יום חמישי, 29 במרץ 2018

"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית


"עורי שפת עבר – 

אלפיים שנות שירה על השפה העברית" 

בעריכת ד"ר לאה צבעוני





"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית" היא אנתולוגיה בעריכתה של ד"ר לאה צבעוני, בהוצאת הספרים "צבעונים", המוגשת בצורת אלבום מהודר וכוללת שירים, פואמות, פזמונים ושירי ילדים. זהו מסע מרתק בן אלפי שנים ביצירתם של מאות משוררים - דתיים וחילוניים, עטורי הילה או נשכחים, לאומיים או אישיים - אשר בבוא יומם הותירו לדורות הבאים משא של כמיהה, געגועים, תקוות, בכי ומרורים ושאלות על מהות החיים ועל מהות הקיום שלהם, של דורם ושל עם ישראל, על גורלה של שפת הקודש, שפת עבר. את כולם צירפה וצָרפה לאורך ההיסטוריה אהבת העברית.

באנתולוגיה זו משתתפים 547 משוררים ומתרגמים ו-870 שירים ששוררו על העברית בלשונות רבות ונכתבו בכל השפות שעם ישראל דיבר ודובר בתפוצותיו: רובם בעברית, רבים ביידיש, ויש גם שירים בערבית יהודית, אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, פורטוגלית, סלובקית, תאג'יכית. השירים נכתבו בארצות אסיה ואירופה, בצפון אפריקה, באמריקה הצפונית ובאמריקה הדרומית, כולם בלשון המוצא. יש שתורגמו בידי משוררים ויש שמובא לצידם התרגום המילולי שורה אחר שורה.

האסופה מקיפה דורות רבים. היא פותחת בשיר ששרו אבותינו על נהרות בבל, "איך נשיר שיר ה' על אדמת נכר", ממשיכה ב'ספר יצירה', שנכתב לפני כאלפיים שנה, ודרך הפייטנים, משוררי ימי הביניים, ההשכלה, התחייה והיישוב - מגיעה עד ימינו.

ד"ר לאה צבעוני (1946) מלמדת עריכה בחוג ללשון עברית באוניברסיטה העברית בירושלים (לימודי מ"א). בוגרת החוגים אנגלית וצרפתית (1970), תעודה בעריכה לשונית (בהצטיינות 1988), תואר מ"א בלשון עברית (בהצטיינות 1990), תואר דוקטור בלשון עברית (1994). כל התארים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. עבדה בתפקידים בכירים במערכת ההשכלה הגבוהה: 9 שנים בתפקיד רכזת ועדות במועצה להשכלה גבוהה, 16 שנים בתפקיד המזכיר האקדמי של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. לימדה 5 שנים במכללת אחווה. בשנת 2000 הקימה את הוצאת הספרים צבעונים, ומאז היא עומדת בראשה, עורכת ומפיקה את כל ספרי ההוצאה. עד היום ראו אור בצבעונים כ-400 ספרים במגוון תחומים.


"עורי שפת עבר – אלפיים שנות שירה על השפה העברית" בעריכתה של ד"ר לאה צבעוני, הוצאת צבעונים, 484 עמודים. מחיר לצרכן 200 ש"ח בבית ההוצאה ובאתר ההוצאה: WWW.TZIVONIM.COM



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה