יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

מעונות קנדה מאת: שיר רוזנבלום-מן




מעונות קנדה
מאת: שיר רוזנבלום-מן


פיצוץ מסוג אחר בטכניון וזה עוד כלום...
הפיצוץ שאירע בחודש שעבר במעבדה בטכניון ותחילת שנת הלימודים האקדמאיים העלו מחדש לתודעה את הספר "מעונות קנדה" מאת שיר רוזנבלום-מן.

למדריך לסטודנט בטכניון מתוך הספר: https://youtu.be/gbYIcRXuyMM
מעונות קנדה הוא סיפורם של מספר סטודנטים סביב דירה אחת במהלך סמסטר אחד בטכניון, וסטודנטית אחת שמנסה לגלות עליהן (כמעט) הכול.
הספר הוא רומן הביכורים של שיר רוזנבלום-מן (לשעבר בעלת הטור "מרובעים ועקומות" ב"פקטור" עיתון הסטודנטים של הטכניון) שנכתב בגעגוע עמוק לטכניון ולתקופת הלימודים המלאה באפשרויות. כתוב בסגנון קליל ודינמי, מתאר את החיים בטכניון כמו שלא עשו לפניו.

"מעונות קנדה" מתמקדת בנינה, הזקוקה לנס כדי לסיים כבר את התואר וחייבת להשלים פרויקט על זיהוי אמת ושקר בדיבור כדי להצליח, וביחסיה עם ערן, המנחה שלה בפרויקט, שלא כל כך יודע איך להתמודד איתה ועיקר כוחו הוא בנתונים ולא באנשים. כדי להשיג תוצאות בפרויקט היא מראיינת את הסובבים אותה ומנסה לחלוב מהם אמיתות ושקרים, אבל מצליחה רק כשהיא מתחילה לעקוב אחריהם כדי לגלות את האמת.

היחסים האלה מסתבכים יחד עם נתי, השותפה של נינה לדירה, עתודאית בת 18 שמתלהבת מכל דבר שהיא רואה בטכניון; אודליה, שותפה נוספת, היא בתולה שמרגישה שהיא מזדקנת ואין לה תקווה. ובנוסף גם עם ארי, השכן מלמטה, הלומד ארכיטקטורה כדי להרשים את אבא שלו, ומחפש רעיון לפרויקט אבל נרדם בכל מקום ודיוויד, עורך עיתון הסטודנטים שמסתכל קצת מלמעלה על כולם.
דרך היחסים האלו נוצר מתח, שנוכח בעיקר במקום כמו הטכניון, מתח שבין המדעים המדויקים לרגש.

שיר רוזנבלום-מן. "מעונות קנדה". הוצאת גוונים. 202 עמ'.  צילום העטיפה: Menno Aden. מחיר: 62 ש"ח. לקטע וידאו נוסף מהספר: https://www.youtube.com/watch?v=KljNNsQldxo&t=14s

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה