יום שלישי, 3 באפריל 2018

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד"



ספר נוער חדש:

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" 

מאת אופיר בלומר


                                                

"זה יקרה בלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד. את תאבדי את כל מה שהיה לך, ותינתן לך הזדמנות לזכות בכל מה שרצית שיהיה. זה יתחיל עוד קודם, אולי כבר התחיל. דברים יתחילו להיעלם. דברים שחשובים לך. ובסוף הרוח תנשוב ותיקח את הכול, תישא הכול באוויר רחוק ממך. אל תנסי לגלות מי אני, אבל דעי לך שאני במקום קרוב מאוד. אם תנסי לגשש ולחשוף אותי, את עלולה למצוא את עצמך במשחק מורכב יותר מכל משחק אחר שבו הזדמן לך לשחק" (מתוך הספר)

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" מאת אופיר בלומר בהוצאת "ספרי ניב" הוא ספר מקסים לבני נוער. זהו החופש הגדול בין כיתה ז לכיתה ח. כבר שנה שגאיה ושירי בקושי מדברות ביניהן. ביסודי הן היו חברות בלתי נפרדות, אבל הן עברו ללמוד בחטיבות שונות והקשר ביניהן כמעט נותק. יום אחד מספרת שירי לגאיה על מכתב מאיים ומסתורי שמצאה כתוב בכתב ידה של גאיה, שמזהיר שיגנבו ממנה דברים שחשובים לה. גאיה לא כתבה את המכתב ואינה יודעת מי כן, אבל מבחינה שאכן נגנבה משירי בובה שהכינה לה כמתנת יום הולדת. יומיים לאחר מכן אחיה הקטן של גאיה, צוף, נעלם. יתכן שהוא זה שכתב את המכתב? או שהוא רק אחד הדברים שייעלמו לגאיה ולשירי? שתי החברות יחד מנסות לפענח את משמעות המכתב ולחשוף את זהות מחברו. במקביל, בתנועת הנוער העובד והלומד בה חברה גאיה נערכים לאירוע של "הצעירה" שמתרחש ביום שישי בערב. גם בתנועה קורים דברים מוזרים: כל חברי הקבוצה מקבלים בווטסאפ תמונות חסרות פשר ומכתב מסתורי באותו כתב יד מופיע גם בקן. גאיה מאוהבת בשי מהנוער העובד, אבל לשי יש חברה חדשה ומסתורית והיא רואה אותו פחות ופחות. העלילה מובילה את גאיה הלוך ושוב בין ביתה, קן הנוער העובד והבית של שירי בשרב הקיצי שאוחז ברחובות כפר סבא ללא רחמים. הכול מתכנס לקראת סוף השבוע בו צפוי לזרוח הירח המלא: זהו הלילה בו הזאבים יוצאים לצוד.

גיבורת הספר היא גאיה, ילדה בת שלוש עשרה בעלת עיניים ירוקות, שיער בלונדיני חלק וקצר וחיוך תמידי מתוח בין שתי גומות בלחיים. גאיה חברה בתנועת הנוער העובד והלומד, חייכנית, מלאת התלהבות ויש לה הרבה חברים, אבל עדיין מרגישה שמשהו חסר. משהו שיהפוך אותה ליותר מסתם גאיה. את גאיה מלווים חבריה: שירי, חברתה הטובה מהיסודי המתבודדת וקצרת הרוח. מישל, חברתה לנוער העובד, ילדה מוזרה עם שיער פרוע ומשקפיים עצומים שגם יודעת ללכת על חבל ולעשות ג'אגלינג עם ארבעה כדורים. שי, שחקן הכדורעף הגבוה בו מאוהבת גאיה וגם דניאל, דנה, דר ודויטש - ארבעת החברים הנוספים לקבוצה של גאיה בנוער העובד.

אופיר בלומר (20) התגייס בימים אלה לצה"ל. בעל תואר ראשון בכימיה מהאוניברסיטה הפתוחה, התגורר במושב צופית, גדל בכפר סבא ובקרוב יגור בתל אביב.

אופיר בלומר אומר: "כשכתבתי את 'הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד', ייעדתי אותו לגיל הדמויות בספר סביבות גיל 13-12. אני מקווה ומאמין שגם קוראים צעירים יותר ומבוגרים יותר ייהנו ממנו ויוכלו להתחבר אליו".

"הלילה שבו הזאבים יוצאים לצוד" מאת אופיר בלומר. הוצאת ספרי ניב, 148 עמודים, מחיר לצרכן 70 ₪. להשיג בחנויות הספרים  או בחנויות הספרים המקוונות ברשת.
                       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה