יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

הנפש הבריאה – מחוכמתו של הרמב"ם


ספר שני בסדרת 'אמרות טהורות' מחוכמתם של גדולי ישראל

הנפש הבריאה – מחוכמתו של הרמב"ם רבי משה בן מימון



'הנפש הבריאה', הוא ספר קטן מחוכמתו הגדולה של הרמב"ם – רבי משה בן מימון. ספר שני, בסדרת 'אמרות טהורות' – מחוכמתם של גדולי ישראל, בהוצאת אלומות מבית 'דני ספרים', ובו אוסף מאמרותיו של הרמב"ם, גדול הפוסקים בעם ישראל בכל הדורות, מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, מנהיג, מדען ורופא, איש אשכולות שעליו נאמר: "ממשה עד משה לא קם כמשה". ידיעותיו הרבות בתחומי המחשבה והמדע, עמקותו ולמדנותו, הפכו את הרמב"ם לדמות חשובה ונערצת בקרב כל קהילות ישראל.

הרמב"ם חיבר ספרים רבים בתחומי ההלכה, המחשבה והרפואה: 'פירוש המשנה'; 'משנה תורה' הידוע גם בשם 'היד החזקה' - יצירתו הכבירה והחדשנית, בה הוא פורש את פסיקת ההלכה בכל תחומי החיים ולאורך כל הדורות; 'ספר המצוות' המפרט את כל 613 המצוות; חיבורו הפילוסופי 'מורה נבוכים' העוסק בתורה ובמדע, יצירה שהשפיעה על כל המחשבה הפילוסופית היהודית עד לדורנו אנו; 'שמונה פרקים' – הקדמה לפרקי אבות; 'איגרת תימן'; ועוד כתבי רפואה ומדע רבים.

הספר כולל אוסף מאמרותיו, הלקוחות מעושר כתביו בתחומים השונים.  בנוסף מוזמנים הקוראים לעיין בפרקי חייו המרתקים של הרמב"ם, כפי שהועלו על הכתב על ידי אוריה לוי, ולעמוד על אישיותו המיוחדת ודרך הילוכו.

'הנפש הבריאה', הוא ספר מתנה מושלם.

מתוך הספר:
"תיקון המידות אמנם הוא ריפוי הנפש וכוחותיה. וכמו שהרופא אשר ירפא הגופות צריך שידע תחילה הגוף אשר ירפאהו, כן אשר ירפא הנפש וירצה לתקן המידות צריך שידע נפש האדם".

"האדם, אם ידע את עצמו ולא יטעה בו, ויבין כל נמצא בהתאם לו – ימצא מרגוע".

"החכמה – היא אשר תוסיף בעצמות האדם ותעתיקהו ממצב שפל למצב נעלה".

"יש אדם שהוא בעל תאווה, לא תשבע נפשו מהלוך בתאווה; ויש שהוא טהור גוף ביותר, לא יתאווה אפילו לדברים מעוטים שהגוף צריך להם".

"ראוי שתשים השגחתך בתנועות הנפש יותר מהיותך משגיח בעניין תנועת הגוף, כפי מעלת הנפש על הגוף".

"אם ימשך כל אדם אחר מחשבות ליבו, נמצא מחריב את העולם לפי קוצר דעתו".

הנפש הבריאה – מחוכמתו של הרמב"ם – רבי משה בן מימון. סדרת "אמרות טהורות" בעריכת: תמי הלוי, הוצאת אלומות מבית "דני ספרים", 185 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה