יום רביעי, 22 בדצמבר 2021

ספר חדש - לא עוצר בעלייה

 

 


 

"... שאבי גמליאלי לרשותנו את סיפור חייו המרתק הממזג את האישי והלאומי – גַלעד של אדם אחד ושל דור שלם מפואר, ספר אוטוביוגרפי כן ואמיץ, משובץ במכתבים ותמונות ותעודות, העשוי לשמש דוגמה ומופת לדורות הבאים."                       פרופ' ניצה בן-דב

 

"אין ספק בלבי שספר זה עתיד להיות אחד ממקורות המידע האותנטיים והאמינים  ביותר לכל חוקר או סופר שירצה בבוא היום לספר את סיפורה האמיתי של העלייה הגדולה של שנות החמישים על אורותיה וצלליה."

                                                                                                     חיים באר

 

"ספרו של שאבי הוא מסמך ישראלי מרתק שתולדות הארץ ויישובה שזורים בו ולא שלמים בלעדיו... קראתי את הספר בשקיקה ובעניין רב... מומלץ מאד."                     אלי עמיר

 

 

לא עוצר בעלייה

מהרי כורדיסטן להרי ירושלים

מאת: שאבי גמליאלי

עורכת: עמירה הגני

הוצאת סטימצקי

******

 239 עמודים, 96 ש"ח

 

הוא התחכך בדמויות מופת נערצות שחלקן גם הפכו לידידיו (בן גוריון, יגאל אלון, יצחק רבין, טבנקין) ונפגש ופעל עם גדולי האומה למען הכלל (משה שרת, משה ברעם, טדי קולק, חיים בר-לב, לובה אליאב, ישראל גלילי, אורה נמיר, אהוד ברק).

על ספרו כתבו חיים באר, אלי עמיר, פרופ' ניצה בן-דב, דני קרמן ועוד רבים נוספים.

בימים אלה רואה אור הספר "לא עוצר בעלייה – מהרי כורדיסטן להרי ירושלים" – סיפור חייו הסוער, רב התהפוכות והמרתק של שאבי גמליאלי, הממזג בין האישי והלאומי. מפעל חיי אדם אחד ודור שלם. מסמך תיעודי נדיר של דור ותקופה.

זהו סיפורו של ילד כורדי קטן בן 8 שירד ב-1950 מכבש המטוס עם שמלה בלוייה ומזוודה אחת. הוא ומשפחתו הענפה שהשאירה את כל רכושה מאחור. ילד שלא עלה בידו ללמוד

לימודים סדירים כי נאלץ לעזור בפרנסת המשפחה. הוא עסק בעשרות עבודות מזדמנות, מכיבוס בגדי חרדים, גיהוץ צווארונים, סבלות מזוודות של נשים עשירות ועד חציבה וסלילת כבישים, קטיף כותנה ועוד ועוד. קרוא וכתוב הוא למד רק בגיל 15! ואת מלוא השכלתו רכש בעצמו.

סיפורו של שאבי הוא סיפור על ילדות ונערות של הישרדות מתמדת, קשיי קליטה, תלאות התאקלמות והתערות במולדת, אך בד בבד הוא סיפור של הצלחה.

"לא עוצר בעלייה" הינו ספר על חיים עשירי חזון ומעש, על הצלחה והישגים מרשימים בכל מקום ששאבי הגיע אליו ובכל תפקיד שמילא. בתנועת הנוער, בהגשמה בקיבוץ, בצבא, בניהול מושב עמינדב (בו הוא מתגורר עד היום) ועד פעילות פוליטית ענפה במפלגת העבודה, ועבודה רבת שנים בהוצאת הספרים של עם עובד.

זהו ספר מעורר השראה על יכולת התמודדות מופלאה, על נחישות, תושייה, שאיפה מתמדת להתפתחות, על יכולת האדם בכוח רצונו, תעצומות נפשו, חריצותו והשקעתו, לקבוע את גורלו ולהשפיע ולשנות את מסלול חייו וחייהם של הסובבים אותו. ספר על כוחה של התמדה והתמסרות לרעיון, על כוחה של אהבת אדם וראיית הטוב.

מסעו של שאבי אל הישראליות – מסע עתיר קשיים והישגים – מעיד עליו שאכן לא עצר בעלייה תרתי משמע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה