יום ראשון, 5 ביוני 2011

בחזרה מעמק הערפל

בחזרה מעמק הערפל
ספר פנטזיה לילדים


מאת: רחל וול
איורים: מיכל רון
תאומים הוצאה לאור
******
72 עמודים,  49.90 ₪
גיל יעד: 8-10


קרה לכם שבאורח פלא הגעתם למקום מקסים, מלא כל טוב? מקום שבו תרצו להישאר לעולם? או אולי חלמתם על מקום כזה?
זה קרה לתמי.  בטיול כיתתי נפלה מצוק שהתמוטט והגיעה לעמק יפהפה, מקום נפלא בו השמש מחממת בדיוק במידה הנכונה, העשב רך ונעים, פרחים ופרפרים יפהפיים, נהר עם דגים בכל מיני צבעים, עצי פרי מכל סוג שעולה על הדעת, הגדלים כל הזמן ובכל עונות השנה. עמק מלא בילדים מארצות שונות, מכל הגזעים ובכל הצבעים, רגועים ומאושרים, שאף פעם לא חולים, המתקשרים בעזרת מסרים. הבתים משונים ושייכים לכולם, המקלחת היא גשם חמים היורד פעם ביום ורוחץ את כולם, נהר המשכיח הכל את העבר וגם את המחשבות על העתיד, והזמן מתקדם בקצב שונה.

אך תמי מגלה שגם המקום הנפלא ביותר אינו תחליף לבית ולמשפחה, והיא מנסה בכל דרך לחזור לחייה המוכרים והאהובים.

בספר הפנטזיה "בחזרה מעמק הערפל" תגלו איך הצליחה לעשות זאת, אילו הרפתקאות עברה בדרך, מי עזר לה להגיע הביתה ומה אמרו בני משפחתה על "החלום" המוזר שלה.

רחל סמו-וול נולדה ב-1939 בסופיה, בולגריה, ב-1944 (לפני סוף מלחמת העולם השנייה וחודש לפני פלישת ברית המועצות לבולגריה) עלתה עם משפחתה לישראל ברכבת דרך תורכיה, סוריה ולבנון. עד כיתה ח' התגוררה בכפר-חיטים ולאחר מכן עברה המשפחה לגבעת שמואל. בוגרת סמינר לוינסקי, ורוב שנות עבודתה עסקה בהוראה. מספר שנים אחרי נישואיה נסעה עם בעלה דוד לארה"ב, שם סיים את לימודי הדוקטורט שלו בזואולוגיה. אחרי ששבו הביתה הצטרף ד"ר דוד וול לפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת תל אביב ורחל למדה באוניברסיטה ספרות אנגלית. מאוחר יותר השלימה לימודי מוסמך בהוראת האנגלית כשפה זרה. דוד, שהתקדם והיה לפרופסור לקח את משפחתו לשנות שבתון באנגליה, באוסטרליה ושוב בארה"ב. רחל ליוותה אותו גם לכנסים רבים ברחבי העולם, מסין ועד ברזיל, מדרום אפריקה ועד קנדה. עם פרישתה מהוראה החלה רחל לעסוק בתרגום ובכתיבה. הטריגר לכתיבה היה לידת הנכדה הבכורה אלה. היום היא מתגוררת ברמת השרון עם בעלה דוד (פרופסור אמריטוס). היא אם לשניים וסבתא לחמישה נכדים.
מלבד ספר זה פרסמה רחל שני ספרים נוספים:
1.    "חבורת המצילים" לילדים בני 5 –7 , אותו כתבה יחד עם נכדתה הבכורה אלה כשזו הייתה בת שש. כשאלה הקטנה באה לביקור אצל סבתה, נהגו שתיהן לבחור כמה פסלוני חיות מהתיבה שעל הקיר, להשתרע על המיטה ולטוות סביב החיות שבחרו, אגדות כיד הדמיון הטובה עליהן. ב"חבורת המצילים" מכריזים ארבעה חברים טובים (תוכי, קיפוד, דבורה וצפרדע) על הקמת חבורה שתעזור לחיות היער הנמצאות במצוקה. הספר יצא לאור בהוצאת אצבעוני לקראת בת המצווה של הנכדה.
2.    "בת משפחה" – ספר ביוגרפי המספר את סיפור המשפחה ואת תולדות ילדותה של רחל, בבולגריה ובישראל, דרך חיי הנשים במשפחה ופיסות זיכרונות חדים ומורכבים של רחל כילדה. לאורך הספר עולה שוב ושוב תחושת חוסר השייכות: כעירונית בין כפריים, כעולה בין וותיקים וכבת לתושבי חוץ במושב שיתופי.
התרשמותי: קיבלתי את הספר לסקירה, והענקתי אותו במתנה לאחיינית שלי בת ה-8, והיא, אחרי הפרק השני, רצה וחיבקה אותי ואמרה; "איזה סיפור יפה. את יודעת ?  גם לי קרה משהו דומה בטיול השנתי. הבנתי שהספר טוב והסיפור נקרא בקלות. לספר נלווים איורים יפהפיים. ספר מומלץ בחום.
הספר יצא בכריכה עבה, ואני התרשמתי מהאיכות של המוצר לא פחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה