יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

לחיות את העתיד





לחיות את העתיד



מאת: חיותה כצנלסון


 הוצאת אלרום

*****
מס' עמודים 191 , מחיר 78 ש"ח

סיפורה של רבקה, אם צעירה, יהודיה מאמינה ומרגלת חסרת עכבות, מתרחש בזמן בו מתחולל מאבק חסר פשרות באירופה, וכל הסימנים לפרוץ מלחמת העולם השנייה כבר עומדים בפתח. בצעד של ייאוש ובתקווה להצילם מהשטן הנאצי, משלחת רבקה  את בעלה ושלושת ילדיה האהובים לאמריקה הרחוקה. חייה הכפולים, אותם היא מסתירה ממשפחתה, הופכים למאבק הישרדות מתמיד. הידיעות על סבלם של בני משפחתה והכמיהה להתאחד עמם, קורעים את נפשה. ובכל זאת ועל אף המציאות הבלתי אפשרית הסובבת אותה, היא לא חוזרת בה מבחירתה להקריב עצמה לטובת הכלל וממשיכה, בנחישות עיקשת ובדרכים לא דרכים, לבצע את משימותיה כמרגלת.
זהו סיפור על אישה בעלת עוצמות יוצאות דופן ומעוררות השראה, שישאיר אתכם מרותקים עד לדף האחרון.



"ספרה של חיותה כצנלסון 'לחיות את העתיד' מתרחש על רקע מאורעות מלחמת העולם השנייה והקמת המדינה. זהו סיפור שבמרכזו מרגלת יהודייה, והוא מרתק, מלהיב, קולח ועשיר. העלילה נוגעת ללב וכל כך אמיתית ואנושית. כצנלנסון מגלה יכולת מופלאה להפוך סיפור בעל גוון משפחתי ואישי לעלילה שנוגעת בנימים העדינים של כל ישראלי ויהודי באשר הוא."
בוז'י הרצוג


חיותה כצנלסון, אשה רבת פעלים, בוררת בסכסוכים למעלה מעשרים ושמונה שנים, מתנדבת כחמש-עשרה שנה במשטרה, בארגונים ובמוסדות נוספים. ילידת רחובות. מתגוררת היום במושב באר-טוביה. נשואה, אם לשלושה בנים וסבתא לשבעה נכדים.
"לחיות את העתיד" הוא ספרה הראשון.

התרשמותי: קראתי את הספר כמעט בנשימה עצורה, הכתיבה "מזמינה", העלילה אף היא "נוגעת" ומשתפת את הקורא, כמו היה חלק ממנה. ספר מומלץ !!

ציפי ארצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה