יום רביעי, 10 במאי 2017

ספר חדש: אלמה וביורן

ספר חדש: אלמה וביורן מאת מלכה אדלר



"אלמה וביורן" מאת מלכה אדלר, בהוצאת הספרים "טפר", הוא רומן אהבה מקסים, סיפור אהבה גדול מהחיים שעלילתו מתרחשת בנורבגיה ובישראל. גיבורי העלילה הם אלמה – ישראלית נשואה אם לבן, וביורן נורווגי גרוש אב לשני בנים.

ארבעה ימים בנורבגיה הספיקו לאלמה כדי ללמוד מה זאת אהבה. "שוקולדה ים תיכונית חמה שלי", קרא לה הוויקינג שלה והטיס אותה לשחקים. ובכל זאת אז, לפני עשרים ואחת שנים, היא בחרה לא לעזוב את הבית ולהישאר עם בעל דוקר. בגלל הילד וגם בגלל הביטחון.
היום היא טסה לחתונתו של בנה איתמר עם אנה הנורווגית, ואין בה שמחה. היא מתייסרת, האם לחפש את אהובה משכבר? הטיסה לשם לוקחת את אלמה למסע אחורה בזמן - אל ילדותה במושבה הקטנה בדרך לצפת, אל יחסיה עם אמה אלגרה ילידת סלוניקי, אל המפגש עם הנורווגי ואל הציור שהציל אותה מחיי שיממון והעניק משמעות לחייה. זהו גם מסע אל נופי הגליל האהובים, אל הניחוחות והצבעים של ילדותה ואל הצלילים של אז, צלילי שפת אמה - הלדינו.
דרך התמונות שאלמה מציירת, ואלה שהיא רואה בעיני רוחה, אנו מתוודעים לחלומות של ילדה שאהבה לעוף, ליחסיה המורכבים עם ילדיה, ובעיקר לסיפור אהבה גדול מהחיים.
מלכה (מטרני) אדלר היא סופרת ומטפלת משפחתית וזוגית. נולדה בכפר חיטים, ליד צוק הארבל שבגליל התחתון, למשפחה יוצאת בולגריה ואת שפת הלדינו ספגה בבית הוריה בשנות ילדותה.
כמו בספריה הקודמים, היא מצליחה לשרטט בסגנונה המיוחד והאותנטי וברגישות רבה דמויות הרדופות על ידי רוחות רפאים שהחיים חבטו בהן, ולמרות זאת בחרו באהבה.
"אלמה וביורן" הוא ספרה החמישי של מלכה אדלר. ספריה הקודמים: "שבי יפה, תחייכי" (מודן, 2011), "הילדה המסתורית של סבא" (ידיעות ספרים, 2005), "איצ'ו וברנרנד" (ידיעות ספרים, 2004),  "בואי דודה, נרקוד" (ידיעות ספרים, 2001),     
מלכה אדלר מספרת כי "הספר כמובן מתחבר לטיפול המשפחתי והזוגי בו אני עוסקת שנים רבות. בין אם זה בהתייחסות לקשר בין הבית בו גדלנו ולבחירות שאנו עושים בעתיד. בקשר הטעון בין הורים וילדיהם הבוגרים. בחירת בן זוג והסיפורים שאנו מספרים לעצמנו, ועוד. בספר הזה היו לי דילמות לא פשוטות. התעמתתי עם ערכים החשובים לי ובסופו של דבר, כן, הייתי נאמנה לגיבורים שלי. כי להם יש הרי חיים משל עצמם.


"אלמה וביורן" מאת מלכה אדלר, טפר הוצאה לאור, 422 עמודים. מחיר לצרכן 96 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה