יום שבת, 7 בינואר 2012

חיים רק פעם אחת



חיים רק פעם אחת
איך לחיות חיים משמעותיים ומלאים

מאת גוין סאס

אוריון הוצאת ספרים

190 עמ' 79 ש"ח


"חיים רק פעם אחת" – ספר חדש וייחודי המעניק לקוראים תובנות ואמצעים לחיים מאושרים וטובים יותר –  ספר ענייני ומעשי המתובל בתרגילים, הומור ורגש

חיים רק פעם אחת מאת ד"ר גוין סאס בהוצאת הספרים אוריון, הוא ספר חדש וייחודי הכולל המלצות לשיפור החיים, לאושר והמעניק לקוראים תובנות ואמצעים לחיים טובים, מלווה בהנחיות ובעצות, הומור ורגש. חיים רק פעם אחת הוא ספר מרגש ומיוחד במינו, המרכז תובנות  לחיים בעלי משמעות. סיפור המסגרת לקוח מהחיים: מחלה של הורה, הקשיים והמשברים הנלווים אליה ודרכי ההתמודדות איתה. הספר מציג מחקרים ומאמרים מקצועיים ומציע דרכי פעולה והמלצות מעשיות להעצמת משמעות החיים והאושר האישי. מחבר הספר מעניק מניסיונו ומשתף בתובנות שרכש בתהליך שעבר, ומכוון את הקורא למצות את חייו כראוי.

ד"ר גוין סאס, נשוי אב ל-2, תושב הוד השרון, יליד דרום אפריקה, עלה ארצה עם משפחתו בגיל 9.  בעל דוקטורט בחינוך וניהול מטעם אוניברסיטת תל אביב. עוסק בחינוך, בפיתוח ובהעצמה של אנשים, ונחשב למרצה מבוקש בחברות ובמוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. במשך שנים שימש ראש המִנהל האקדמי בשנקר, כיהן כמנכ"ל ועד ראשי המכללות ושימש דירקטור בארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי. ד"ר סאס כיום הוא סמנכ"ל במטה של חברת כתר פלסטיק, והוא מנהל בה את תכנית המהנדסים e-Vision.

הספר מביא את קורותיה של משפחה שחיה בצל מחלה של אבי המשפחה שנמשכה 23 שנים, עם שמות והתרחשויות,  כפי שהדברים קרו. סאס מספר כי חשב שהפן האישי ייתן לקורא ממד אישי ורגשי, נוסף על התכנים הרבים שמובאים בספר.  כאשר החליט לכתוב את הספר חשב רבות על ייחודו, שכן קיימים בשוק ספרים רבים ומצוינים העוסקים בנושא זה. "הספר נכתב בהשראת המוזיקה שעליה גדלתי, ובעיקר המילים של לאונרד כהן, וכן בהשראת ספר איוב, מגילת קהלת ופרקי תהילים שאבא אהב כל כך. מספר קווי יסוד הנחו אותו בכתיבת הספר. רציתי שיהיה ספר שווה לכל נפש, שיהיה קצר, שכל מי שירכוש אותו באמת יקרא ויסיים אותו שמתי לב שספרים רבים וטובים פשוט ארוכים מדי, ובגלל קצב החיים והמחסור בזמן אנשים פשוט לא מסיימים לקרוא אותם, וגם אם הם מסיימים, הם כבר לא זוכרים את המסרים ואת התובנות שהיו בתחילתם. רציתי ספר פשוט, בשפה זורמת, עם מגוון מקורות רציניים. ספר שכולם יבינו וירגישו איתו בנוח. שילבתי ציטוטים של אנשים טובים ויקרים שריגשו אותי".

חשבתי שהפן האישי ייתן לקורא ממד אישי ורגשי, נוסף על התכנים הרבים שמובאים בספר. שילבתי בספר קטעים מסרטים, משירים ומספרים שריגשו אותי, ואני מאמין שהם יעזרו לכם להתחבר טוב יותר לתכנים שבספר. אחרון, ואולי הכי חשוב, בסיום כל פרק יש רשימת המלצות לשיפור החיים שלכם, המלצות שכבר פורסמו בחלקן בספרים אחרים,  וחלקן לקוחות מניסיוני כאדם וכמרצה בארץ ובעולם, מוסיף סאס.
הנה כמה מילים על הספר: יש בו כמה תרגילים קטנים, כמה בדיחות, ייתכן שתזילו גם כמה דמעות. קִראו את הספר בנחת ובזמן סביר, עשו את התרגילים, שתפו את בני הזוג, זכרו את מה שחשוב לכם, שפרו את חייכם וחיו באושר. הברירה בידיכם. זה סיפור עצוב עם גישה אופטימית.
חיים רק פעם אחת, מאת ד"ר גוין סאס, הוצאת הספרים אוריון, 190 עמודים, מחיר לצרכן 79 ש"ח, להשגה בכל חנויות הספרים ובאתר ההוצאה לאור www.orion-books.co.il, או דרך אתר המחבר www.1life.co.il.

ביקורות על הספר:

ד"ר גוין סאס אוסף תובנות מרחבי העולם כדי להעביר את הדחיפות של חשיבה מחודשת על החיים ומשלב בהן את התובנות שאליהן הגיע  בתהליך שחווה בעצמו. הוא חושף סיפורי חיים אישיים ומרגשים, ובעיקר יגרום לכם לעצור ולהרהר בדבר החשוב מכל: מהות חייכם ומשמעותם.

פרופ' עזרי טרזי, ראש התכניות לתואר שני בבצלאל – אקדמיה לאמנות ועיצוב.

ספר מעניין מאד ששופך אור על התנהלותנו ביום יום. אים ספק שקריאת הספר תספק לקורא פן נוסף בניסיון לחיות חיים משמעותיים ומלאים.

ח"כ זאב בילסקי, לשעבר ראש עיריית רעננה ויו"ר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית.

חיים רק פעם אחת, וצריך לקרוא את הספר הזה לפחות פעם אחת. אל תחמיצו את "פירמידת העדיפויות האישית" שלכם לחיים, והשתדלו לכוון את מהלך חייכם בהתאם. יש בספר חומר למחשבה לכל אחד וגם דרך להוביל שינוי ולחיות נכון יותר וטוב יותר.

פרופ' דן אופנהיים, לשעבר מנהל מרכז רפואי רבין ומנכ"ל בית החולים מדיקל סנטר.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה