עורך דין יורם פרי (66) הוא היסטוריון בעל תואר שני בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב. עורך דין בתחום דיני משפחה, ירושות וגישור. מנהל פורום אקדמי של היסטוריונים, וכן פורום נוסף של משפטנים. שימש קצין בכיר בצה"ל, במסגרת תפקידיו היה שופט בבית הדין למחבלים בלוד. בתום שירותו הצבאי היה מורה ומחנך כתות יא-יב, לימד היסטוריה ואזרחות. כתב שלושים ושבע ספרים, רבים בנושא היסטוריה ואזרחות לבגרויות, ספר על המיעוטים בישראל וגם ספרי נוער וילדים.  שימש כמדריך באתרי השואה שנים רבות. נשוי לשוש, אב ל- 4  ילדים וסב ל- 8 נכדים, נולד בתל אביב, כיום תושב קרית אונו.


"משפטי הזיקית – משפטי נירנברג בראי המשפט וההיסטוריה" מאת עו"ד יורם פרי. הוצאת הספרים "ספרי ניב", 296 עמודים. מחיר לצרכן 110 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים הדיגיטליות.

                       





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה