יום שני, 12 במרץ 2018

"100 ימי חופשה בשנה – הדרך ליציאה מן העבדות המודרנית"


"100 ימי חופשה בשנה – הדרך ליציאה מן העבדות המודרנית"



מאת ברק פז-טל בשיתוף מחבר רב המכר רוברט שמין





עולם העבודה המודרני עובר תמורות משמעותיות. כיום יש אבטלה גדולה, אנשים רבים בגילאי הביניים (40 ומעלה) חווים משבר בתעסוקה, הכולל בעיית פרנסה ותחושת ערך עצמי נמוכה.  "100 ימי חופשה בשנה – הדרך ליציאה מן העבדות המודרנית" מאת ברק פז-טל בשיתוף עם המנטור הבינ"ל ומחבר רב המכר רוברט שמין, בהוצאת פז-טל, נכתב כדי להציע פתרונות לכל מי שסובל מהמצוקה הזאת, וכדי להפיח אנרגיה חדשה ולעזור להם לפתוח פרק ב.
לצעירים שבחבורה, מציע הספר פתרונות לא שגרתיים לבניית אורח חיים חכם יותר, בלי "להיכנס בקירות" שהדורות הוותיקים נתקלו בהם וכדי ליצור לעצמם חיים יעילים יותר ולאפשר שילוב משמעות ואיזון בחיים כבר מגיל צעיר.

הספר מחולק לתשעה חלקים. בין פרקי הספר: למה בכלל צריך 100 ימי חופשה? אילו תירוצים מונעים מאתנו 100 ימי חופשה? למה חופשה זה הפתרון המיטבי בעיתות משבר? מהו מנגנון HAVE, DO, BE? למה הוא תוקע אותנו? איך נגשים את החלומות שלנו דווקא באמצעות BE, DO, HAVE?, איך נוסיף פעילויות מגבירות מוטיבציה לחיינו כבר היום? למה לא צריך כסף כדי להוסיף ימי חופשה לחיינו? איך יראה לוח החופשות שלנו בשנה הקרובה? למה דווקא האגו מונע מאנשים רבים לצאת לחופשה? אילו תירוצים מונעים מכם לצאת לחופשה ואיך לנצח אותם? איך נבנה את החיים שלנו כך שאנחנו נמצאים במרכז ולמה בכלל חשוב להיות במרכז? איך נזהה ואיך נטפח את התשוקה האמתית שלנו? איך נתחבר מחדש לחלומות שלנו? למה ילדים הם המורים הכי טובים שלנו ולא להיפך? איך נגביר את המוטיבציה לפתח מיומנויות חדשות? איך נלמד לפרגן לזולת ונפתח את היכולת לקבל ביקורת? כיצד נתכנן את החיים שלנו ואיך נבנה תכנית חיים מנצחת? מהו 'חוק המשיכה' בחיינו ואיך הוא קשור לתכנון לטווח ארוך? איך ננהל את הזמן שלנו טוב יותר? למה חשוב לחייך יותר, ואיך תעשו זאת? איך להוריד את "חטיפי הזמן" מהתפריט שלנו? איך נבנה את היכולת הכספית כדי לחיות על פי 100 ימי חופשה בשנה? למה ללמוד להשקיע זה הדבר החשוב ביותר? אילו פעילויות מטפחות אורח חיים של 100 ימי חופשה? אילו הזדמנויות מדהימות מאפשר אורח חיים של 100 ימי חופשה בהשבת הטוב לעולם? למה טמונה ההזדמנות הגדולה ביותר של המאה ה- 21 בפעילות חברתית? איך נשפר את החופשה הבאה שלנו ונפחית את עלותה? איך נהנה מחופשה מדהימה בלי לעלות כלל על מטוס?

בפברואר 2004 היה ברק פז-טל מנהל שיווק לקוחות של חברת התקשורת 'פרטנר'. הוא עבד מסביב לשעון, היה שחוק ומתוסכל ולא ראה כל דרך להגשים את חלומותיו. בעקבות סדנה בהרי
ירושלים הוא החל תהליך שינוי פנימי עמוק שכלל המון עליות וירידות: מעבר משכיר לעצמאי, רילוקיישן בסין, הקמת שני עסקי אינטרנט עם מיליוני גולשים, חזרה לישראל והקמת עסק
שיווק באינטרנט, וכן השקעות בנדל"ן בארה"ב. כל זאת עד שהגשים לעצמו חלום – 100 ימי חופשה בכל שנה.

היום ברק נהנה משפע זמן פנוי שמאפשר לו לתרום לקהילה ולהגביר את מעורבותו החברתית למען הזולת.

הספר נכתב בשיתוף עם המנטור הבינ"ל ומחבר רבי המכר רוברט שמין, שהרצה על במות עם טוני רובינס, דונלד טראמפ ורוברט קיוסאקי. ברק ורוברט מציעים דרך מקורית שיכולה לעזור לכל אדם בכל מצב לצאת מכבלי העבדות המודרנית, להגשים את חלומותיו ולחיות לפי המודל של 100 ימי חופשה בשנה ביצירת איזון בין חיי המשפחה, התחביבים והפרנסה.

הם מבטיחים שהדרך לא תהיה קלה, שצריך לשנות את מערכת האמונות הפנימית
שלכם ולהרשות לעצמכם להיכשל פעמים רבות, עד שתצליחו לצאת מן "הכלא" שיצרתם לעצמכם.

ברק פז-טל נולד בגבעתיים ב- 1972, נשוי לאמנית עירית תמרי ולהם שני ילדים. בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול באוניברסיטת ת״א ותואר השני במנהל עסקים באוניברסיטת ת״א. בשנת 2005 בעקבות נסיעה לתאילנד וקריאת ספר וסדנה שעבר אזר ברק אומץ ונסע לסין עם אשתו כדי להקים שם את העסק הראשון בחייו. לפרסומו הראשון זכה ברק כמנכ״ל חברת מייג׳וב שאותה הקים בסין ואשר ב2007 הגיעה לתנועה של 3 מיליון גולשים בחודש בבייג׳ין סין. היא פיתחה את מנוע חיפוש העבודות הגדול ביותר בסין ובהמשך יצרה גם חברת בת שנקראה ג׳יפינגמי שהשיקה את מנוע חיפוש מודעות הנדל״ן השני בגודלו בסין. במרץ 2007 החברה עשתה את מסיבת ההשקה הרשמית בבייג׳ין. לאחר 4 שנים של ניהול החברה חזר ברק עם משפחתו שגדלה לישראל, התחיל להשקיע בנדל״ן בארה״ב והקים עסק שהתמחה בעזרה לעסקים קטנים לשווק באינטרנט בישראל.

מאה ימי חופשה בשנה

עשרת הדיברות לחופשה מוצלחת ומשחררת על פי ברק פז-טל: 1. באמת לצאת לחופש ו להשאיר את העבודה בבית. 2. להשאיר את העבודה בבית, במיוחד את המשימות שהשארתם פתוחות במשרד. 3. בלי סלולרי ומייל מייללים כדי להוריד את רמת הרעש של היום יום מהחיים. 4. לקרוא ספר טוב – ספר טוב מרגיע ומאט את הקצב. 5. ליהנות מהרגע – להתמקד בעשייה של פעולה אחת בלבד בו זמנית. 6. לצאת לחופשה רק עם אנשים שעושים לי טוב כי אחרת זה לא חופש, זה עונש! 7. לאכול רק אוכל שאוהבים – ליהנות ולהתפנק מן האכילה שלו. 8. לפנק את הגוף והנפש – טיפולים, מסז'ים, מדיטציה וכושר גופני הם כיף אדיר בחופשה וביום יום. 9. לתכנן את החופשה הבאה – נותן אנרגיה אדירה בחזרה לשגרה. 10. לתכנן איך יראה היום יום כך שיראה גם כמו חופשה – החופשה מאפשרת לתכנן מה לעשות ומה להפסיק לעשות ביום יום.

"יש לי כמה דוגמאות של מיישמים אחרים של השיטה וההצלחה שלהם", מספר ברק: "הראשונה - מורה לגיטרה שעזב חנות שבה הרוויח 25 שקלים לשעה והיום מרוויח פי 6 לשעה ויש לו המון זמן פנוי לתחביבים שלו וגם ליצור עוד אלבום שלדעתי יהיה אחד הלהיטים החמים של 2018.
השנייה - חבר טוב שלי שעזב עבודה כשכיר בתחום הנדל״ן בארה״ב כדי להיות עצמאי, כדי לעבור באופן מואץ לאורח החיים של 100 ימי חופשה בשנה בפיקוח צמוד שלי. לי לא היה מנטור שליווה אותי בתהליך המעבר לעצמאות שלי ואני שמח להעביר לו את הידע ומשוכנע שהוא יעביר אותו לעוד המון אנשים בימי חייו. השלישית - זוהי אמנם הכרות יחסית קצרה, אבל אני משוכנע שעמוקה מאוד עם מאמן הכושר האישי שלי. הוא עזב עבודה כשכיר כדי להקים עסק עצמאי בתחום אימון הכושר. הוא מאוד הושפע מהספר ואני מאמין שבפרק זמן קצר יגיע למשכורת כפולה ממה שהרוויח כשכיר, יעבוד במה שהוא עובד וגם יפחית מאוד את כמות שעות העבודה שלו".

האם זה עולה הרבה כסף אורח החיים הזה? "האמת ממש לא! להיפך זה אורח חיים שעוזר לחסוך הרבה כסף שאנחנו מוציאים על שטויות. ייחדתי לכך פרק בספר על צניעות באורח החיים הפרטי ובעסק. כל מה שעשיתי תמיד לימד אותי שלהוציא הרבה כסף על שטויות רק מגדיל את הסבל האנושי. אני נוסע באוטו חשמלי וחסכתי בזכותו כספים רבים, רוב החופשות שלי הן בארץ ועלותן נמוכה, אני נוסע על אופניים ככלי רכב מרכזי ואני מצליח לחסוך יותר מ- 30 אחוז מהכנסותיי כדי להגדיל את השקעותיי בעולם בלי לעבוד כשכיר. מבחינתי זוהי סוג של תחושת ניצחון".

"100 ימי חופשה בשנה – הדרך ליציאה מן העבדות המודרנית" מאת ברק פז-טל בשיתוף מחבר רב המכר רוברט שמין, בהוצאת פז-טל, 192 עמודים, מחיר מומלץ 98 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, בחנויות הספרים המקוונות, או דרך אתר המחבר: http://100vdays.com/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה