יום שני, 21 בנובמבר 2016

סקס ללא מוצא



קוראי אמזון מעניקים לספר  5 כוכבים מתוך 5

"ספר מבריק שישאיר אותך חסר נשימה ועם רצון לעוד. חכם וממולח. ד"ר הולצמן הוא אמן ומספר סיפורים מיומן בעל תובנות מבריקות ושנונות. מומלץ בחום".

"ספר מרחיב אופקים, ולא רק בנושא המין. רגיש מחד ומלא הומור מאידך. מבריק. לא יכולתי להניח אותו".



סקס ללא מוצא

מאת: ד"ר ארנולד הולצמן

מאנגלית: צבי חזנוב

ספרי PDC      
* * * * * *
227 עמודים, 79 ₪

ד"ר ארנולד הולצמן, פסיכולוג פסיכו-אנאליטי, וחוקר, הוא אבי שיטת האבחון הביומטרי (כירולוגיה פסיכודיאגנוסטיתPDC ) – שיטת אבחון דרך כפות הידיים, אותה ייסד ופיתח לפני למעלה מ-40 שנה. שיטתו אפשרה לחבר בין מבנים באישיות וגורמיהם הסמויים. את הידע והתובנות אותן צבר לאורך השנים, הוא מביא לידי ביטוי בספרו האקדמי Biometric Definitions of Personality . את ההשלכות על מערכות יחסים אינטימיים נמצא ב- "סקס ללא מוצא".

הספר מכיל ארבעים ושניים סיפורים קצרים שנאספו ע"י ד"ר הולצמן, במשך ארבעים ושתיים שנות נסיון באבחון פסיכולוגי. הנושא המשותף לרוב הסיפורים הכואבים והאישיים כל-כך, הוא מערכות יחסים והתנהגויות מיניות מעוותות.

מרבית הסיפורים מציעים גם הסבר למניעים הנפשיים הסמויים של המטופלים.
הסיפורים מדגימים עד כמה חוויותיו של הילד בראשית חייו מקבעות במידה ניכרת את תודעתו, גישותיו והתנהגותו בבגרותו. כל חווייה שהתינוק או אפילו הולד הטרי מתנסים בה, אינה נשכחת לעולם . מקביעה זו נובע שכמעט כל החוויות בראשית חיינו משפיעות על תפיסתנו את עצמנו בבגרותנו, ואת אופי הקשרים החברתיים והמיניים שלנו.

החוויה המינית היא כמעט תמיד הרחבה של חוויית החיבור הראשוני של האדם לאמו. אם האדם בינקותו, חווה חיבור כמעט אורגני אל אמו, מצב שבו שניהם בעצם היו לגוף אחד, החוויה הזאת תהיה לו ליעד ברור בחייו כבוגר. יהיה לו מניע חזק לשחזר את אותה החוויה המופלאה במסגרת קשר מיני- מצב שגם בו שני אנשים מתמזגים לגוף אחד.
החיבור הגופני עם בן הזוג הוא הד רחוק לחיבור הראשוני עם האם וגם משחזר אותו, במובן מסוים. אם מסיבה כלשהי נמנעת מהתינוק התחברות מלאה עם אמו, והוא איננו זוכה לחוויה של הכלה והגנה גופנית מלאה, הרי שלאורך כל חייו זוהי חוויית החיבור היחידה שתהיה צרובה בזיכרונו, ולכן, כל קשר מיני שייצור, יכיל שני בני אדם מנוכרים ומנותקים זה מזה. כל מקרה של מין ללא מוצא , הוא סופה של דרך שהובילה אליו.


ד"ר ארנולד הולצמן

נולד במונטריאול שבקנדה. בוגר קולג' "סר ג'ורג' וויליאמס" ואוניברסיטת קולומביה פסיפיק. עלה ארצה ב-1959.

צעדיו הראשונים בתחום המחקר והפיתוח, היו במדעי הצומח. הוא הקים מרכז לפיתוח זנים חדשים של וורדים, אלו ייצגו את ישראל באירופה ונמצאים היום בוורדיה הלאומית בגן ואהל שבירושלים.
עבודת הדוקטורט שלו (1988) – "היבטים צורניים, תבניות העור וההרכב הכללי של כפות הידיים כהתייחסות מקיפה לדינמיקה במבנה האישיות וההתנהגות" – התבססה על מחקר מקיף שנערך באוניברסיטת בר-אילן בשיתוף עם בית החולים הפסיכיאטרי נס ציונה. מטרתו הייתה לבדוק את תקיפות האבחון הביומטרי בכפות הידיים אל מול מבדקים ואבחונים מסורתיים ומקובלים. תוצאות המחקר היו מרחיקות לכת. השיטה נמצאה כמהימנה ובעלת תקיפות גבוהה ביותר באבחון בעיות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות (דיוק של למעלה מ-82%). נכון להיום לא ניתן למצוא אבחון פסיכולוגי מסורתי שמגיע לרמת דיוק שכזו.

בשנת 2012 נערך מחקר מקיף בשיתוף בי"ח אברבנאל בנושא הסכיזופרניה, שזכה להדים ברחבי הקהילה הפסיכיאטרית והפסיכולוגית ברחבי העולם. המחקר פורסם בכתב עת נחשב בתחום.
כיום פועלים בארץ מספר מוסדות רפואיים המשתמשים באבחון הביומטרי בעבודתם: בי"ח אברבנאל, והמחלקה הפסיכיאטרית בבי"ח איכילוב. כמו כן, הוקמו מרכזים גדולים בישראל, בסין (הונג קונג) ובנורבגיה המיישמים את השיטה.

ד"ר הולצמן העמיד תלמידים רבים הפזורים בכל רחבי העולם. הוא ממייסדי, מקימי ויו"ר העמותה הישראלית לכירולוגיה פסיכו-דיאגנוסטית ומרצה מבוקש בכנסים העוסקים בתחום הביומטריה ההתנהגותית והרפואית, בארץ ובעולם.

ד"ר הולצמן פרסם מחקרים רבים וכן מספר ספרים, ביניהם:

Biometric Definitions of Personality (ספרו האקדמי, שכבר יצא ב-3 מהדורות, זכה לביקורות משבחות מאנשי מקצוע ונמכר ב-למעלה משמונים מדינות).
סקירה מקפת על הסימנים הביומטריים של מחלות נפש. זהו ספר חובה למטפלים מורשים בתחום בריאות הנפש, העוסק בנוירוזות והפרעות פסיכיאטריות.

אמנות האימהות

תיאור של דפוסים נוירוטיים בהתנהגות ובגישה אצל מבוגרים, כהמשך של לחצים מסוימים מאוד שהם חוו בינקותם ובילדותם המוקדמת.

The Wrestler from Montreal סיפורת



ספריו ראו אור באנגלית, עברית וסינית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה