יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

הילד הפנימי - באגדות עם ובקלפי הטארוט

הילד הפנימי

באגדות עם ובקלפי הטארוט


מאת: אילנה הראל 

הוצאת ספרי מקור

* * * * * * *

(145 עמודים, 78 ₪)


"הילד הפנימי" חי ונמצא במרכז הווייתנו. הוא מעניק לנו התלהבות ואנרגיה. איננו יכולים להיות מבוגר שלם ומאושר מבלי להביא את "הילד הפנימי" לחיינו. הריפוי ייעשה, קודם כל, על ידי הכרה בעצם קיומו ובהתנסות בו. צריך לתת לגיטימציה לאפשרות לחוות אותו ואת האיכויות המופלאות שהוא נושא עמו אלינו ועבורנו, כמתנה יקרת ערך. אנחנו יודעים שהוא קיים וחי בתוכנו כאשר אנחנו מרשים לעצמנו להרגיש, לחוות, ליצור, לצחוק, לשחק, להשתעשע ולדעת, מבלי לחשוש מביקורת, שפיטה או אפילו כישלון. שיתופו של "הילד הפנימי" בחיינו היא תרומה רבת ערך לאיכות חיינו הבוגרים.

אילנה הראל, סופרת וחוקרת המתמקדת  בתחום המסתורי והמרתק של קלפי הטארוט, חושפת בספר זה את נקודות ההשקה הקיימות בין "הילד הפנימי" לבין "הגיבור" היוצא למסע הגילוי, דרך העלילה האגדית ושפת הסמלים של קלפי הטארוט. הקלפים  וגם  האגדות משרטטים, כל  אחד בדרכו, את נתיב דרכו של "הגיבור" לקראת הכרה עצמית, זיהוי היעד וחתירה להשגתו.
מוצאם של הקלפים, כמו זה של האגדות,  בשחר האנושות. מקורם עלום  ונטול זמן. אלה וגם אלה הם ביטויים של הצורך האנושי לחיפוש משמעות, למצוא פשר למה שנסתר ונעלם, לשאוב נחמה ותקווה מול חווית האבסורד, בכוח האמונה, בטוב, בסדר ובהרמוניה, למרות גילויים של הרוע והכאוס.
לאגדות מבנה קבוע וחוזרים בהן מוטיבים משותפים. קלפי הטארוט משקפים את מסע הגיבור.
האגדות,  באמצעות עלילה מרתקת שובת נפש וצבעונית, פתלתלה ומלאת הפתעות וחוויות, הן דרך להציג ולעצב דרך עלילותיו והרפתקאותיו של הגיבור; את מסע צמיחת ועיצוב אישיותו מילד לבוגר, מנשלט לשולט, משוטה לחכם, מיצור חסר מודעות אנוכי או חלש לאדם מודע עם רגשות נעלים, השולט ביצריו ובחייו.
הגיבור באגדות זוכה בסיום המסע באוצר שאותו יצא לחפש. הוא הופך מילד לגבר, משוטה למלך. הוא זוכה בנסיכה ובכתר. אך המשמעות היותר עמוקה, הפנימית, של הסיפור היא שהגיבור שיצא למסע זכה בעצמיותו, שב לגלות את מי שהוא באמת וכך הצליח לנכס לעצמו את כוחו הבראשיתי, זה שניתן לו עם לידתו - החיים (הסיפור, ההרפתקה, המסע) שהם התנאי להוציאו מן הכוח אל הפועל, לממש אותו. זו התבונה של "הילד הפנימי" - העצמי מתגבש ממקום של ידיעה, בגרות, התנסות.

בקלפי הטארוט עובר הגיבור במסעו 22 תחנות במהלכן (כמו באגדות) הוא מתנסה, לומד, צומח ומשתנה. אישיותו מתעצבת. במהלך המסע הוא פוגש (כמו באגדות) מדריכים, את עצמו, את חלומותיו ויצריו, ומתעמת עם כישלונות ופחדים. בכל תחנה הוא לומד, מתמודד, מתגבר וחותר לקראת - במודע או שלא במודע – "העצמי"; אל אותה מהות פנימית שהיא מקור חלומותיו, שמחתו, כוחו ואמונתו - אל "הילד הפנימי". אם זכה - השוטה של ראשית המסע, זה 'שאינו יודע', הופך להיות השוטה החכם, זה שבסוף המסע 'יודע שאינו יודע'. זהו חכם הזן שמאפיינת אותו ילדותיות, חכמה של שמחה, תום וידיעה.

הספר עוסק במגוון אגדות, ביניהן: כיפה אדומה, אלדין ומנורת הקסמים, בגדי המלך החדשים, הנזל וגרטל, פיטר פן, היפה והחיה, שלגיה, עליסה בארץ הפלאות, היפהפיה הנמה, סינדרלה, הקוסם מארץ עוץ והנסיך הקטן. אגדות אלה משמשות אילוסטרציה ומקבילה לרוח "הילד הפנימי" שמסתתר בקלפי טארוט שונים.


אילנה הראל פרסמה מספר ספרים העוסקים בקלפי הטארוט, ביניהם: "עולם הסמלים של קלפי הטארוט", "מודעות, הדמיה ויצירתיות בעזרת קלפי הטארוט" ו"מסע הגיבור בקלפי הטארוט".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה