יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

יוזמה - סיפור ישראלי

"יוזמה – סיפור ישראלי"

מאת: ישראל דנציגר

*  *  *  *  *  
מס' עמודים: 179  מחיר: 69 שקלים




ביום שלג נדיר בירושלים המודרנית-עתיקה, ארבעה חולמים – שלושת שותפיי ואני – החלטנו להתחיל עסק. ידענו מעט מאוד על הדרוש כדי לקחת רעיונות לא-סדירים וכמויות אדירות של תשוקה ולהפכם לגוף פורח ומשגשג הנקרא חברה. חזוננו היה לייצר ולספק מוצרי תוכנה ושירותים מעולים שישנו את הדרך בה חברות מנהלות את עסקי מערכות המידע שלהן. היינו אחוזים בדיבוק התעשיינים, בחדוות ההמצאה, היצירה וההצלחה. חלקנו את האמונה כי עסק הוא הרבה מעבר לצבירת כסף, עסק הוא הלב הכלכלי הפועם והמניע את החיים האנושיים.
כך נפתח ספר מרתק, מלא אנרגיה, אופטימיות וסיפורים מצחיקים, מרגשים וכנים, המגולל את מעשה הקמתה של חברת תוכנה ישראלית, אותה הקים דנציגר, ודרכה מהבזקי רעיון לחברה גלובלית ומצליחה.
זהו סיפורו של ההיי-טק הישראלי ומדריך שובה לב להקמת חברת הזנק והרצתה. הספר מפרט פרקטיקה מתוחכמת ומרתקת של האופן בו ניתן להצליח בג'ונגל האלים והאכזרי של שוק הטכנולוגיה העולמי, מחד. מאידך, מעלה המחבר דילמות ערכיות ואנושיות, דוגמת ציונות מול גלובליות, עקרונות חברתיים מול רווחיות ותחרותיות, אינטרס הארגון לעומת אינטרסים אנושיים ואיך לשמור על איזון נפשי בתוך רכבת ההרים המטורפת, בה נעו חייו של המחבר, יותר מעשור. 
את הספר מלווה, לאורך כל הדרך, ההקשר הישראלי, החברתי, הציבורי, המקבע את המרוץ המטורף בתוך גבולות של הגינות, אמינות, נאמנות ושאיפה לטוב. לאורכו של הספר מתוארת, באופן מרתק, החוויה הנפשית הנלווית לתהליך הרצת חברת הזנק, תהליך שלכאורה עומדים במרכזו המוצרים ושיווקם, אך למעשה בלב לבו ניצבים האנשים ומהותם.
הספר מחדד את שידענו, כי ההיי-טק הישראלי הוא מהפירות המשובחים ביותר שהניבה הארץ , ומדגיש כי גם בעולם חברות ההזנק – קודש הקודשים של החומרנות הקפיטליסטית, בית החרושת הגדול שבו מקדישים אנשים את חייהם למען החלום על ה"מכה" – גם שם, אין, בסופו של דבר, תחליף ליעדים מהותיים ורוחניים. 
ישראל דנציגר – יליד קיבוץ כפר עציון, 1972.יזם ומנכ"ל הייטק מוביל בישראל, איש עשייה ציבורית וחברתית. קצין צנחנים במילואים. נשוי לבת-עמי, אב לשלוש בנות. כיום מתגורר במושב נס הרים (סמוך לבית שמש).
דנציגר ייסד וניהל חברות הזנק מרכזיות, וכיום שותף בהקמה ובניהול ארגוני נוער ומשפחות בסיכון, תעסוקה וקליטת עליה, פועל רבות בתחום הממשק בין פעילות עסקית ועשייה ציבורית חברתית. מרצה בתחומי יהדות, יזמות, ניהול ועשייה חברתית.
מילא שורה של תפקידים פיקודיים ביחידות מובחרות של הצנחנים בסדיר ובמילואים, יועץ עסקי ואסטרטגי לחברות כגון: טבע (TEVA), מיניקום, ארוטק (ARTX), מייסד ומנכ"ל חברות הייטק, ביניהם חברת Digital Fuel, ממציאת תחום התוכנות הארגוניות לניהול עסקי ופיננסי של מערכות מידע, פיתחה ושיווקה שבעה מוצרים למאות חברות ענק ועשרות אלפי משתמשים ברחבי העולם, נמכרה לענקית התוכנה VMware.

ניתן לרכוש את הספר בחנויות הספרים, ובדף הפייסבוק "ישראל דנציגר", בגירסה דיגיטלית ומודפסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה